Heeft er iemand toevallig ervaring met het officieel veranderen van je voornaam ? Was het proces te doen en wat waren de kosten ?
Veelgestelde vragen over voornaamswijziging | Dienst Justis Dat kost wel wat.. Waarom wil je je naam wijzigen ?
Ah bedankt! Dat ziet er prijzig uit ja.. Ik kan er niet meer tegen, mijn naam. Ben al een tijdje een andere roepnaam aan het invoeren geweest, maar dat lukt nog niet zo goed. Ik dacht misschien helpt het dan als hij écht veranderd. Dat ik ook niet steeds meer die naam hoef te zeggen of te horen met bellen met instanties of bedrijven of gedoe. Ik krijg dr wat van.
Kost veel geld en een hoop gedoe. Dat was het mij niet waard. (Ik heb geen roep/voornaam alleen doopnamen)
Mag ik vragen wat je voornaam is? En waarin je het zou willen veranderen? Is afkorten ook niet mogelijk? Zodat het toch 'eigen' voelt?
Ik heb een tweede naam die ik eigenlijk niet meer wil vanwege de betekenis. Maar het schijnt dat een naam weghalen nog lastiger is dan een naam wijzigen, dus ik laat het toch maar zo.
Haha nee m'n naam ga ik niet noemen, ook niet ivm privacy, maar dat zal je ook niks zeggen want tis voor mij persoonlijk dat ik er een afkeer van heb gekregen. Zo'n 14 jaar geleden ben ik inderdaad begonnen met afkorten, en zo wordt ik altijd genoemd maar dus niet door iedereen. Instanties bedrijven etc. Laatst was ik bij de tandarts en toen noemde ze me bij m'n voornaam, nou ik krimp dan helemaal in elkaar. Nu wilde ik die afkortingnaam helemaal veranderen. Daar ben ik nu al een tijdje mee bezig maar het voelt nog niet of het écht is.
Dat kan ik me ook wel voorstellen. Gelukkig is het dan je tweede naam en hoef je daar verder niet erg veel mee qua uitspreken of zo genoemd worden.