werken in de zorg en kinderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door troetjuh, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi dames
    ik heb even een vraag weet niet of ik hier goed zit? mama dat horen we dan snel genoeg:D

maar ik werk dus in de zorg 24 uur
    nu ben ik genootzaakt om mijn kindje naar een kinderdagverblijf te doen...

ik werk om het het weekend,

maar weet dus verder helemaal niet hoe het in zijn werk gaat
    zat zelf te denken 2 avond diensten en 1 dagdienst in de week
    mag je vaste dagen vast stellen of is dit flexibel?
    en dan 1 dag in de week als ik het weekend werk?

weet niet of dit kan natuurlijk met de opvang want je moet wel opgeven hoeveel uur je het kindje wil laten komen
    waar ik nu dus nog geen idee van heb

zijn er mensen die mij advies kunnen geven? of tips over hoe jullie het doen

heb morgen een gesprek met me werkgever miss nog tips die ik kan vragen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Bij ons op het kdv kun je kiezen voor vaste dagen of flexibele opvang. Laatstgenoemde is per uur iets duurder, maar dan kun je per week opgeven op welke dagen (de week daarop) je opvang nodig hebt. Maar dat kan dan uiteraard niet in het weekend en 's avonds, juist de momenten waarop jij moet werken. Je zou ook kunnen kiezen voor een flexibele gastouder. Geen idee of die ook 's avonds en in het weekend werken. Succes!

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet niet hoe het met het werken zit, maar weet wel dat het op een kdv moeilijk wordt. je zult op veel kdv's vaste dagen moeten aangeven. Op sommigen bieden ze misschien nog flexibel, maar dat zullen er niet veel zijn.
    Een gastouder is dan misschien een betere optie.

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    nee maar dacht zelf met flexibele opvang ik breng me kindje om half 3 na kdv en dan gaat mij vriend het om half 7 weer op halen kdv is tot half 8 open

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    bij ons hebben ze wel flexibel idd nie veel maar sta op de wachtlijst heb ook aangeven dat ik alleen flexibel wil

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij hebben destijds gekozen voor een gastouder. Super flexibel, en heel fijn! Ik zou het iedereen aanraden.
    Bij flexibele kinderopvang moet je vaak wel in dagdelen afrekenen (tot 12.00 of vanaf 12.00 uur) en daardoor betaal je dus meer uren dan je nodig hebt. Bij de gastouder betaalde ik alleen de uren die ik daadwerkelijk nodig had. Ideaal!

O ja, wat werk betreft: Ik mocht echt geen dagen kiezen op mijn werk. Onregelmatig werken betekende daar ook echt onregelmatig. Ik wist vrijwel zeker dat ik om het weekend werkte, maar daarnaast was het elke maand een verrassing. Het lijkt me voor jou handig om in ieder geval uit te zoeken wat er wel en niet mogelijk is op het werk.

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    mmm ik kreeg deze info van het kdv

Flexibele opvang kunt u 1 tot 4 weken van te voren inschrijven. Op de locatie ligt een map waar alle ouders de dagen tot een maand vooruit in kunnen roosteren.

De minimale afname is 35 uur per maand. We werken met kwartalen, dus jullie hebben dan 105 uur in een kwartaal. Met de uren die nu beschreven worden gaan jullie wel aan die uren komen.
    Bij 3 avonden nemen jullie 3x4 uur= 12 uur 12x 12 weken =144uur per kwartaal, dus kan het contract zelfs nog omhoog.

Flexibele opvang houd in dat jullie kindje kan komen op de uren die jullie nodig hebben. Dat hebben we speciaal voor ouders die onregelmatige diensten hebben. Bij vaste opvang kun je een hele of halve dag afnemen en die heb je dan voor 52 weken in het jaar.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Succes!

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Vind echt zo moeilijk haha

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik werk ook in de zorg 14 tot 20 uur in de week.
    Wij hebben gastouder als opvang, de uren wat ik afneem zijn gemiddeld 16 uur in de week. Dat betaal ik ook. De enne week zit mijn kinderen vaker bij de GO dan de andere week. Ik heb wel vaste dagen die ik werk. Als het druk is op het werk, draai ik een extra dienst en geef ik dit op bij de GO.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou je een gastouder aanraden. Met flexibele opvang op een kdv moet toch altijd rekening gehouden worden met het kindaantal op 1 leidster dus het kan zijn dat je dag vol zit als je hem wilt afnemen.
    Zelf werk ik in de kinderopvang maar heb mijn kinderen bij een gastouder gezien ik de haal of brengtijden niet red (mijn man is 12 uur per dag van huis dus de 1 haalt en de ander brengt is bij ons geen optie). Onze gastouder zijn flexibel en ik betaal alleen de uren die ik afneem. De gastouder van mijn oudste heeft ook een gastkindje van een moeder die in de zorg werkt en dat kindje wordt dus ook s'nachts en in het weekend opgevangen.

Deel Deze Pagina