Werken en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bianca84, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel gaan jullie werken als er kids zijn?

1. We blijven beide fulltime werken

2. We blijven beide parttime werken

3. Ik ga minder werken

4. Hij gaat minder werken

5. Hij stopt met werken

6. Ik stop met werken

7. We gaan beide minder werken

8. Ben alleenstand en blijf net zoveel werken als nu

9. Ben alleenstand en ga minder werken/stoppen met werken

10. Hij blijft fulltime werken en ik parttime

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Nou meiden ik heb ervaring.
    Mijn Patner werkt fulltime en ik partime.

Wij hebben altijd zo gedaan als man lief thuis was werkte ik (2 avonden en de hele zaterdag bij appie)

Zo hebben wij ook nooit een oppas nodig.
    En hij had als de kids op bed lagen lekker twee avonden voor zich zelf ;)
    Net wat ik op de dag heb.

En dat doen wij al dik 8 jaar en bevalt ons heel goed.
    Nu werk ik meer in schooltijden dat is ook weer makkelijk als ze ouder zijn. ;)

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben van 38 uur naar 32 uur gegaan en mijn vriend van 40 naar 36 uur en het bevalt prima! 1 dag kinderdagverblijf, 1 dag begin ik pas laat en past mijn moeder s middags op, 1 dag ben ik vrij, 1 dag naar mijn moeder en de ene week mijn vriend en de andere week zijn moeder die oppast. Ik zou het niet trekken om alleen maar thuis te zitten, begrijp me niet verkeerd, ik heb een heerlijk kind waar ik onwijs van geniet, maar ik geniet ook van mijn werk!

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ben thuis en mijn man werkt full-time, in ons geval is het zowel noodzaak (medische oorzaken mijnerzijds) maar ook al was dit niet het geval was ik toch thuisgebleven om voor Valentino te zorgen, ik vind (persoonlijke mening) dat je zelf je kindje groot brengt, en dat de Opa's en Oma's er zijn om te verwennen en te vertroetelen en niet op semi opvoeders te zijn.

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ja hoor.. wel minder maar dan krijg je geen ruzie ook hihi
    en papa heeft ook zijn eigen tijd met zijn dochter is ook wel leuk voor hem.

mijn man komt namelijk 16.30 thuis dan praten we lekker en eten we,
    om 17.45 ga ik werken en kom 21.15 weer thuis. 5 dgn in de week.
    Inhet weekend pak ik vaak wat mee,das om 8 tot 11.
    Mijn man en dochter zijn luilakken,komen pas rom half 10 hun bed uit dus eerdat ze gedoucht en aangekleed zijn kom ik onderhand al thuis.

Vind het fijner omdat ik zo nooit oppas nodig heb.

5. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik vind dat persoonlijk ook, maar laat iedereen in zijn waarde soms kan het niet anders.
    maar als het wel kan/lukt vind ik dat het beste.

Mijn dochter had laatst een tentoonstelling op school en d`r vriendinnetje was aan het huilen bij me mama kan niet komen, ze moet weer eens werken.
    Ik vind dat heel erg...
    veel kinderen worden om half 8 al naar de opvang gegeven en na schooltijd gaan ze weer met de opvang mee.
    Vaak zie je kinderen die echt huilen dat ze niet mee willen,
    ik zou het verschrikkelijk vinden.
    Veel ouders zeggen ``ze weten niet beter``
    nou ze weten wel beter, want mijn dochter neemt wel eens een vriendinnetje mee naar huis,de opvang kinderen niet.
    Of als het lekker weer is gaan we met de moeders naar de grote speeltuin, de opvang kinderen kunnen niet mee want zijn gaan dus naar de opvang.

en vaak dingen op school, als er knutseldag is, of als ze modeshow hebben enz dan vind ik het voor de kinderen waar hun ouders niet van kunen komen soms wel heel zielig.

maar ja soms moet je wel fiancieel, maar ik heb het liever krapper dan.
    Mijn ouders werkte ook allebei, ik vond het ook verschrikkelijk.

6. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Ook al hebben we nog geen kids en helaas ook nog niet 1 onderweg. Ik zou minder gaan werken en mijn vriend blijft fulltime werken. Als het kindje wat ouders is wil hij wel ouderschapsverlof opnemen. Maar goed dat moeten we tegen die tijd nog allemaal uitzoeken. En hoeveel minder ik zou kunnen gaan werken.

Deel Deze Pagina