hallo allemaal, ben ik weer, nou gister avond weer een avond dienstje gedraaid bij ons op het werk, moet zeggen ben nu bijna 10 weken en gaat me steeds meer tegenvallen, heb last van me heupen en onderrug en lijkt wel of ik nu al flink groei, zelfs de bewoners op me werk zeggen het ook, qua gewicht moet ik ook echt uit gaan kijken want dat gaat echt te snel naar me zin hoor! ik heb nu sinds eigenlijk begin van de week last dat ik rond half 4 in de nacht wakker wordt en dat ik dan echt moet rennen naar de wc, want dan moet ik me toch braken, raar dat je lichaam daar zo stom op reageert he, vind het zo gek! weet niet goed meer wat ik er mee aan moet, zit er even helemaal doorheen, voel me moe, lusteloos, maar wel zin om te werken want hierthuis zit ik me ook maar te vervelen :S wie heeft dit nog meer, en heeft iemand tips voor mij?/ liefs joanita
Hoi joanita, Ik begrijp goed dat het werken in de ouderenzorg je zwaar valt. Het is lichamelijk al erg zwaar werk en nu je zwanger bent wordt dit alleen maar zwaarder. Ik geloof dat als je zwanger bent je recht hebt op 1 uur extra pauze, tenminste zo staat het in de CAO omschreven bij ons. Ik werk wel in de zorg maar in de psychiatrie en ik weet niet of het over al hetzelfde is. Ikzelf maak nu sinds 1 week gebruik van mijn extra uurtje, dit omdat het echt te zwaar werd. Aan het einde mag ik dit zelfs uitbreiden naar 2 uur, mocht het echt niet meer gaan. Want thuis zitten, nee dat is het ook niet. Maar ik kan alleen maar zeggen maakt het bespreekbaar op je werk. De ene heeft er toch eerder last van dan de ander. Verder gaat de misselijkheid over, tenminste bijna bij iedereen. Ikzelf heb het tot 16 weken gehad, hing trouw elke morgen boven de pot. Nu nog steeds als ik mijn ritme ineens moet omgooien, maar dat is niet bij iedereen zoals ik al zei. Heel veel succes verder, gr Suus
Vanaf de 12 weken zwangerschap hoef je in elk geval geen onregelmatig werk meer te doen. Dat zou misschien al een hele hoop kunnen schelen. Vooral avonddiensten kunnen erg zwaar zijn, ik spreek uit ervaring... Ik heb een linkje voor je waar alles op staat met betrekking tot Zwangerschap en Bevalling... Succes! http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... _maand.htm
ik werk oorspronkelijk ook in de zorg. Zit vanaf 23 weken voor 50 % in de ziektewet en doe nu nog voornamelijk administratief werk. ik had vooral last van mijn rug, bekken en benen. Heb daar nu ook fysio voor. Probeer aan jezelf te denken hoor en als het echt niet gaat trek tijdig aan de bel
hoi Ik werk ook in de ouderen zorg en heb dit tot de 28 week volgehouden, lag er toen wel gelijk even uit, het was gewoon te zwaar. Ik doe nu nog alleen wat rustigen werkzaamheden op het werk, mensen helpen met eten enz. Groetjes sjolie
Ook ik werk in een verzorgingshuis.Overdag zijn we met meerdere collega's.en kan ik na overleg de zwaardere klussen overlaten aan een ander.Maar in de avonddienst ben ik alleen,en inderdaad die breekt mij ook op.Het is heel druk en de zorgzwaarte is behoorlijk pittig.Ik heb het in een gesprek met mijn teamleidster ook aangegeven.ik mag het zelf aangeven als ik het niet meer red,en dan mogen ze in mijn plaats een vervanger zoeken.Hier schijnt een apart financieel potje voor te zijn. Komende week heb ik er weer een,en ik zal zien hoe dat gaat.Gelukkig weet iedereen op mijn werk dat ik zwanger ben,en dankzij mijn lieve collega's wordt me al een hoop zwaar werk uit handen genomen. Kortom trek aan de bel dat je het niet trekt en kijk wat je leiding er mee kan doen!Je kind is belangrijker dan je werk meid!Sterkte!
Ik werk ook in de zorg, in een verpleeghuis op gesloten afdeling (dementerende ouderen) Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden Ik wist dat inderdaad niet van die uurtjes die je ervoor vrij kan nemen.. Die webpagina is ook erg handig, heb al wat door zitten lezen. Thnx! Succes allemaal!
