Officieel moet het niets uit maken, want ze horen ze werken naar de CAO kinderopvang. Ik ben 21 en werk nu een half jaar bij deze organistatie en verdien 11.52 per uur ( bruto )
Wow wat lees ik een hoop dingen over de kinder aantalen. meiden ik zou echt op me streepen staan. zo van dit mag en dat niet. klaar uit. ik werk echt niet maar dan ook echt niet met 1 kind te veel op de groep. begin er niet aan. moeten de baas me eerst maar eens meer geld gaan geven.
mijn collega en ik hebben ook gesproken samen over hoe nu verder want de baas kwam ons ook even vertellen dat er weer een periode aankomt van 15 tot 16 kids en dat met zijn 2en nou sorry ik heb tegen me collega gezegd dat ik dat niet ga doen en ze is het gelukkig met me eens. zegt me baas ja maar het is in de periode van de vakantie dus er zijn er een hoop op vakantie nou sorry maar vorig jaar hadden we zeker 10 11 kids per dag in de vakantie periodes ouders die nog geen schoolgaande kids hebben gaan bijna niet in die wkn op vakantie
Wij hebben ook een periode in de zomer gehad dat we ineens 8 baby's op een verticale groep hadden. Wij zijn zo op ons strepen gaan staan dat er een 3de leidster op de groep kwam en er is een babystop afgekondigd. Wat dus inhoudt, er worden een tijdje geen baby's meer aangenomen. Nu is de groepssamenstelling weer zo dat er weer wat kleintjes bij kunnen. Bij de gene die met meer kids op de groep werken, zou je eens het kindgewicht uit moeten rekenen. Als je daarbij boven de 12 komt, heb je recht op een extra leidster!
wij weten van 3 dgn dat we 3 leidsters moeten hebben maar hoe hoog we ook springen en voet bij stuk houden ze luisteren bij ons echt niet
Snap dat het voor jullie ook echt heel erg zwaar is, maar als ik jouw verhaal hoor denk ik vooral aan die 14 kinderen, die op zo'n dag nooit genoeg aandacht en zorg kunnen krijgen. Ben blij dat mijn dochter niet naar jullie toe gaat ondanks dat jullie best heel goede leidsters zullen zijn. Snap ook echt niet dat de ouders er niks van zeggen... Qua betaling vind ik nog steeds niet dat jullie onderbetaald worden (en anders word ik het ook ). Ik ben HBO geschoold, PABO en een managementopleiding en verdien met een halve baan nog geen 1100 euro en ben 31 jaar.
wij geven ook aan dat we er nie voor de kinderen kunnen zijn niet genoeg altans ik heb gekozen voor dit werk om dat ik vind dat elk kind gewoon zorg en liefde verdient en zich ook op een kdv veilig moet voelen. de kinderen vermaken zich prima het is voor ons een stap harder lopen zodat het allemaal blijft gaan zoals het gaat. ouders jammer genoeg klagen ze niet hun zeggen ons juist dat we het goed doen. nou heb denk liever de klachten op dit moment
Dan zou ik als ik jullie was de GGD inschakelen, want het leidster kind ratio staat niet in verhouding met elkaar! Zijn ze op mijn vorige werk over gevallen en moest je toen eens kijken hoe snel de boel geregeld was!!! Dit is echt 1 van de eisen van de ggd. Zorg wel dat je bewijs hebt, niet dat de GGD komt en je leidingevende die 2 kids op papier op een andere groep heeft. Dus zorg dat je daglijsten bewaard waar duidelijk op staat dat je met 2 leidsters 14 kinderen hebt!
Dit doet me denken aan dit gedichtje Het vak van leidster, denken mensen vaak, Is een zeer eenvoudige zaak. Lekker met de kinderen spelen, En op zijn tijd fruit ronddelen. Als je zegt:"Het is best zwaar", Vinden mensen dat maar raar! Het lijkt zo makkelijk: De kinderen in een bak met zand, En de leidsters zitten te zonnen op de rand. Maar wie zo denkt die heeft het mis, Want het werk van een leidster is geen kattenpis! Observeren, rapporteren, Vergaderen en notuleren. Luisteren naar ouders, beleefd reageren, In de groep een fijne sfeer creëren. Niet chagrijnig zijn maar warm en liefdevol, Niet over je nek gaan van een drol. Stimuleren en motiveren, Steeds maar weer opnieuw proberen. Schoonmaken, schriftjes schrijven, Van alles op de hoogte blijven. Voorlezen en zingen, Het bedenken van leuke dingen. Op ziektes en goede voeding letten, De kinderen op de WC zetten. En zo zijn er nog veel meer zaken, Die het werk van een leidster zo veeleisend maken. Rijk word je er ook niet van, Dus waarom doe je het dan? Het zijn de kinderen die maken heel veel goed, Zij zijn de reden dat je het doet!
verdienen scheelt indd kwa leeftijd/aantal jaar dat je er werkt enz.. werk er nu 3 jaar (23 ben ik ) en verdien 11.84..
