werken in de gezondheidszorg bij mensen met een handicap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door claire, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Hoi

Ik ben zelf belgisch maar werk in Nederland
    Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zat met verlof aanvragen als je zwanger bent : hoelang, wanneer aanvragen, uitkering tijdens verlof...

Zijn er ook mensen die in de gezondheidszorg werken?
    Ik werk onregelmatige diensten en slaapdiensten; is er een mogelijkheid dat ik vroeger met zwangerschapsverlof kan gaan als het zover is?

Als mensen met tips kunnen geven of zaken kunnen aangeven die belangrijk zijn, hoor ik het graag

Alvast bedankt hoor

Lieve groetjes claire

2. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Wanneer je Belgisch bent maar werkt in Nederland vraag ik me af of je onder de belgische of nederlandse regelgeving valt mbt verlof?

Ik werk zelf ook in de gezondheidszorg. Het is bij ons in de CAO GGZ zo geregelt dat ik niet verplicht ben tot het werken van onregelmatige diensten. Wanneer je je goed voelt kun je dit natuurlijk gewoon blijven doen.

Je dient uiterlijk 3 weken voor de uitgerekende datum bij je werkgever aan te geven dat je zwanger bent. Dit doe je dmv een zwangerschapsverklaring die je kunt krijgen van je verloskundige of gyneacoloog.

Het verlof is hetzelfde geregelt als andere sectoren, 16 weken totaal met minimaal 10 weken na de bevalling. Je krijgt in deze periode gewoon je normale salaris door betaald. Wanneer je onregelmatigheidstoeslag ontvangt, krijg je het gemiddelde van de laatste 3 maanden.
    Kijk anders even op de site www.UWV.nl die betalen jou verlof aan de werkgever en daar staat ook alle info mbt verlof in Nederland.

Hoop dat je hier alvast wat aan hebt.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik las dat je slaapdiensten draait, hiervoor is wel een regeling die mss prettig is voor je. Ik dacht nl dat vanaf een bepaalde tijd je deze diensten niet meer hoeft te draaien.

Als je zelf geen last ervan hebt is het ok, maar op mijn werk hadden veel zwangeren dat ze slecht sliepen en op t werk nog slechter dus dan is t fijn als je die diensten niet meer hoeft.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja dat van de slaapdiensten klopt. Vanaf het begin van je zwangerschap tot een half jaar erna. CAO gehandicaptenzorg.

Deel Deze Pagina