dilemma

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door guppie81, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Phoe ik weet het echt even niet meer!

Ik heb op mijn huidige werk een toezegging op een vaste aanstelling. Ze weten echter nog niet dat ik zwanger ben en mijn aanstelling moet dan ingaan op de dag dat ik met verlof zou moeten gaan.

Een tijdje terug was ik niet zo zeker van mijn contract en heb ik gesolliciteerd. Vandaag kreeg ik een brief dat ik op gesprek mag komen. Ik weet dat ik goed gekwalificeerd en voor die baan en verwacht ook wel dat ik zwanger aangenomen zal worden, als het in het gesprek klikt. Die school is vele malen groter en heeft geen financiele problemen. Mijn huidige school heeft daar wel problemen mee.

Ik hoef op zich geen nieuwe baan, ben heel tevreden met mijn huidige baan, maar ik maak me enigzins zorgen om mijn contract. Het gesprek is dinsdag al, dus ik heb ook geen tijd om het aan te kaarten op mijn werk. Op dit moment overweeg ik om wel naar het gesprek te gaan, meteen te zeggen dat ik zwanger ben, het daarna op school te vertellen en ook meteen vragen of mijn aanstelling nog steeds doorgaat.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik heb wel 3 jaar ervaring in het speciaal onderwijs en veel aanvullende cursussen en een opleiding gedaan, dus zonder arrogant te zijn, ik weet dat ik goed in de markt lig en mijn collega's zien mij niet graag gaan.

2. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Pff... dit is moeilijk ja!
    Ik had denk ik gewacht met vertellen...
    Ze kunnen je niks maken als je het niet verteld, en (niet teveel aan denken, maar toch wel heel ver in je achterhoofd houden) het kan nog misgaan... Ik bedoel dit niet verkeerd, maar als het wel misgaat en je krijgt geen vaste aanstelling, dan is dat voor niets...!
    Maar aan de andere kant, als je het ze nu verteld, ben je wel altijd eerlijk geweest! En dat is ook een fijn gevoel....!
    Het is erg moeilijk... Ik heb zelf niet echt voor die keuze gestaan, nouja... Ik zat nog in m'n proeftijd, dus toen had ik echt zoiets, ik zeg niets, mijn contract duurt dan tot augustus, dus tot dan kanik nog wel werken! En ik ben heel blij dat ik het toen niet verteld had, want ze vingen het heeel goed op, en zitten eraan te denken om me parttime aan te nemen!

Maar dit is je eigen keus....
    Ik wil je veel succes wensen met de keuze!
    Liefs

3. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik zou solliciteren en even afwachten hoe het loopt. Je bent ook pas 7 weken zwanger, je hoeft het toch nog niet te vertellen?

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hoi guppie

Ik zou sowieso op gesprek gaan en kijken of het van beide kanten klikt.
    Ik zou nog niet het eerste gesprek meteen vertellen dat je zwanger bent, dat kan altijd nog in het tweede.
    Je hebt namelijk kans dat ze je dan afwijzen, alleen om het feit dat je zwanger bent.
    Ook zou ik bij je huidige werkgever nog even je mond houden, totdat je meer weet over je sollicitatie.

Succes met je sollicitatie en wees nog niet te vroeg te eerlijk!

Marie

5. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Is die nieuwe baan bij een andere stichting? Of bij dezelfde?
    Gezien SBO zal het wel een andere zijn.
    Dat betekent dus dat je weer een jaar moet wachten op een vast contract.
    Daar heb ik hele slechte ervaringen mee.

Aan de andere kant ben je goed gekwalificeerd en dat is een pré.

Als je bij je sollicitatie niet zegt dat je zwanger bent, kunnen zij achteraf echt wel uitrekenen dat je het toen wel wist. Ze kunnen je juridisch niets maken, maar of het zo bevordelijk is voor de sfeer.....

Als je bij je huidige baan een vast contract krijgt heb je een contract met de stichting (of de gemeente als het openbaar is). Jouw contract is niet schoolgebonden, dus als de school jou moet laten gaan moet de stichting jou plaatsen op een andere school.

Ik zou gewoon naar dat gesprek gaan, je kan altijd nog zeggen dat je het niet doet.
    En ik zou op school zeggen dat je zwanger bent (toch wel handig als ze dat weten als je van de trap af kukelt).
    Na dat gesprek kan je beslissen waar je liever wil werken.

Succes met beslissen!

Linda

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmmm 3 mensen die zeggen dat ik beter nog niets kan zeggen. Daar moet toch een kern van waarheid in zitten. Toch ben ik een beetje bang voor scheve gezichten. Ik moet het echt een beetje laten bezinken. Ik houd echt wel in mijn achterhoofd dat het nog mis kan gaan, maar als ik wacht tot 12 weken heb ik ws allang bericht nav die sollicitatie en kan ik niet vragen of mijn aanstelling in gevaar komt.

Daarbij komt ook nog dat ik 30 juni 12 weken ben en de dag erna hebben we 8 weken zomervakantie. Ik moet het dus wel eerder vertellen (een paar daagjes maar)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou het nog niet vertellen en op gesprek gaan.

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou zeker naar dat andere gesprek gaan en daar vertellen dat je zwanger bent..
    Dan kijken wat je van hun voor reactie krijgt.
    Als die nog steeds positief is zou ik het bij je huidige baan vertellen en vragen of de vaste aanstelling nog door gaat.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dit zou ik ook doen!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Vind ik wel een goed idee!
    Bedankt allemaal voor het meedenken!

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Graag gedaan en heel veel succes!

Ik zal voor je duimen, maar het komt vast allemaal goed :)

Deel Deze Pagina