Achtbaan: vanaf welke leeftijd?! En hoe?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zag net een filmpje van de nieuwe achtbaan in de Efteling en toen bedacht ik me dat ik al een poosje geleden dit topic wilde openen.

Ik kan namelijk niet wachten tot Tobias groot genoeg is om mee te kunnen in achtbanen. Aangezien hij alles echt helemaal geweldig vindt en nergens bang voor is denk ik dat hij dat straks ook wel helemaal geweldig zal vinden. Maargoed, hij moet eerst nog 40 cm groeien, dus dat duurt nog wel even :p

Maargoed, ik was dus benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kinderen mee konden in achtbanen en vanaf welke leeftijd ze het wilden..... En hoe ze er dan uiteindelijk uit kwamen.

Eigenlijk gewoon alle leuke verhalen over achtbanen enzo :D

2. Ik zal beginnen met het verhaal van een buurvrouw van mij met 2 zoontjes.

Ze had dus tegen haar oudste zoontje gezegd dat de jongste al in superman the ride was geweest, dus dat het helemaal niet eng was. Oudste durfde toen geen nee meer te zeggen, want als zijn jongere broertje erin ging moest hij toch ook wel durven.

Toen ze erin zaten en die tunnel in waren gereden heeft die buurvrouw haar leugen opgebiecht. Was haar zoontje natuurlijk niet blij mee.

Achteraf heeft ie er geen trauma's aan overgehouden hoor, hij is nu in de 20 en hij durft overal in. :p

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Mijn zoontje is vrij lang en mocht met 3 jaar al ik allerlei attracties.....Na 1 achtbaan was hij genezen en durft nu nergens meer in. Mijn dochtertje mocht pas met 4 overal in. Wilde graag met 2 jaar al:) maar die vind het helemaal geweldig en zou zo in zo'n achtbaan stappen....alleen niemand hier die met haar mee durft haha....Na een achtbaan is het altijd gelijk....nog een keer!

4. Ahh... direct een trauma dus :( Sneu joh :(

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Het verschilt een beetje welke achtbaan. Sommige daar kunnen al in als ze klein zijn, bij plopsland in Coevorden bijvoorbeeld.

In de Efteling moet je volgens mij minimaal 1.20 of soms 1.30m zijn in er in te mogen.

Mijn zoon is nu 1.20m en wij gaan in de meivakantie ook naar de Efteling, heerlijk in de achtbanen.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Mijn zoontje is het afgelopen jaar in de bobsleebaan geweest in de efyeling. Ik vind het best wel gemeen om een kind ergens in te 'lokken' met de melding dat het niet eng is. Ik heb eerlijk gezegd: het gaat heel hard en heel hoog, en kan best een beetje eng zijn, maar ook erg leuk. Je weet pas hoe je het vindt als je het hebt geprobeerd. Hij vond het doodeng :D. Maar hij zegt dat hij nu al een stuk groter is en het nu wel durft, dus dit jaar gaat hij waarschijnlijk ook weer. Hij wil ook steeds meten of hij lang genoeg is voor de python en Joris. Maar ook daarvan zeg ik eerlijk: het is superleuk, maar soms een beetje eng. Anders gelooft hij me nooit meer.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John is vorig jaar voor het eerst in de achtbaan bij de julianatoren geweest en hij vond het geweldig :) hij houd juist van snelle dingen :)

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Mijn durft niet meer in de bobbaan voorlopig , beviel niet zo hahaha

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn stiefdochter is heel klein. Nu 9 jaar en ze mag dus echt net in achtbanen maar lang niet in allemaal heel veel achtbanen waar zij in wilt zijn vanaf 1.30. Zo zielig want ze heeft wel de leeftijd maar niet de lengte....

10. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is mijn zoon ook genezen na een ritje bobbaan vorig jaar

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Daar gaat onze dochter ook sinds 2.5 jaar in. Ze vindt hem geweldig! Oké en ook best spannend.

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Onze dochter is vorig jaar ook voor het eerst mee geweest in de achtbaan van Julianatoren, ze was toen 2,5 jaar oud en vond het geweldig. onze zoon van toen 4,5 durfde echt niet. Het ligt ook aan het kindje, ze moeten het zelf willen!

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Met 2,5 eerste keer in de achtbaan en ze vond het geweldig!

Deel Deze Pagina