Werken & flesweigeraar(ster)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door PCOmama, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag dames,

Iemand tips voor mij? Ik geef vanaf dag 1 bv en het gaat lekker moet ik zeggen. Geen klachten voorbij zien komen tot nu ;)

Sophie heeft weleens de fles gewoon gehad met bv erin en in het begin ging het wel goed, maar vervolgens niet meer gedaan...waarom als je der gewoon kan aanleggen niet waar. Echter ben ik weer langzaam begonnen met werken en dus weer zo nu en dan haar alleen gelaten met der papa.....ze weigert de fles dus echt weer...

Morgen knijpt mijn man hem echt omdat ik dus moet werken de hele dag.....

Ik probeer haar de fles te geven en mijn man ook vandaag, maar tot op heden trekt ze een vies gezicht haha, en gaat lekker krijsen... ik heb zoiets van ' volhouden'.....maar manlief heeft een, hoe zullen we het noemen, enorme zwak van haar en wilt haar amper laten huilen of met haar door hannessen dat ze de fles wel gaat accepteren...kijk ze heeft honger dus ooit moet ze het wel accepteren toch?

Iemand tips? En kan ik evt. haar overdags laten wennen door alleen maar de fles te geven en dan ga ik kolven en dan de ochtend/avond/nacht voedingen gewoon aan de borst? Of komt mijn productie dan in gevaar?

2. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was ook flesweigeraar. Ik was (geheel volgens het boekje) begonnen met borstvoeding te kolven, zodra hij 4 weken oud was. Hij kreeg toen meerdere keren per week een flesje met afgekolfde melk. Dat ging goed, tot het moment dat ik ging werken......
    Hij weigerde resoluut een flesje met afgekolfde melk. Ik heb toen van alles geprobeerd. De fles leuk maken middels ballonnen en gekleurde touwtjes (tip via borstvoeding.com) , flesjes van een ander merk met dito spenen (dat wil ook wel eens helpen), speciale flessen die de borst zoveel mogelijk nabootsen (breastflow en die van tommee nippee of zoiets).
    In die tussentijd reed ik heen en weer vanuit mijn werk naar de opvang om live te voeden. (kolfrecht).
    Ik begon iets later om hem te voeden vanwege het kolfrecht. Reed tussendoor 1 keer naar de opvang heen en weer (kolfrecht) en ging iets eerder weg om weer te voeden.
    Nu scheelde het wel dat mijn werk toen redelijk dichtbij was.
    Uiteindelijk kwamen wij er met ruim 4,5 maand achter dat hij wel dronk middels een tuitbeker. Ik ben toen gewoon op het werk gaan kolven, zodat hij via de tuitbeker kon drinken.

Mijn dochter is gelukkig geen flesweigeraar, maar drinkt middels de fles wel minder dan dat ze live aan de borst drinkt. Ik ben blij als ze op de opvang over de gehele dag 2 keer 80 a 100 (max) ml drinkt middels de fles.
    Ik kolf op een werkdag minimaal 2 keer, waardoor mijn productie goed op pijl blijft. De afgekolfde melk gaat dan de volgende keer mee naar de opvang. Doordat ze op de opvang minder drinkt, haalt ze in de avonduren haar schade wel weer in en de overgebleven afgekolfde melk verdwijnt in de vriezer.
    Doordat ze overduidelijk de schade in de avonduren inhaalt (zij clustert dan veel of komt na een uurtje alweer) blijft mijn borstvoeding gewoon op pijl en krijgt zij genoeg binnen.

Je zou dus eventueel eens kunnen proberen om een andere fles of andere speen te proberen. Of middels je kolfrecht kunnen regelen dat je een deel daarvan thuis gebruikt om te voeden.
    Succes!

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Thanks voor de tips!

Ik ben zelfstandige dus kolfrecht haha, dat recht leg ik mooi mijzelf wel op ;) ... ze gaat niet naar een opvang, want dat is bij ons niet nodig. Wil haar wel ergens laten spelen binnenkort dat het ook iets structureels gaat worden ivm omgang met andere kindjes.

Maar dat komt later....

Maar ik woon te ver van mijn kantoor vandaan...namelijk 100 km..dus dat op en neer wordt niet wat. Mijn man gaf al aan, kan ze niet naar een opvang in de buurt van je kantoor en dan kan je wel op en neer gaan..maar dat is zo een gedoe...voor mij zeker want ik heb veel afspraken buiten de deur.

Hier ook allerlei flesjes al geprobeerd, ze pakte voorheen enkel die tommie nog wat... medela snapt ze geen fluit van en Difrax is een ROTFLES! lekt als een zeef....en ze slurpt hem te snel leeg....krampjes...en nu slurpt ze helemaal niks meer..dus dat is ook niet wat...

Ik had de tips ook al gelezen op bv.com...maar mijn man gaat dat vast niet doen haha, heb wel het lijstje uitgeprint en ook aangegeven dat hij haar anders moet voeden met een lepeltje of een bekertje..als ze dat wel accepteert.... niet waar?

Het schijnt dat dat ook wel goed kan worden..kan het straks eens proberen uiteraard...

Nogmaals bedankt!

4. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Probeer het eens met de stofzuiger aan, zo hadden wij na drama's en veel stress eindelijk succes. Op kdv naast lopende kraan, al snel was dat niet meer nodig en drinkt ze ook goed uit de fles...

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier twee keer, uiteindelijk, gelukt door dochter en zoon in de wipstoel te voeden met de fles. Hierdoor wordt de associatie met de borst weg gehaald. Even spelen met de fles en mijn zoontje pakte de fles, met jongste dochter hetzelfde.

Deel Deze Pagina