Zoals de titel al zegt: wat een omslachtig gedoe zeg. Niet dat het zo spannend is om de patiëntenfolder in te zien van mijn zoon maar ben gewoon gewoon nieuwsgierig en vindt het eigenlijk maar belachelijk dat ik het niet kan inzien met mijn eigen DigiD. Iemand hier ervaring mee en hoe moet het met die zogenaamde machtiging terwijl je het toch als ouder zelf aanmaakt?
Ik neem aan dat het om zijn dossier gaat en niet om een algemene patiëntenfolder? Ik las dit artikel erover: Het is nogal een gedoe eigenlijk, eerst een Digid aanvragen voor je kind, dan jezelf (laten) machtigen. Kan dat niet anders? Misschien vanaf juli 2020 wel. Het bedrijf Logius test een nieuwe voorziening waarmee ouders met hun eigen DigiD het patiëntendossier van hun minderjarig kind kunnen inzien. Op dit moment loopt er nog een pilot en hopelijk verloopt de proefperiode goed zodat we vanaf juli 2020 gewoon met onze eigen DigiD toegang hebben tot het digitale dossier van ons kind. Kun je dit niet even afwachten? Anders moet je inderdaad Digid aanvragen voor jouw zoon, inloggen onder zijn naam en dan vervolgens jezelf machtigen.
Het ziekenhuis heeft het over patientenfolder, daar kun je je afspraken in zien staan enz. Het artikel wat jij las heb ik ook gezien. Nu is een DigiD aanmaken voor je kind natuurlijk niet zo’n probleem. (Heb ik ook voor mijn man gedaan dus geen machtiging nodig aangezien ik de gegevens wel heb) Vraag me wel af of ze hetzelfde telefoonnummer accepteren bij sms controle. En ik moet natuurlijk weer een apart e-mail adres aan gaan maken..
Ik heb er eentje voor mijn toen1-jarige zoon aan moeten maken. Kan me niet herinneren dat ik daar een ander e-mailadres voor nodig had. Ik heb er ook maar eentje, dus zou niet weten hoe ik het anders heb gedaan