Als alles rondkomt gaan wij verhuizen naar een huis dat geheel onderkelderd is. Nu ben ik benieuwd wat andere mensen met een grote kelder met die ruimte doen. Verder dan gebruik als 'voorraadkast' kom ik eigenlijk niet. Wel heeft de huidige eigenaar daar de wasmachine staan. Iemand tips of leuke ideeën?? Alvast bedankt
Bedankt voor jullie reacties. Het idee van een speelruimte is leuk! Leggen we er kunstgras in of zo . Dat is ruimte 1 (van de 3). Een deel wordt ook wasruimte inderdaad.
Of een soort loungeruimte met bubbelbad, sauna, e.d. Bar met pool- of tafeltennistafel. Bioscoop met luxe banken
Ik zou voor een zwembad in de kelder gaan . Maar een speelkamer is ook wel heel handig, vooral als het buiten slecht weer is. Een fitnessruimte is ook leuk! Wij hebben onze loopband op de eerste verdieping maar als ik een kelder had gehad dan had ie daar gestaan. Het dreunt zo door.
Bij mijn ouders thuis ook een grote kelder met 3 kamers, dat was als volgt ingedeeld: -Voorraadkamer incl. diepvries -studeerkamer / bibliotheek -speelkamer waar we in de zomer bij warm weer matrassen neerlegden zodat we heerlijk koel konden slapen!
Mijn vader woont ook in een huis met een "volledige kelder" daar ben ik ook opgegroeid. Kast onder de trap. Een extra toilet met een grote wastafel en kast. Daarin stond wasmiddel en veel voorraad qua schoonmaakmiddel. Verder een grote vriezer, een wasmachine met droger en een tweede koelkast. In de andere ruimte hingen voldoende waslijnen om al het wasgoed op te drogen. Met een grote werkbank met allemaal gereedschap. Ik zou zelf ook een ruimte maken waar de kinderen kunnen spelen. Ideaal wanneer je ze in de woonkamer "zat" bent.
Wij hebben ook een volledig onderkelderd huis, maar bij ons ligt de kelder gelijk met de straat. Dus gelijk onze garage voor onze 2 wagens. Verder staat er de grasmachine, fietsen, grote buitenspeelgoed dingen (traktors, loopfietsen, steps) en onze voorraad van drank en wasproducten.
Wij zouden er een muziekkamer van maken. Mijn man heeft namelijk een drumstel, (elektrisch) gitaar en een keyboard. Een kelder zou ideaal zijn hiervoor..