Werken en kinderopvang

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Zonnigeschijn, 8 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnigeschijn

    4 mei 2023
    16
    18
    3
    Zit dus te twijfelen over een nieuwe baan.

    Nu heb ik bepaalde opvangdagen en bij een nieuwe baan zou ik eventueel moeten switchen qua dagen. Alleen momenteel zijn er wachtlijsten en gaat dit niet zomaar...

    Inmiddels ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Het gaat dus om 1 werkdag gaan waar ik nu momenteel geen opvang voor heb.

    Het is pas het eerste gesprek, is dit iets om te bespreken of laat ik het gaan? Iemand ervaring mee?
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.880
    2.618
    113
    Vrouw
    Hoe is de markt voor jouw werkgebied? Als de nood groot genoeg is denk ik dat ze allang blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die geschikt is. Dan mogen ze misschien best schikken naar jouw werkdagen. Wellicht kan een toekomstige collega gaan schuiven.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    478
    404
    63
    Ik heb dat besproken tijdens het arbeidsvoorwaarden gesprek. Dat is volgens mij ook de plek om dit soort zaken te bespreken. Soms komt het ook tijdens het eerste gesprek al ten spraken. Dan zal ik het wel noemen.
     
  4. Zonnigeschijn

    4 mei 2023
    16
    18
    3
    Lastig in te schatten, er staan meerdere van dit soort vacatures open alleen de randvoorwaarden zijn echt heel goed. Buiten dat zou het echt de perfecte functie zijn voor mij, dus ik hoop echt dat ik de baan ga krijgen en het dan niet op de opvang dagen gaat vallen.

    Dan ga ik even kijken hoe het hele gesprek gaat lopen. Het is namelijk de vraag of er nog een 2e gesprek komt, dat stond niet in de vacature namelijk. En ik wil het ook niet achterhouden.

    Uiteraard kan ik uiteindelijk schikken naar de dagen die gevraagd worden, alleen de opvang nu is momenteel het breekpunt.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Zonder opvang kun je niet werken neem ik aan? Dus ik zou het wel benoemen.
     
  6. Zonnigeschijn

    4 mei 2023
    16
    18
    3
    Uiteindelijk liep het gesprek zo dat ik het wel genoemd heb. Ik kan de uren wel maken, alleen niet gelijk op de gevraagde dagen.

    Nu afwachten en nadenken of ik zelf de functie wat vind :)
     
    Golden1213, spruitje80 en tuc vinden dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Spannend!
     
    Zonnigeschijn vindt dit leuk.
  8. Zonnigeschijn

    4 mei 2023
    16
    18
    3
    Ja, kan het moeilijk peilen op dit moment.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.799
    113
    en weet je al wat je gaat doen?
     
  10. Zonnigeschijn

    4 mei 2023
    16
    18
    3
    Ben het niet geworden, wel de maandag als extra opvangdag aangevraagd. Staat een enorme wachtlijst en nee zeggen kan altijd.

    Qua baan zoeken even op een laag pitje i.v.m. de zomer
     

Deel Deze Pagina