Werken en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik heb een 20-uurs contract en werk onregelmatig. Mijn man werkt ook onregelmatig gelukkig dat ik zo een lieve schoonmoeder heb (die 3 straten verderop woont) anders was het niet te doen.
    Per 1 jan ga ik 16 uur werken, dit omdat ik 20 uur teveel vind.

Liefs, misspuma

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik werk 20 uur (2,5 dag)
    Op maandag is papa thuis, op dinsdag en de vrijdagochtend gaan ze naar het KDV.

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik werk 3 dagen per week. 1 dag gaat ze naar m'n schoonmoeder, 1 dag gaat ze naar m'n zus, en ik werk op zaterdag dus dan is m'n man thuis.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een contract voor 40 uur. Heb tot augustus volgend jaar 8 uur verlof en werk nu dus 32 uur. Papa werkt 24 uur in late diensten. Jarissa gaat 2 middagen per week naar het KDV. Plus incidenteel extra als ik bijeenkomsten van mn werk heb buiten mn normale uren om. Natuurlijk alleen als papa dan ook nog eens aan het werk is. Gebeurt hooguit 1 keer per maand.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik werk 22 uur, verdeeld over 3 dagen.
    Bram gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn schoonouders.
    Prima geregeld!

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik werk 24 uur.
    Mijn schoonzus past 1 dag op,mijn moeder 1 dag en mijn man 1 dag.
    Gaat lekker zo :)

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik wil als ons kindje er is, 16 uur gaan werken.
    Mijn moeder heeft al aangeboden om 1 dag op te passen, en ik verwacht dat mijn schoonmoeder ook nog wel wil oppassen.
    Helaas is het voor ons geen optie dat mijn man minder gaat werken, omdat hij nu eenmaal veel meer verdient als ik.

8. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik hoop vanaf half december weer 20 uur te gaan werken.
    5x4 uurtjes. Nadine gaat dan naar een gastouder. Dat kan helaas niet anders, mijn vriend heeft een eigen bedrijf, dus even vrij nemen is er niet bij. En mijn moeder werkt 40 uur, schoonouders wonen te ver weg.
    Hier is het geen financiele noodzaak dat ik werk, maar ik vind het helemaal niet leuk om hele dagen thuis te zitten. En bovendien is het ook wel lekker om zelf ook wat geld binnen te brengen :D

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik werk 32 uur (woensdag vrij) per week. Mijn man werk wisselende diensten is overdag vaak thuis. We hebben flexibele opvang bij het KDV. Het komt er op neer dat Emme ongeveer 2,5 dag per week naar het KDV gaat.

Ideaal zo voor ons!

10. lidia

lidia Fanatiek lid

hier wordt er 17 uur(2 dagen van 8 1/2 uur) gewerkt,,
    Damian gaat op ma en vrij naar de creche..

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik werk rond de 20 uur per week. vooral avonden en weekend.
    1 dag past mijn moeder op voor zo`n 6 uurtjes
    voor de rest is mijn man thuis bij de kinderen

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik blijf fulltime (40 uur) werken, en mijn vriend gaat als het allemaal volgens planning verloopt 3 dagen werken, dat zal dan ongeveer 24 uur zijn.

13. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik werk 32 tot 38 uur in de week , en mijn dochtertje gaat twee middagen naar de opvang en de rest is ze bij mijn moeder, het is wel de bedoeling dat ze dadelijk meer uren naar de opvang gaat , maar we bouwen het rustig op ...

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik hoop straks 2 dagen en 1 avond te gaan werken.. :rolleyes:
    De 2 dagen naar Kdv en de avond is mijn vriend thuis.
    Ik weet nog niet of er plek is op het dagverblijf..maar anders kan mijn mams het eerst voor nood opvangen..

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zie dat toch anders. Ik verdien ook veel meer dan mn vriend. Toch ben ik 1 dag minder gaan werken. En hij 2. Tuurlijk is dat duur. Maar dan maar geen vakantie of niet zo vaak uit eten. Kwestie van kiezen. Begrijp me goed, jullie keuze is jullie keuze. Daar heb ik echt geen problemen mee of commentaar op. Maar je argument dat je man niet minder kan gaan werken omdat hij nu eenmaal meer verdient zie ik anders.

Deel Deze Pagina