werken en smorgens en savonds voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindy, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hallo meiden

Mijn onderwerp zegt het al
    zijn er meiden
    die als ze aan het werk zijn smorgens en savonds voeden
    en overdag fv geven?,
    hoe bevalt dit?,.

Kan het dan ook dat je op een dag dat je thuis bent
    wel volledige bv geeft? of is dit voor je lichaam te verwarrend?.,

Of moet ik er toch voor kiezen om volledige bv te blijven geven en
    nu al vast een kolf vooraadje aan te maken?.
    Hoe doe je dit? moet je dan tussen de voedingen door kolven en dat dan invriezen?.. en hoelang na een voeding kan je dan kolven

Ik ga namelijk 3 dagen werken..

MA DI DO dagen van 9 uur op een dag..
    de rest van de week ben ik thuis..
    maar ik twijfel op het moment heel erg wat ik nu wil
    ik ben namelijk bang dat de bv straks op het werk onwijs terug gaat lopen.. en wil het eigenlijk zo lang mogelijk vol houden om in ieder geval smorgens en savonds te voeden.. vind het intieme moment zo heerlijk met je kindje
    het heeft namelijk ook erg veel moeite gekost op de bv op gang te krijgen en wil nu gewoon doorzetten :D.

sorry voor de vele vragen
    maar bv geven is voor mij nog helemaal nieuw eigenlijk
    want mijn andere meid heeft wel bv gekregen maar alleen afgekolfd
    tot 7 wkn daarna niet meer.. ik kon het niet opbrengen om door te gaan.. helaas.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent meer dagen bij je kind dan dat je dagen op je werk bent, dus het is best de moeite waard om in elk geval het kolven te proberen!

9 uur is best lang. Wist je dat je je voedrecht ook (gedeeltelijk) mag inzetten om later te beginnen en eerder naar huis te gaan, zodat je je kind meer voedingen zelf kunt geven? Je mag 25% van je werktijd aan het eten van je kind besteden en dat mag je in overleg met je werkgever zelf invullen.
    Het is niet verplicht om dat helemaal met kolven te doen. Je mg ook je kind naar je toe laten brengen om te voeden of overdag naar je kind toe (reistijd is eigen tijd, voedtijd valt onder je voedrecht). Er zijn echt een heleboel manieren om het in te vullen.

Voor nu: het is handig om alvast een voorraadje te gaan maken, door bijvoorbeeld na elke ochtendvoeding te kolven. Je hebt al kolfervaring, maar nu doe je het naast het voeden, dat voelt toch weer heel anders hoor (tenminste dat vond ik wel bij mijn dochter).

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    bedankt voor je reactie.

Hoelang na een voeding
    of voor een voeding kan je kolven?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De meeste melk maken je borsten tijdens een voeding of kolfbeurt en de een a anderhalf uur daarna.
    Goed moment om te kolven is dus zo'n uur na een voeding (of meteen na een voeding als je voelt dat er nog melk zit).

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb bij mijn oudste een tijdje 's morgens en 's avonds gevoed en overdag fv erbij.
    Dit ging 4 weken goed en daarna drama.

Deel Deze Pagina