vriend onthoudt geboortedatum kids niet?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Gelukje7, May 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hoi meiden
    Misschien een totaal onzinnige vraag maar toch stel ik hem uit nieuwsgierigheid.
    Weten jullie partners zo de geboortedatum van jullie kindjes op te noemen?
    Ik vroeg het vandaag eigenlijk aan mijn vriend en hij wist het niet. En niet alleen het jaar maar dus ook de maand. Nou is dit natuurlijk echt geen drama ofzo maar toch voelde ik me iets beledigd. Nja tegenover de kids dan. Is dit ' man eigen' of heb ik gewoon een hele vergeetachtige vriend?😉

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Meestal man-eigen denk ik

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik heb begrepen dat het vaker voorkomt, ik zag er laatst ook een grap over op tv. Maar ik heb een vriend die dat soort dingen wel onthoudt. Hij was ook degene die precies wist hoeveel weken (en dagen!) ik zwanger was. Andere uiterste hè ;).

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hoor het vaker. is man eigen :)

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    als iemand vraagt wat is zijn geboorte datum kijkt hij eerst mij aan .... ehhhhmmmmmm aaaaaacht februari....... of ddddddrrrrieeeeeee ???oktober ......

hij moet ook echt even denken welke geboortedatum bij welk kind hoort haha maar geef hem 5 seconden en hij zegt het prima ;)

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn man moet er wel eens over nadenken, en vraagt even voor zekerheid of het wel klopt ;).
    Ik merk dat het beter gaat nu de kinderen ouder zijn en hij 'vaker' de geboortedatum heeft moeten oplepelen/invullen (en ook terug ziet op papier), ha ha!

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Voor mijn werk moest ik bestaande klanten bellen om te checken of alle persoonlijke gegevens nog klopten (dus ook gegevens van de kinderen).
    Nou ik heb me blauw gelachen als het op de volledige namen en geboortedata van de kinderen aan kwam :D.

Moesten ze het de oudere kinderen zelf vragen, zeg pietje wanneer ben jij ook alweer jarig?

Dus ik denk echt man eigen!

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik ken dat eigenlijk helemaal niet bij mijn eigen man, vader en bijv. schoonvader. Wat grappig, ga er eens vaker op letten :p

9. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn vriend weet dat gelukkig wel!! Kom op zeg. Dat hij zn opa en oma vergeet of oom en tante maar je eigen kind! Daar zou ik best boos om kunnen worden.

Herken het totaal niet als man eigen. Mijn vader kan van ons 3e (ik heb 2 zusjes) alles opnoemen. Mijn opa weet het van alle 7 kinderen (en 13 kleinkinderen en 8 achterkleinkinderen ). Of zijn hun gewoon mega slim. .

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee herken ik niet.. Alle verjaardagen vergeet hij behalve van z'n kind😂

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn vriend kan de geboortedatum van C zo opnoemen, die van mij ook.
    Ik ken eigenlijk geen 1 man die dat niet kan.
    Zou het zelf behoorlijk kwalijk vinden als mijn vriend dat niet kon onthouden.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man haalt het wel door elkaar van de oudste twee, ene is van 14-6 en andere van 14-7, kan daar nog wel inkomem.

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik vind het niet man-eigen hoor. Vind het zelfs schokkend.
    Dat is toch zo'n moment wat je nooit meer vergeet? Ik ben blij dat mijn man het wel weet, zelfs de tijd nog. Ik zou best teleurgesteld zijn als ik mijn man en vader van onze zoon moet herinneren dat zoon binnenkort jarig is.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Haha ja hier ook.
    Hij moest een keer de huisartsenpost bellen voor onze dochter (ik was werken). Hij schaamde zich kapot want hij kon niet op haar geboortedatum komen 😂

15. tuc

tuc Niet meer actief

maneigen???? Schei uit zeg wat een onzin!!

Lekker betrokken ook. Daar zou mijn man niet mee aan hoeven komen.

Kijk dat je je eens vergist wat ik hierboven las zoals 14-6 en 14-7 daar kan ik best inkomen.
    Wij hebben er 1 van de 20e en 1 van de 23e....maar zoals ts beschrijft:$

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,880
    5,137
    113
    Ik zou het best wel raar vinden als hij de geboortedata van onze kinderen niet zal weten

17. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik voel zelf helemaal geen heftige emotionele band met feitelijke datums, dat staat los van de gebeurtenis en het moment zelf. De datumnotering zegt niks over het belang van het moment voor mij, net zo min als dat ik niet neer weet welke dag van de week iets gebeurd is.
    Vind het persoonlijk zwaar melodramisch dat mensen voor anderen willen invullen wat een datumnotering voor ze moet betekenen en welke waarden ze moeten koppelen aan een getal..

18. tuc

tuc Niet meer actief

dat kan, ik vind eerlijk gezegd je post nogal melodramatisch met zulke woorden als datumnotering en emotionele band?? Het gaat toch gewoon om de dag waarop je kinderen jarig zijn?? Ik denk dat mijn kind best dramatisch gaat doen als die wakker wordt s ochtends en ik zijn of haar verjaardag vergeten bent omdat ik geen emotionele band met datumnotering heb;)
    Hallo, als ouder weet je toch gewoon wat de verjaardag van je kind is:(

19. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Wisselende reacties... wat ik wel even goed wil benoemen is dat hij Ondanks dit de perfecte vader voor zijn kinderen is en mij altijd helpt dus voordat er meer uitspraken komen als 'niet betrokken bij zijn kinderen' dat is absoluut niet zo! Een betere vader kan ik niet hebben voor mijn kinderen. Vroeg me alleen af of er meer waren die dit hebben.
    Heb hem gezegd dat hij het maar uit zijn hoofd moet leren! Weet zijn eigen telefoon nummer niet eens uit zijn hoofd haha

20. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Mijn man weet precies wanneer de kinderen en ik jarig zijn. Voor de rest help ik het hem herinneren, maar volgens mij weet hij die ook gewoon.

Ik heb een nichtje, nu zwanger van haar derde en zij heeft meerdere keren bij huisarts of cb eerst in het boekje moeten kijken naar de geboortedatums van de kinderen :) Ze is er geen minder goede moeder door. Alleen nummers zijn lastig voor haar.

Share This Page