Mijn zoontje van 7 wkn kreunt en gilt het bijna uit aan de borst. Maait met zijn armpjes en beentjes en trekt met zijn lijfje. Vaak is dit tegen het eind van mijn voeding. Ik geef mijn borstvoeding altijd op bed. Dan ligt hij op zijn zij en buik tegen mijn buik. Ook moet ik hem vaak voeden. Bijna elke 2 uur. Hij huilt vaak en veel. Hij slaapt maar weinig op een dag. En komt s nachts vaak ook nog 2 keer. Ik geef hem dan nog bijvoeding 50 CC. Maar hij doet het dan ook weer aan fles. Het lijkt dan of hij nog wel wilt drinken, maar dat het niet lukt of pijn doet, want hij pakt de tepel steeds weer...laat los...gilt en pakt hem weer etc.... Wat kan dit zijn? Verder is hij wel goed op gewicht. Hij weegt ruim 10 pond. Edit moderator: verplaatst naar borstvoeding
Het zou spruw kunnen zijn? Dan gaat het drinken pijn doen als het lastiger om de melk uit de borst te krijgen, als de baby harder moet zuigen. Dit zou je kunnen zien doordat er witte vlekjes in het mondje van de baby zitten, zelf zou je last kunnen hebben van rode pijnlijke tepels. Je hoeft er echter niets van te zien, wij hebben ook spruw en het enige waar ik last van had was jeukende tepels en Mads dronk onrustig, en liet steeds los. Even naar de huisarts misschien?
Wat is reflux precies? Darmkrampjes? Wat kan ik er tegen doen? Spruw heeft hij niet volgens het consultatiebureau.
bij reflux komt de voeding van de kleine weer terug en bij de 1 zie je het omdat hij of zij spuugt, maar bij de ander komt het niet zover en slikken ze het weer terug in waardoor jij misschien niets in de gaten hebt.... daar kun je op advies van de ha wel medicijnen voor krijgen, maar daarvoor zou ik eerst langs de ha gaan.... bij spruw zie je idd ook vaak deze dingen bij kleintjes en soms zie je niet eens goed dat een kleine spruw heeft...ik zou toch zelf nog eens goed in het mondje of tandvlees e.d. kijken of je geen witte plekjes zit... waarom geef je bijvoeding uit de fles erbij als ik vragen mag? van kindjes die bv krijgen is het niet vreemd dat ze om de 2 uur komen...het ene kindje is het andere kindje niet, en ik zou daar ook gewoon "gehoor" aan geven als ik jou was, en niet de fles erbij gaan doen omdat je dan denkt dat het langer duurt voor de kleine weer komt.... blijf de kleine gewoon voeden wanneer hij komt maar ik zou zeer zeker toch even langs de ha gaan met de kleine en daar uitleggen hoe en wat.... het zou kunnen dat jij bepaalde dingen eet waar de kleine "wild" van wordt. het kan zijn dat de kleine aardig last heeft van krampjes, het kan spruw zijn, het kunnen eigenlijk best wel veel dingen zijn, hij kan de welbekende regeldagen hebben... succes in ieder geval... gr.smoekie
Sven had rond deze tijd heel erg last van darmkrampjes en deed precies hetzelfde. ik dacht dat hij weer honger had en gaf hem weer te drinken. Zo werd het erger. Probeer hem goed te laten boeren en leg hem eens met zijn buikje op je arm en hoofdje steunend op je elleboog. Zo beetje rondjes lopen. Sven vond het heerlijk. Of fietsen met zijn beentjes en met de klok meewrijven over zijn buikje. Maar idd kleintjes van die leeftijd drinken erg vaak. Sven kwam in de nacht ook om de 2 a 3 uur. Zou hem ook geen bijvoeding geven/zeker geen andere voeding als kv naast je bv. denk dat hij hier meer last van zal hebben. Succes Britt
Ik zat ook te denken aan spruw, maar ik heb met Eva nu eigenlijk hetzelfde, en de spruw is weg. Ik denk dat het bij Eva zuigbehoefte is en dat ze dan boos wordt als er nog melk uitkomt. Ik probeer haar als ze onrustig wordt nog 3x aan te leggen zodat ik zeker weet dat ze geen honger meer heeft en geef dan een speentje. En dan is ze weer helemaal tevreden. Altijd lastig hoor wat het kan zijn bij die kleintjes...
Hij heeft geen spruw volgens de arts. Ik heb ook het idee dat hij liever niet wilt dat er nog melk uitkomt. Hij laat eigenlijk met een kreun los alsof hij vol zit, maar pakt de tepel steeds weer terug en laat dan met gehuil weer los. Ik heb ook het idee dat hij nog zou willen sabbelen, maar hoorde dat dit niet mag aan je tepel. Klopt dat?
Als jij en je tepels er tegen kunnen, is het niet zo'n probleem volgens mij. Ik kan er in ieder geval niet zo goed tegen . Maar wel heel herkenbaar wat je omschrijft. Hier nog steeds hetzelfde. Nu heb ik eens geprobeerd de andere borst ook aan te bieden en ze dronk die ook zo ongeveer leeg! Dit had ik eerder ook al geprobeerd en toen wilde ze echt niet, deed hetzelfde als bij de andere borst. Hier trouwens ook veel krampjes/windjes tijdens het drinken, maakt het ook niet echt makkelijker.
Sinds ik meer kolf, heb ik meer melk gekregen en eet hij nu goed. Ik geef nu 3 keer per dag fles en de rest borst