vertellen collega s

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Formidable2016, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Formidable2016

28 okt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik heb ongevbeer drie weken geleden verteld op het werk dat ik zwanger ben. ben nu 16 weken zwanger. Ik heb het aan mij leidinggevende en paar collega s gezegd, met wie ik wel een goede bang heb.

Nu ben ik met sommige collegas helemaal niet zo goed, is het raar dat ik het hun niet persoonlijk verteld heb ? Zit niet echt op de zogenaamde welgemeende neppe reacties te wachten!

Is dit echt raar?

heeft iemand adviezen of ervaringen?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ligt er een beetje aan hoeveel collega's je hebt, wat voor werk je doet...

Ik heb het mijn leidinggevende en de collega's aan wie ik leiding geef (en die er dus ook de meeste "last" van hebben dat ik nu met verlof ben) persoonlijk verteld. De rest van de afdeling heb ik een e-mail gestuurd; en dat is eigenlijk wel de gewoonte binnen onze afdeling. De rest van het bedrijf is er vanzelf wel een keer achter gekomen.. ik ga niet 1400 man/vrouw mailen :)

3. Formidable2016

28 okt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb 10 directe collega's , waarvan 5 het nu wel weten , doe administratief werk op kantoor.

De relaties met die andere collega 's is gewoon raar en afstandelijk.
    Ze proberen interesse te tonen, maar het is zo nep, dat ik niet normaal terug kan doen.

Maar aan de ene kant wilt ik ze ook niet passeren , omdat we uiteindelijk toch collega s zijn en toch met elkaar te maken hebben.

De rest van het bedrijf zal het uiteindelijk ook wel merken hoor, ga niet iedereen langs ahhaha .. Veelste veel!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dan zou ik gewoon een mailtje sturen met "hoera, ik/wij verwacht rond "uitgerekende datum" ons eerste kindje. Dit betekent dat ik per "startdatum verlof" voor een periode van 16 weken afwezig zal zijn"

Klaar.. niet meer, niet minder. Als mensen erop willen reageren prima, als ze er niets mee willen doen, ook prima..

5. Formidable2016

28 okt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is een goed idee! Ga dat doen.

Eerst dacht ik om chocolaatjes mee te nemen in vorm van een baby en even snel een rondje langs hun.. Maar vind jouw idee dan toch stuk sneller en makkelijker :)

Tnxx!!!

6. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik heb het aan me leidinggevende en tegen een paar collega's vertelt. Nu weet iedereen het :)

7. Formidable2016

28 okt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Watermann

Dat heb ik nu ook gedaan, maar de collegas s zijn niet echt van die flap uiten , dus gaat het niet als een lopend vuurtje.

8. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb het de 3 leidinggevende zelf verteld persoonlijk in een gesprekje.
    en 1 collega kwam er zelf achter.
    voorderest weet niemand het nog op mn werk.
    Ze zien het vanzelf wel + eind februari word ik als goed is overgeplaatst naar een ander filiaal dus dan zien die het gauw genoeg aan mn babybump :D

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Hebben jullie geen praatschrift voor nieuwjes ofzo? Je kan ook wat lekkers meenenen en dan is het ook gezegd toch :)

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb destijds mijn leidinggevend als 1e op de hoogte gebracht. De week erop tijdens een overleg heb ik mijn directe collega's verteld en die gingen op hun beurt zelf de organisatie rond om het te vertellen. Dat was zo'n beetje de enige keer dat mijn collega's het over mijn zwangerschap hebben gehad. Op het werk geen leuke tijd tijdens mijn zwangerschap en in mn verlof 0.0 van ze gehoord. Heel jammer.
    Dus, bij een volgende zwangerschap zal ik net zolang wachten tot ik het lichamelijk niet meer kan verbergen, dan vertel ik het m'n leidinggevende en de rest hoort het wel zo in de wandelgangen. Vorige keer vonden ze het verder ook niet interessant, zal nu niet anders zijn.

Deel Deze Pagina