Ik heb nu al het gevoel dat het me enorm tegen staat straks na 2,5 maand weer te moeten gaan werken. Het zw.verlof is toch veel te kort! Wat ook meespeelt is dat ik mijn werk al niet echt leuk vond. Ik wil graag borstvoeding gaan geven. Nou voordat dat eens goed loopt ben je weer een tijdje verder... Ook het gesleep naar oma/dagverblijf enz. Ik krijg er nu al kromme tenen van. Ik zou zo ontzettend graag minstens een half jaar thuis blijven bij mijn kindje, maar helaas kan ik me dat ook financieel niet veroorloven. Ik kan er hoogstens een paar weken verlof aan plakken.... Meer meiden die dit gevoel herkennen?
Herken het zelf niet.. ben altijd thuis gebleven na zwangerschap de eerste jaren. Maar misschien is het nieuwe ouderschapsverlof wat voor je? in 2009 gaat er veel veranderen en kan je per maand 640 euro per maand terug krijgen van de belastingdienst.. je kan hier 26 weken gebruik van maken. Stond heel artikel over in de krant hier. Weet niet of je het daar mee redt met die teruggave..
Ik herken 't niet. Ik had een paar weken vakantie achter m'n verlof aan, maar op het moment dat ik zonder vakantie weer aan het werk zou zijn gegaan was ik er ook wel klaar voor. Ik vind 't heerlijk om weer aan 't werk te zijn! Brengen en halen naar/van het KDV gaat hier ook goed, dus ik ben tevreden. Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar 't kan dus ook meevallen
Aha, zie je, het probleem zit dus eigenlijk ergens anders! Dan is het denk ik een kwestie van er tegenaan gaan, maar ondertussen heel hard gaan solliciteren. Weet niet of dat een optie is? Misschien kun je nu al rond gaan kijken of je iets kan vinden? Waarschijnlijk lucht alleen de gedachte dat je op zoek gaat dan al op. Ik vind m'n werk erg leuk en echt, dat scheelt enorm. Eigenlijk vind ik 't verschrikkelijk om om 6.00 m'n bed uit te moeten om eerst zelf klaar te zijn om te vertrekken en vervolgens ook m'n dochter nog zover te krijgen, maar omdat ik niet tegen de werkdag opzie, lukt 't me toch goed.
Ik herken het wel een beetje. Toch was ik na een tijdje wel blij dat ik ook weer eens wat anders kon doen dan thuiszitten met baby. Het was heel dubbel. Aan de ene kant zat ik elke ochtend huilend in de auto nadat ik hem had afgezet bij kdv of oppas. Aan de andere kant was het lekker om gewoon weer eens bezig te zijn, mensen te spreken, je eigen werk te doen. In 2009 is het recht op ouderschapsverlof enorm uitgebreid. Misschien is het voor jou de moeite waard om eens te kijken of je daar wat mee kunt, om wat rustiger op gang te kunnen komen of nog wat langer thuis te blijven?
Hoi hoi ik herken het wel ik ben nog niet zo ver in mijn zwschap, maar ik heb nu al zin in mijn verlof ben er net achter dat ik 16 wkn heb en dan kan ik er als het goed is nog 5 wkn vakantie achteraan plakken. Maar het liefst zou ik gewoon een paar jaar thuis blijven om alles mee te maken met mijn kindje, eerste stapjes lachje noem maar op. Ik vind mijn werk wel heeel erg leuk maar bij ons gaat er veel veranderen en ik zal de opleiding in moeten als ik terug kom van verlof en ook dat zie ik niet zitten als ik net een kleintje heb en dan ook nog leren huishouden werken.... Ik heb geen diploma's verder dus ik kan ook niet zomaar ergens anders gaan solliciteren en thuis blijven kunnen ook wij ons niet perimiteren... Ik weet wel hoe je je voelt.
Ik herken het heel goed. En ik heb tijdens mijn verlof er alsnog voor gekozen om het ouderschapsverlof in een keer aansluitend op te nemen. Misschien een idee voor jou? Het ouderschapsverlof is vanaf 1 januari verlengd tot 26 weken en je krijgt een vergoeding (ik weet niet of je daarmee uitkomt). Na de 13 weken ouderschapsverlof die ik had heb ik er alsnog voor gekozen even een jaartje te stoppen met werken. Wat een rust gaf me die beslissing!