Hoi, Onze dochter is geboren met 35+5 en is nu 10 dagen oud. In t ziekenhuis zijn ze vrijwel meteen begonnen met borstvoeding met tepelhoedje en bijvoeden met de fles. Na 7 dagen ziekenhuis hebben we nu nog 3 dagen kraamhulp die erg negatief is over het tepelhoedje. Zij probeert onze dochter zonder te laten drinken. Dit lukt overdag soms, maar mij alleen lukt het niet. Ik word hier erg onzeker van. Zeker ook omdat we nog steeds bijvoeden om op geboortegewicht te komen. Hoe belangrijk is het om nu te stoppen met het tepelhoedje? En hoe kan ik dit dan zelf aanpakken zonder gefrustreerd te worden? Alvast bedankt!
Gewoon voeden met het hoedje wanneer het niet direct wil lukken. Je kindje is nog te jong om heel lang te proberen en moet nog groeien. Alle energie die ze steekt in drinken is goed. Alle energie die ze steekt in aanhappen, loslaten, aanhappen, afwachten etc. is verspild. Wanneer ze op a terme datum is ga je kijken of je zonder hoedje kan. Zo niet, geen nood. Kolf na ieder voeding even wat af met de hand, en 1 maal daags met een kolf om je productie deze weken op peil te houden. Met een tepelhoedje kunnen kindjes minder voeding tot zich nemen. Hierom kolf je extra om dat te ondervangen. Vooral kindjes die vroeggeboren zijn hebben een duidelijke stimulans nodig om tot actie (zuigen) over te gaan: het borstweefsel kan te zacht zijn. Een tepelhoedje is dan bij uitstek een handig middel! Veel succes en geniet van je kindje! Heidi