Ik moet op mijn werk regelmatig bestanden samenvoegen uit Word en Excel, wat altijd prima gaat. Nu echter, zit in het Exelbestand een kolom met bedragen. Ik heb de celeigenschap van deze kolom op "Valuta" met 2 decimalen achter de komma gezet. En nu komt dus het probleem. Als ik het samenvoeg met het Wordbestand dan gaat het fout met bepaalde bedragen. Het betreft bedragen met twee 0-en achter de komma (bijv. 500,00), in Word komen dan de twee 0-en te vervallen (er staat dan dus alleen maar 500). En bedragen met één 0 achter de komma (bijv. 400,50), in Word komt dan de laatste 0 te vervallen (er staat dan dus 400,5). Ik heb al verschillende dingen geprobeerd mbt de kolom in Excel, namelijk de celeigenschap aanpassen van "Valuta" naar "Getal" en "Financieel", maar beiden geeft niet het gewenste resultaat, het blijft fout gaan bij het samenvoegen. Heeft iemand voor mij DE oplossing? Zo ja, dan hoor ik die graag, anders moet ik alsnog 78 brieven handmatig aan gaan passen na het samenvoegen.
Ik heb het even aan mijn vriend gevraagd ik heb er zelf niet echt verstand van maar hij zegt als je je excel bestand plakt in je word bestand moet je niet gewoon plakken maar plakken speciaal. Misschien het uitproberen waard?