Werken en kolfen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door stef, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hallo dames,

Ik geef nu borstvoeding en dat gaat super goed! Hij krijgt elke 3 uur te happen en komt geloof ik prima aan. Ookal was die de laaste maand maar 150 gram aangekomen en wel 2 cm gegroeit maar dat mocht had het CB gezegt.

Maar nu komt me echt vraag!
    Kolfen is een drama bij mijn als ik klolf komt er echt zo weinig uit dat ik het idee heb dat yahro daar nooit op kan teren.
    Ik moet 1 dec 3 dagen voor het eerst gaan werken en ga dus problemen krijgen.
    Ik heb het idee dat de kolf niet krachtig genoeg is. Terwijl ik toch de medela swing heb.

Wat moet ik doen?

liefs bezorgde mama

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook de Swing. Weet je zeker dat je de slangetjes er goed in hebt zitten? Als dat hier niet goed zit, zuigt ie geen vacuum....
    Of anders eens door laten meten?

Als het niet aan je kolf ligt....krijg je wel een TSR met kolven? Anders kun je de neusspray Syntocinon eens proberen (wel op recept)

Succes! En werk ze volgende week!

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ehm ja naar mijn idee kan die er niet verder in.
    En door laten meten waar zou ik dat kunnen laten doen dan?

TSR krijg ik ook na 4x zuigen al eigelijk maar daarna komt er na 6x zuigen zo weinig uit dat ik echt een half uur moet zitten voordat ik maar een beetje heb.

Wat zou ik met de neusspray moeten doen dan? Ja ik ben er niet helemaal van thuis.
    Ik heb de swing alleen gebruikt toen yahro 1 dag oud was omdat het niet lukte en voor de rest heb ik hem altijd aangelegt.

En 2 maanden geleden 1x nodig gehad maar was een ramp. Als ik ook echt weg moet zonder kids geef ik hem gewoon kunstvoeding.

Bedankt voor je advies in iedergeval!
    Vind allemaal wel erg spannend want ga voor het eerst weer werken sinds 3 jaar :oops:
    Moet alleen ingewerkt worden op de dag 3 dagen en daarna 3 avonden en dan ga ik 3 nachten werken altijd.
    Dus dan heb ik geen problemen met borstvoeding geven want meneer slaapt lekker door de nachten.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien is het een kwestie van wennen! Zo'n stomme kolf is ook niet gezellig!
    Gewoon elke dag kolven om er aan te wennen. (ik weet niet of hij al doorslaapt, maar ik kolf bijvoorbeeld nog voor ik ga slapen)

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier ook de Medela Swing. Heb wel een paar tips:

* idd de neusspray. Helpt bij mij goed. Door de spray blijft de melk beter stromen. Een paar minuten voor de voeding even in 1 neusgat sprayen en klaar! Gewoon ff bellen met de huisarts voor het recept .
    * Linneke heeft setjes te koop waarmee je de swing kunt ombouwen tot dubbelzijdige kolf, erg handig! Je bent twee keer zo snel klaar en profiteert veel meer van de tsr.
    * zit je membraan er goed op (dat witte ding op dat gele dingetje) anders is het vacuüm ook niet goed. Heb hem zelf al een keer vervangen.

In ieder geval veel succes met werken!

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou daar komen we natuurlijk ook nog op een punt.
    Ik zei al tegen me vriend want die is gewoon thuis zo van dan geef ik hem wel de eerste dag kunstvoeding en dan kolf ik wel op het werk die dag.

Ik zou namelijk niet weten hoe ik een voorraadje moet krijgen anders.Meneer wil gewoon elke 3 uur zijn eten hebben en heb al eens geprobeerd om na 1,5 uur te kolfven en na 1,5 aanleggen maar toen ze legen waren begon die toch te krijsen :) dat ik maar snel dat beetje voorraad pakte.

Nou jah ik ga vrijdag maar beginnen ook voor hem en hopen en duimen dat het gaat lukken! Want wil zo graag volhouden!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier kunnen we de kolf door laten meten bij het borstvoedingscentrum, daar verkopen ze ook kolven. Maar het kan volgens mij ook bij de thuiszorg uitleenwinkel.

Die neusspray spray je in je neus, 1x en dan binnen de korste keren heb je een TSR. En dan kolf ik veel meer dan wanneer ik die spray niet gebruik

Zoals Natasja zegt...zo'n koude kolf is waardeloos en kolven moet je leren.

Succes met je nieuwe baan. Spannend hoor!

Deel Deze Pagina