Ik werk ook in de zorg in een verpleeghuis met de ziekte van Huntington, kan je vergelijken met de psychiatrie. Ik merk wel dat de zorg zwaarder wordt, maar vooral dan met de dagdiensten. Het douchen/aankleden etc vind ik zwaarder dan een avonddienst. Ik draai de laatste weken het liefst ook avonddiensten, maar ja dit is weer niet echt leuk voor me man. Ik heb wel een hekel gekregen aan laat/vroeg. Dit trek ik echt niet meer, s'middags stort ik dan helemaal in en ben ik niet meer te genieten. Deze hoef ik dan ook niet meer te draaien. Hoogstens tot 22.00 ipv 22.45. Ik denk gewoon dat je goed moet overleggen, en het ligt er ook aan of je met een vaste collega staat of een oproepkracht. Ten minste dat vindt ik, als je met een oproepkracht werkt, denk je vaak voor twee, je moet haar aansturen en de bewoners etc. Alle disciplines moeten jou hebben, en dat maakt het er alleen maar drukker op. Me teamcoach gaf al aan dat ze mij zoveel mogelijk met een vaste zou laten werken, maar ja dit gaat niet altijd op.
Ja, dat staat er dus niet bij.. Ook de arbeidstijden wet is hier niet duidelijk over. Zoals ik het begrijp hoef je dus geen wisselende diensten meer te werken, wat er in de praktijk meestal op uit draait dat alleen nog maar overdag werkt omdat dat het makkelijkste is voor de planning. Maar als jij alleen avonddiensten wil werken mag dat ook... Dat is namelijk ook regelmatig. Ik heb een collega die dat doet. Nachtdiensten hoef je sowieso niet meer te doen als je zwanger bent. Als je het wil mag et natuurlijk, maar in principe is wettelijk geregeld dat je die niet meer hoeft te doen. Je baas is dan degene die vervanging moet zoeken voor jou.
hoi joanita, ik werk ook in de zorg..bij mij waren de eerste weken behoorlijk tegengevallen, vooral omdat ik supermoe en futloos was! Daarom heb ik het eerder op mijn werk verteld met 8 weken. Ik vond het fijn dat mn collegas het eerder wisten zodat ze rekening met mijn vermoeidheid konden houden. IK kreeg de tip van mijn moeder om floradix te slikken tegen de vermoeidheid, dit heeft echt geholpen! ik was minder moe..maar veel energie had ik niet, nu nog niet hoor.... Maar ik voel me nu sinds een paar dagen wat opknappen, al ben ik echt nog niet de oude... Ik vind het aan de ene kant wel lekker om avonddienste te draaien, want je kunt dan lekker vantevoren uitslapen. al die dagdiensten wordt je ook niet zo happy van. Op zich kan ik het nog best aan, alleen wat sagarijnig door de vermoeidheid, en minder geduld naar de bewoners toe... Ik heb al aangegeven dat ik 6 weken van te voren wil stoppen met mn werk.of ik het zo lang volhoud? succes jij he?! grt
Ik werk ook in de zorg. Ben al met ±25 weken uit de running, door veel harde buiken en rugklachten. Wat bij mij ook ging meespelen was dat ik me lichamelijk moe en brak voelde en daardoor ook steeds minder vriendelijk kon zijn. Ik werd steeds stiller en voelde ook ergernis door mijn eigen klachten. Bijv. 's morgens moest mijn zoontje van 7 mijn veters strikken omdat ik het bijna niet meer kon, en een uur later moest ik de oudjes weer helpen, de verhouding was helemaal weg. Gelukkig begreep de stichting waar ik werk het goed en na een kleine afbouwperiode ben ik nu al een tijdje thuis. Even wennen want ik miste het contact met de ouderen opeens toch heel erg, maar het went en mijn kindje blijft toch het allerbelangrijkste!
Hoi joanita, Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb je berichtje verplaatst naar het onderdeel Zwangerschap & Werk. Groetjes, Wendy
ik werk ook in de zorg op een gesloten afdeling en het is gewoon zwaar werk. In het begin van mijn zwangerschap met 8 weken kreeg ik al bekkenklachten, heb toen een tijdej rustiger aan gedaan en fysio gehad. Tegen de 14 weken ging het weer goed en had ik nergens last van, maar de laatste paar weken gaat het weer slechter. ben zo moe en het werk valt me nu gewoon heel zwaar. Vorige week een gesprek gehad met mijn baas en de diensten tot half 4 mag ik tot half 2 doen. Maar nu dus 4 dagen gewerkt en ben echt total loss. Vandaag vrij en morgen weer werken, morgen ga ik proberen om echt wat vaker te zitten. Dat extra uur pauze gaat sowieso niet lukken, daarvoor is het gewoon te druk. Lukt het echt niet meer, dan maar bespreken of ik toch niet huiskamerdiensten moet gaan doen (lijkt me echt niet leuk!).