Als je begint, moet je ergens in een schaal worden geplaatst en dat maakt het verschil. Het ligt dan aan je werkgever (en aan hoe graag ze je willen hebben) in welke schaal je komt. Als je van een ander kinderdagverblijf komt, moeten ze die schaal overnemen waar je zat, maar kom je uit bv. onderwijs, zorg o.i.d., dan mag je het als werkgever zelf bepalen. Wij hadden bv. een leidster die van een peuterspeelzaal kwam en officieel is dat een andere CAO en hadden we haar in de beginschaal kunnen zetten. We hebben haar ervaringsjaren wél meegeteld, net als ooit de organisatie deed waar ik ging werken en waar ze mijn ervaringsjaren in het onderwijs wel meetelde. Als je gaan solliciteren kan het dus wel nuttig zijn om te vragen of ze de jaren die je ergens anders hebt gewerkt (gedeelteijk) mee willen tellen. Daarnaast zijn er volgens mij drie plekken waar mensen zwaar onderbetaald worden en dat is in de winkel, in de kinderopvang en in de ouderzorg. Heb met alledrie ervaring en vond de ouderzorg nog wel het allerschokkendst, ook gezien het werk wat je daar moest doen.
ik zou qua die kinder aantal echt op me streepen gaan staan. 1 keer zeggen tegen de baas. niets doen dan doe ik 1 dreinging dat ik naar de ggd ga. en dan nog niks doen dan ga ik naar de ggd
indd gewoon de GGD ( die komen ook 1x in de zoveel tijd chekke ) wij hadden ook verkeerde kind.leidster aantallen en nu is dat ( door de GGD controle ) met spoed moeten veranderen en nu klopt t dus wel .
oei wat een reacties en een discussie... Ik zie dat als ik in de kdv ga werken ik ongeveer hetzelfde zal verdienen, en dan werk ik nu ook nog 2 weekenden in het jaar en feestdagen!!!! misschien moet ik maar eens de stap gaan zetten om een sollicitatie de deur uit te doen. Onderhandelen kan volgens mij altijd, ik wil in ieder geval niet achteruit gaan. ik verdien nu ook zo'n 1100 euro. Ik ben van mening dat alle banen in de zorg/welzijn slecht worden betaald, vooral als je ziet wat je allemaal doet wat helemaal niet in je vak liggen (verschonen, tillen etc etc) oja by the way, ik heb een spw4 diploma dus geen verzorgende diploma, dit vroeg iemand hier... is een voordeel van de SPW, je kunt daarna alle doelgroepen doen. Majel: zijn er nog bij jullie vacatures...
hoi hoi meiden ik heb bijna 10 jaar in de kraamzorg gewerkt. maar was de weekenden en feestdagen meer dan zat...ook de komst van ons kind heeft meegespeeld bij het beslissen.... ik werk nu 3 ochtendenin de kinderopvang 16 uur. ik verdien 835 netto.... ben er niet op achteruit gegaan...ze zijn schappelijk geweest en hebben mijn dienstjaren in de kraam doorgetrokken naar de kinderopvang! ik vind dat ik netjes verdien voor 16 uur....kan altijd meer natuurlijk hihihi. heb ook vriendinnen in de detailhandel....nou daar word je ook niet vrolijk van hoor!!!!!
Ik mag ook sollicteren met mijn diploma verzorgende IG heb ik opgezocht.. Ik wil graag de kraamzorg in of de kinderopvang... Ben de zorg zat aan het worden dus ga ook eens wat sollicitatiebrieven de deur uit doen.. haha
Ik ging bijna in de BSO werken, 24 uur per week. Dan zou ik 1.000 netto overhouden. Nou dahaag. Ik was toen best wanhopig dus zag de BSO als uitkomst. Ik werk nu 32 uur per week in mijn eigen richting. Netto 1.600 euro. Maar ik haal de 32 uur vaak niet eens, hoor. Eerder 24 uur per week.. Staat ook in mijn contract: gemiddeld 32 uur. Hangt net van je afspraken, projecten enzo af. Maar loon blijft constant.