Zwanger en gedeeltelijk ziek en vakantie doorgeven na verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Baileyy, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ben nu gedeeltelijk ziekgemeld vanwege bekkenklachten in mijn zwangerschap. Ik wil na mijn zwangerschap graag verlofweken opnemen. Daar zijn ze op mijn werk niet blij mee, maar ja ik moet het toch een keer opnemen en het is dan ook de zomervakantie periode.
    Maar aan de andere kant weet ik ook niet of ik met mijn bekkenklachten na de bevalling en dus zwangerschapsverlof wel zo hersteld bent om aan het werk te gaan.

Wat is verstandig? Door zetten om toch weken op te kunnen nemen. Of afwachten hoe het straks gaat met bekken en of ik wel weer kan werken?

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik namelijk ook extra verlof opgenomen maar heb ik die weken eigenlijk gebruikt om te herstellen verder.

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    begrijp ik het goed dat je verlofweken op wil nemen om evt nog te herstellen? Als je nog klachten hebt na je verlof, dan ben je toch nog (gedeeltelijk) ziek? Ik zou daar persoonlijk gen verlof voor opnemen, maar me opnieuw ziekmelden en verlof gebruiken voor echt verlof.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik wil het gebruiken om gewoon nog lekker thuis te zijn bij de kleine. Maar ik denk in de praktijk ook om te herstellen. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker hoe het dan gaat. Ik denk dat ik met bekkenklachten dan niet volledig thuis zit? En met verlof heb ik rust. Vandaar mijn afwegingen.

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ja, ik snap je overwegingen.. Lastig, omdat natuurlijk niet duidelijk is hoe je je tegen die tijd zal voelen. Maar als je vooral ook nog lekker thuis wilt zijn bij de kleine, dan zou ik wel gaan voor verlof. Dat ze daar op je werk niet blij mee zijn is 'hun probleem'. Jij hebt recht op verlof net als iedere andere werknemer. Dus hopelijk kom je daar in overleg dan wel uit.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lijkt mij voor je werkgever juist handig wanneer je meteen aansluitend vakantie opneemt, dan houden ze toch je vervanging een paar weken langer "aan"???

Maar ik zou wel bij je werkgever aangeven dat je gezien je huidige klachten en het feit dat je bij de eerdere zwangerschap ook langer last hebt gehad, dat je mogelijk langer afwezig kan zijn dan vooraf voorzien

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Gewoon de vakantie inplannen. Blijk je tijdens die tijd nog niet voldoende hersteld te zijn, meld je je alsnog ziek.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dit idd

Deel Deze Pagina