Hey! ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad beetje onverwachts maar leuk! Het is schoonmaken en beetje bediening (24uur). Ik heb toegezegd en begin 29 juni, dan is mijn verlof klaar. Nu heb ik niet geslapen en letterlijk buikpijn gehad! Ik wil mijn kleintje niet wegbrengen!! Ik ben thuis gaan nadenken (dan besef ik het allemaal ). Ik heb altijd in de horeca gewerkt en je werkt altijd overuren, als het mooi weer is kan ik niet 24 uur schoonmaken, niet nodig dus dan beetje bediening maar zometeen moet ik meer werken!? Ook weet ik pas een week van te voren wat mijn rooster is, normaal nooit problemen mee maar met een kleintje niet makkelijk.. en hopen dat ik een gastouder vind die net zo flexibel is als mijn werk.. (stiekem hoop ik nu van niet zodat ik het niet kan regelen... lol.. ) ik geef borstvoeding ik wil niet lastig zijn en steeds gaan kolven (ook al weet ik dat ik er recht op heb) ik ben zoo bang dat ik het heb onderschat! Misschien valt het allemaal wel mee en ik weet ik ben niet de enige maar pfff.. heb even een hart onder de riem nodig
Moeilijk beslissen voor een ander... Ben je alleen of heb je een partner? Zelf vond ik het niet te doen om onregelmatig te werken en dan een gastouder. Soms ben je een week vrij en moet je gewoon het volle pond van je contract betalen, dan werk je weer een week meer uren en moet je natuurlijk die extra uren betalen. En je krijgt van de belasting terug... Maar dat vertrouw ik echt niet meer. Heb toentertijd heel veel gerekend en zo dat we minder terug kregen dan ( ik dacht) dat we recht op hadden. Heb uren gebeld met belastingdienst om het zo goed mogelijk te regelen. 2 jaar later kwam een rekening van de belasting dat we terug moesten betalen (een paar duizend euro, ook voor opvang van mijn dochter die op bso zat, ivm onregelmatig werken hadden we iedere dag gereserveerd.) we hadden teveel toeslag gehad. Vreemd genoeg lees ik dat bij meerdere hier op de site. Nu heb ik particulier oppasmeisjes heb een bedrag per uur wat we kunnen missen en dat het nog rendabel is om te werken en het bevalt me prima. Ik geloof niet dat ik nu meer betaal als bij een regulier oppasser waar ik nog belasting voor terug krijg. Ik heb meerdere meisjes die ook weleens slapen als mijn man en ik allebei moeten werken. En soms hebben we ook een week geen oppas nodig, en hoeven we het dus ook niet te betalen. Eerst leek het me verschrikkelijk om steeds wisselende gezichten te hebben, maar mijn kinderen zijn er al helemaal aan gewend en het komt nu het eenmaal loopt er vaak op neer dat ik dezelfde heb. Misschien goed om hier verder over na te denken hoe je het het beste kan doen. Oppasmeisjes zoek ik op speciale oppas site's. Soms hebben ze gewoon (nog) geen werk en kunnen de hele dag... Succes, want soms is het gewoon echt een poosje puzzelen voor je het gevoel hebt het juiste te doen.... Of je wacht nog een paar jaar met het werk.... Ligt eraan hoe goed je zelf thuis kan blijven. Een baan naar je zin is ook heel wat waard. Met kolven heb ik geen ervaring, wel met collega's die het doen, maar heb daar nooit last van gehad, volgens mij is het maar 1 of 2 keer in een dienst... En dat is denk ik vooral een kwestie van wennen.