hallo, ik ben 13wk zwanger , en werk in schoonmaak , en heb steeds last van me stuitje s avonds en met werken krijg ik last van me rug en buik.bil en been , ik sta veel ,en wordt gewoon echt moe,ze dacht bi,ofzwangerschapsiais. nu adviseerde mijn vk om naar fisio naar te vragen en naar leidinggevende te gaan om toch aangepast werk te vinden ander 50procent in ziekewet!anders werd erger en moest serieus nemen dit, maar ik kon de fisio nog niet bellen,morgen pas,maar ik moet eerst werken ,wat hadden julie gedaan?meteen naar leidingevende of eerst fisio afwachten trekt dit niet langer, en al zo vroeg in de zwangerschap kan dat?
Persoonlijk zou ik eerst de fysio afwachten, maar wel meteen proberen al goed om je houding te denken. Kijken of je niet toch iets minder kunt staan, of iets meer rust in kunt bouwen, maar dus ook goed denken om hoe je bukt, hoe je tilt etc etc. Zelf zou ik het fijner vinden naar mijn leidinggevende te gaan en te weten wat het is en of het op te lossen is met lichter/ander werk of vooral door minder uren achtereen e.d., maar je zal dan toch eerst moeten weten wat het is, of er iets aan te doen is met simpele oefeningen/andere houdingen etc. en daarom zou ik dus nog wachten. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Kan mij goed indenken dat het heel vervelend is (zelf b.i. ischias klachten gehad), maar je leidinggevende kan er denk ik ook nog niet heel veel mee als jij zegt dat je een zeer stuitje hebt na een werkdag en de vk denkt aan dit of dat. Je leidinggevende kan natuurlijk super met je meedenken al zonder dat je weet wat er is, maar zelf zou ik het dus fijner vinden 'onderbouwd' met 'ik heb ... en daar ondervind ik heel veel last van: op deze manier kan ik niet nog ruim 20 weken doorwerken en ik zou graag samen met u nadenken over een oplossing' te komen als vermoedens. Sterkte en veel succes morgen!
hoi, ja ik wil eerst naar fisio gaan ,en daar vvragen wat ik kan doen ,ze dacht aan bi ,maar ik moest het wel serieus nemen ,maar ik wacht af ,
hoi lady 89 ik zit ook in de schoonmaak werk en ik moet ook veel staan op zich kan ik het redelijk vol houden met werken op het einde van de werkdag merk ik het wel in mijn rug en ben ik echt moe. mijn collega,s en leiding gevende houden er wel rekening mee dat ik zwanger ben. als ik jou was zou gewoon even met de leiding gevende praten en samen na een op lossing zoeken