werken in de thuiszorg als verzorgende ig

Discussie in 'De lounge' gestart door carpediem2010, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik werk al 10 jaar in een verzorgingshuis, maar ze willen me nu geen vastigheid meer geven met dagen, dus wil ik wat anders.

    Heb een open sollicitatie naar de thuiszorg gestuurd, schijnt dat je daar nl vaste dagen kan krijgen.

    Ik heb geen ervaring in de thuiszorg, dus daarom vraag ik het hier.
    Weet dat het overal anders is, maar ben toch benieuwd.

    *Hebben jullie ook gebroken diensten, en wat zijn dat je werktijden>?
    *Hoe is de werkdruk?
    *Welke handelingen doe je vooral?
    *Hoe is de werkdruk?

    Bedankt alvast
     
  2. lea

    lea Fanatiek lid

    ...
     
  3. lea

    lea Fanatiek lid

    oh en smorgens werk ik van 7-13 soms wat later en soms wat vroeger, maar meestal wel met een pauze er in helaas...
     
  4. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.038
    41
    48
    friesland
    Ik zie dat dat toch wel heel erg verschilt, ik werk nu 9 jaar in de thuiszorg als wijkziekenverzorgende. (IG)

    Vergeleken bij een verzorgingshuis heb je meer tijd voor de client maar vergeet niet dat je bij de thuis moet reizen en dat is niet altijd meegenomen in de planning. Daar komt bij dat ook in de thuiszorg de hand op de knip moet waardoor de werkdruk steeds drukker wordt.

    Een ochtend is bij ons van 7.30 tot =/- 12.00/12.30
    Een dagdienst loopt bij ons van 7.30 tot 16.30
    avonddienst van 17.00 tot 23.00 uur
    en een gebroken dienst is gewoon een ochtend en avond. Dus van half 8 tot twaalf en dan 's avonds weer van 17.00 tot 23.00u.

    De handelingen zijn voornamelijk, wassen, aankleden, insuline spuiten, wondverzorging, injecteren e.d.

    Mijn persoonlijke voordelen aan de thuiszorg: