Goeiemorgen, Ik ben morgen precies 11 weken in verwachting van ons eerste kindje. Tot nu toe heb ik helemaal nergens last van. Geen buikpijnen, geen misselijkheid of iets anders. Alleen af en toe ben ik erg moe. Ik ben vrachtwagenchauffeur, en sta elke morgen om half vijf op. Om vijf uur vertrek ik thuis, en om zes uur begin ik met laden, het spul dat ik laden moet zijn zogeheten 'dolly's'.. Zijn een soort van karretjes. Deze dolly's moet ik zelf laden en dus ook voortslepen. Maar zoals ik al zei, ik heb nu nog nergens last van behalve die moeheid af en toe. Ik heb het geluk dat ik achter mijn stoel twee enorme lekkere bedden heb staan, waar ik gretig gebruik van maak als ik enorm moe ben. Hoe lang denken jullie dat ik dit nog ga volhouden? Ik werk vier dagen per week, waarvan de dag begint om half vijf, en ik vaak half acht, acht uur thuis ben. Het zijn dus wel pittige dagen vaak tussen de 13-16 uur per dag. Mijn werkgever weet nog niet van de zwangerschap, dat hebben we besloten om te vertellen na de twaalf weken, zodat de meeste kritieke periode voorbij is, en omdat ik nog nergens last van heb, vond ik het ook nog niet echt nodig om het nu al te vertellen. Ik hoop dat er misschien vrouwen zijn die ook chauffeur zijn, of mijn verhaal een klein beetje herkennen om hun ervaringen te delen. Liefs Nandi
Zolang jij je nog goed voelt zie ik niet in waarom het niet kan. Je eigen gevoel volgen en naar je lichaam luisteren, en weet je het echt niet, overleg dan met de verloskundige. De ene zwangere kan namelijk tot het einde doorgaan en andere is al vroeg in de zwangerschap te ziek zwak en misselijk om te werken. Het ligt dus gewoon echt aan je lichaam hoe het op de zwangerschap reageert.
Het lukt je nu nog om alles te doen. Wellicht zou je met je werkgever kunnen overleggen of je hulp kan krijgen met het laden wanneer dat te zwaar gaat worden. En wat extra pauze's tussendoor. Lekker dat je dan die bedden bij je hebt. Succes, je hebt een pittige baan.