Ik werk ook in de zorg. In de gehandicaptenzorg met veel gedragsproblemen en flinke agressie. Ben nog maar 5 weken zwanger dus heb er nog niet veel last van behalve dat ik moe ben... Maar ik kan hier ook niet blijven werken als mijn buik gaat groeien want dit gaat dan niet veilig blijven met die agressie... Wel heeeeel erg jammer want zie er nu al tegen op dat ik tegen die tijd ergens anders moet gaan werken...maar ja niks aan te doen!
Ik heb gisteravond dus weer een avonddienst gehad van 14.30 tot 23.00 uur.Tot 20 uur ging het,maar die tijd daarna wordt het spitsuur van bewoners die gaan bellen en naar bed willen.Ik ben nu nog kapot,dus ik denk dat ik mijn teamleidster maar eens ga vragen om een gesprek dat ik het niet vol kan houden zo.Gelukkig ben ik vrij vandaag,maar anders had ik mezelf echt vooruit moeten slepen. Ik voel me echt een watje,maar ik voel ook aan mijn lichaam dat het gewoon wat teveel van het goede is.
Geen watje voelen hoor! gewoon goed aangeven wat je lichaam zegt hoor! Werk zelf op een MCG groep (gehandicapten zorg) ook met gedragsproblemen (en dus agressie). Ben zelf sinds mn 11e week ofzo in de ziektewet en ben nu langzaam aan weer aan het opbouwen. Maar nu begint mn bekken te zeuren.. Hier hebben ze ook aangeboden om administratief werk te gaan doen of idd helpen met eten (voor zover mogelijk).. Denk dat het belangrijkste is, dat je naar je lichaam luistert en in gesprek blijft hierover met je leidinggevende! En je vooral niet schuldig voelen! Jij hebt er niet voor gekozen om deze klachten te hebben... toch?! succes ermee meiden!
Hallo meiden. Ik werk ook in de ouderenzorg, verpleeghuis afd met dementerende ouderen. Heel zwaar dus. Maar ik heb eerlijk gezegd gewoon schijt aan wat iedereen zal zeggen enzo. Als ik dingen niet vol kan houden mensen niet in hun eentje kan helpen of iemand niet wil helpen omdat diegene agressief is en zij willen het niet begrijpen dan haal ik gewoon mijn schouders op. Mijn lichaam en ongeboren wondertje zijn belangerijker. Gelukkig zijn veel collega's erg lief en behulpzaam en willen ze meestal ook niet dat ik zware mensen alleen doe. Maar ik merk nu al dat ik avonddiensten van 16.00-23.00 te lang vind, dus die wil ik inkorten naar 22.00 uur ofzo. Ik werk in een flexpoule dus ik sta overal en nergens maar vaak opdezelfde afdeling gelukkig waar ze me ook allemaal wel kennen. Maar ik heb altijd al zoiets gehad je moet altijd aan jezelf en je lichaam denken want jij moet er nog je hele leven mee doen. En ookal is er een onwijs te kort in de zorg en sta je er vaak alleen voor dan nog altijd voor jezelf kiezen! Weet iemand trouwens hoeveel weken je krijgt voor zwschapsverlof in de zorg ik kan het nergens vinden...
Ik werk als (zieken)verzorgende in de thuiszorg.. Ik merk ook dat het werk me nu lichamelijk meer energie kost dan eerst.. Vooral met douchen; de warmte die vrij komt.., ook het gesleep/geduw/getrek ( om zo maar te noemen) van en met cliënten vind ik zwaar.. maandag heb ik afspraak bij de Vk, woensdag daarna een functioneringsgesprek.. Ik denk er heel sterk over om het dan te bespreken.. Vooral het afgelopen weekend, toen ik ochtend avond, ochtend avond had en ook de maandagavond erna was ik dinsdag echt moe.. Begin januari heb ik weer zo'n weekend.. Daar kijk ik best tegen op.. Ik hoop dat er e.e.a. te regelen is dat ik niet 3 of 4 diensten in 2 dagen meer hoef.. dat kost me eigenlijk te veel energie..