werken in de schoonmaak en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dexa, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Hoiii,

ik werk al een jaar ongeveer in de schoonmaak, als bijbaantje.
    ook werk ik nog als kapster, heb mijn eigen bedrijf, maar omdat nog een beetje op te vullen werk ik dus het s'morgens 5 dagen in de week, 4 uurtjes in de schoonmaak.

nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee??
    ik ben nu pas 4 weken zwanger dus het is nog pril maar ik wil een beetje voorbereid zijn op het eerste gesprek met mijn leidinggevende over hoe en wat je wel en niet meer mag als je wat verder in de zwangerschap bent.
    Ik weet wel een aantal dingen, en het is natuurlijk fijn als je tips van andere krijgt!
    duss alles is welkom!

2. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    oh je was al eerder zwanger zie ik... hoe zit dat dan met die positieve test van vandaag?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zo te zien was dat niet vandaag maar 16 januari. ;)

4. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    stom! je hebt helemaal gelijk.. ik zat al zo gek te kijken :D
    Ik dacht al dat is knap!

5. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ik werk in de schoonmaak (zit nu in de ziektewet ivm harde buikken en bekken)
    Maar zo ver mij verteld is mag gewoon alles, als je naar goed naar je lichaam luisterd. Ook qua schoonmaakmiddelen

6. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ik werk ook als schoonmaakster bij mensen thuis. Ik doe 32uur per week.

Dus ik vroeg mij dit ook af wanneer je moet/mag stoppen met werken.
    Ben nog maar net zwanger dus zal niet voor direct zijn.

Vorige zwangerschap moeten stoppen aan 6 maand, had toen wel nog ander werk niet zo zwaar...
    Een week later lag ik in het ziekenhuis met weeën, weeënremmers en longrijping gehad. Enorm misselijk geweest door 1 van die spuiten.... Daarna volledige bedrust gekregen tot het einde.

Hierdoor was ik enorm van aangedaan en heb nu schrik dat ik dit ook zou voorhebben met ons 2de.

Ergens hoop ik dus dat ik redelijk vroeg mag stoppen...

Woon wel in België, dus mssh is de regeling hier anders, en zal natuurlijk ook van mijn gyn afhangen.

7. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    bij mijn werk is het verlof niet anders dan bij ander werk.. dus of je eerder mag stoppen zal denk ik niet aan de orde zijn, je baas zal niet zomaar zeggen stop maar met werken alleen wanneer je eerder moet stoppen.
    ik heb met mijn voorgeschiedenis gewoon heel goed naar mijn lichaam geluisterd en optijd aangegeven dat het mij te zwaar werd, dit nog laten bevestigen door de gynaecoloog

Deel Deze Pagina