Halve dagen werken.. Help?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Duub, Dec 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duub

Duub Niet meer actief

Hoi Allemaal,
    Ik werk normaal 32 uur per week (4 volle dagen) en ben nu bijna 17 weken zwanger. Een aantal jaar geleden heb ik mn rug gebroken en daar heb ik nu met de zwangerschap enorm veel last van. De verloskundige vond het verstandiger als ik daarom halve dagen ging werken.

Heb er lang tegen op gezien maar vanochtend toch een gesprek met mn baas gehad, hij vond het eerst niet zo'n goed plan maar naar lang wikken en wegen is het toch gelukt. Bij de verzekering alles nagevraagd en mijn ziektemelding gaat vanaf morgen al in. Ik werk dan 4 dagen tot 13u.
    Nu ben ik alleen benieuwd hoe het gaat met mijn salaris enzo. Mijn baas kon me hier nog geen antwoord op geven.
    Wordt dit gewoon 100% uitbetaald door mijn baas of krijg ik ook iets van het UWV ofzo?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen!

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je baas krijgt het loon over jouw ziekte uren voor 100% van het UWV uitbetaald, en dit betaalt hij door aan jou. Dat gaat gewoon samen met het salaris over de uren die je wel gewerkt hebt, dus jij merkt daar niks van. Je krijgt gewoon 1 loonstrook van je werkgever, waar je volledige loon op staat.

Als je werkgever wil, kan hij voor de uren die jij niet werkt, een vervanger inhuren. Hij krijgt jouw ziekte uren immers vergoed van het UWV.

3. Duub

Duub Niet meer actief

Dankjewel Mikki!
    Was even benieuwd hoe dat allemaal ging.. Maar dan zou ik er verder dus niets van moeten merken.

p.s. succes met de laatste lootjes ;)

Share This Page