Ik zit heel erg te twijfelen of ik een goede keuze heb gemaakt. Ik ben werkzaam in het onderwijs. Ik werk ver weg van huis. Ik heb minimaal een uur reistijd. Nu ben ik sinds augustus de trotse mama van een kleine man en ga ik straks 3 dagen werken. Ik heb nu gekozen voor de dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Ik heb dan geen opvang nodig, want elke dag hebben we een oma of is papa thuis. Helemaal perfect dus! Nu hoor ik alleen dat mijn directie net de laatste parttimers vrij heeft gegeven op de woensdag en dat dus verder niemand de woensdag meer vrij krijgt wanneer hij/ zij minder wilt werken of vrije dagen wilt ruilen. Ik had bedacht dat ik, wanneer mijn mannetje 4 was, ik de woensdag als vrije dag wilde hebben. De school hier gaat 11.45 uur uit en ik werk op de woensdag tot 13.30 uur. Voor ik dan thuis ben is het 15.00 uur en dan moet mijn kleine schatje de hele woensdagmiddag op de nso zitten. Ik ben een erge piekeraar, dus maak me nu al druk. Zelfs in het onderwijs is er nu weinig werk, dus een andere baan zoeken tegen die tijd lukt misschien niet. En mijn dag ruilen bij mijn huidige werkgever zal dus ook niet lukken. Volgens mij kan je niet een bepaalde dag vrij eisen. Het moet in overleg en als mijn werkgever nee zegt, kan ik toch niks? Ik baal dus ook. Had ik niet nu al de woensdag vrij moeten regelen en dan maar een crechedag moeten betalen, zodat ik straks de woensdagmiddag met hem zou hebben gehad? Ik ben nu al jaloers op collega's die straks wel lekker de woensdagmiddag met hun kindje hebben. Wie heeft er advies/ opbeurende woorden/ tips????
Wat ontzettend jammer dat je je hier nu al zorgen over maakt! Vier jaar is nog zo ver weg... Maar goed, daar heb je niks aan. Mijn overwegingen: 1. over 4 jaar kun je misschien wél op woensdag vrij krijgen 2. tegen die tijd heb je misschien een andere baan 3. je man kan op woensdag vrij zijn 4. opa of oma kan op woensdagmiddag voor je zoon zorgen. Dat doen ze nu ook toch? Je zult zien dat er tegen die tijd heus wel een mouw aan te passen is. En wie weet vindt hij de NSO wel geweldig, dat kan ook nog
Maar je wilt dit pas over 4 jaar???? Zou me dan zeker nu nog niet druk over maken. Wie weet hoe het dan is met de personeelsbezetting!!
Ik weet het......het is nog zo ver weg. Maar ik ben een ontzettende piekeraar en ga altijd erg snel twijfelen of ik juiste keuzes heb gemaakt (en dat dus eventueel nog terug kan draaien als ik iets doms heb gedaan). En op dit moment moet ik bijna weer starten met werken en, ook al heb ik daar zin in, vind ik het ook moeilijk dat ik hem ga missen. Dus die gevoelens zullen nu ook wel meespelen. Bedankt voor jullie reacties.
4 jaar is zo ver weg! En tja, in het onderwijs werken veel vrouwen, veel parttimers. Het is logisch dat niet iedereen exact de dagen kan werken die hij/zij wil. Want dan zou er geen 1 moeder meer op woensdag en vrijdag willen werken. Dus ik zou me hier echt niet druk om gaan maken. Je kunt het toch niet meer veranderen en wie weet hoe het er over 4 jaar uit ziet.
en...wat voor jou heel vervelend klinkt kan voor je kleine misschien wel heel leuk zijn, een middagje spelen..
Hier word aankomend schooljaar continurooster op mijn zoontjes school ingevoerd. Dan zit hij 5 dagen van half 9 tot 2 op school. Misschien is dat bij jou ook? Misschien ben je daar al een heel eind mee gered? Hier word het bij steeds meer scholen ingevoerd namelijk.
Ga lekker genieten van je gezinnetje en van je werk... Je kan nu nog niet weten wat over 4 jaar handig is... Leg het naast je neer.
Jullie hebben gelijk!!! Ik ga het loslaten en genieten van nu. Ik had even een dipje denk ik. Dank jullie wel!
Bespreek je wens met je directie! Dan weten ze dat je over 4 jaar dit wilt... In 4 jaar tijd kan er veel veranderen qua personele bezetting! Kunnen ze er alvast rekening mee houden! Niet te veel piekeren! Dat is zonde van je tijd (zegt de andere piekeraar )
Het duurt nog vier jaar en stel dat het niet lukt, hier is de woensdag een gewilde dag op de opvang. Wij hoeven geen gebruik van de NSO te maken maar als het toch had gemoeten was ik voor de woensdag gegaan. Ze zijn dan niet zo moe van een hele dag school omdat ze maar een halve dag moeten. Hoeven niet te haasten om kwart over 3 hup daar wat drinken en eeten en als ze net wat hebben opgestart worden ze weer opgehaald. OP een woensdasgmiddag is alles wat relaxter en hebben ze alle tijd voor leuke dingen. Dus stel dat het over 4 jaar nog niet kan kun je altijd nog een andere baan zoeken, oma laten oppasen want dat doet ze nu ook (wellicht hebben jullie dan een 2e war ze ook op past) of het gewoon accepteren dat hij naar de opvang gaat en je zal zien....dat is lang zo ongezellig niet