Hoe zit het met werken bij kappers na de bevalling

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Kapsalon, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapsalon

Kapsalon Nieuw lid

3 feb 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik recht op aangepaste werktijden na mijn zwangerschapsverlof en hoe lang? En mag ik deze vrije uren ook verrekenen met de vrije dagen die ik op wil nemen na mijn verlof?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanwaar je vraag? Wat maakt kapper een andere baan als een andere baan zeg maar? Als je borstvoeding geeft mag je 1/4 van je werktijd de eerste 9 maanden van je kindjes leven betaald besteden aan kolven of voeden tijdens werktijd. Verder was het bij ons in de verpleging zo dat als je borstvoeding gaf of je kindje heel erg klein was, ze je soms geen nachtdiensten inroosteren. Maar verder ben je geloof ik na 10-12 weken gewoon weer aan het werk?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt net als ieder ander Ouderschapsverlof opnemen of een aanvraag doen voor Aanpassing Arbeidsduur. Mogelijk valt het bedrijf wel onder de uitzonderingsregels wanneer er minder dan 10 werknemers zijn.

Verder zijn er volgens mij geen aangepaste werktijden, aangezien de meeste kappersbedrijven niet in de nacht werken.

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben zelf ook kapster en snap inderdaad je vraag ook niet helemaal? Welke tijden wil je aangepast hebben? Je werkt toch gewoon winkel tijden? Daarnaast krijg je inderdaad tijd voor het kolven. Daarnaast heb ik persoonlijk altijd nog wel een paar minuutjes tussen de klanten door om even wat te kunnen drinken oid of desnoods even 5-10 minuutjes te zitten... Ik zou niet weten waarom je aangepaste werktijden zou moeten of willen werken?

Deel Deze Pagina