wat op een sos ketting zetten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Voor de vakantie wil ik voor de oudste een sos ketting halen.
    We gaan 2 weken naar Frankrijk en helaas blijft hij niet altijd meer helemaal braaf bij ons.
    Wat hebben jullie op zo'n ketting staan? Ik wil er zijn naam en onze nummers op zetten maar wat is verder nog handig? Bijvoorbeeld onze adres gegevens is opzich handig maar ze zullen daar op vakantie niks aan hebben. In nl misschien juist wel. Dus wat is handig/verstandig om erop te zetten?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Jullie voornamen?

3. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Als het echt voor de vakantie is zou ik jullie verblijfplaats daar erop zetten. Een thuisadres is dan nutteloos idd.

En verder naam en telefoonnummer. Meer kan ik eigenlijk niet bedenken.

( hoe groot is het plaatje, eventuele allergieën? )

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ikzelf heb er alleen haar naam, geboortedatum en onze telefoonnummers op staan. Op vakantie had ik ook ons vakantieadres erbij gezet. Waar je verder nog aan kunt denken is evt. medicijngebruik / ziekte / allergie en nationaliteit (ivm taal). Maar het belangrijkste is uiteraard jullie tel.nrs.

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Naam, jullie namen, tel nummers, eventueel allergieen medicijnen..

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Allergieën en medicijnen zijn er niet. Wil hem in nl ook wel gaan gebruiken dus denk dat ik het dan maar houdt bij naam nationaliteit geboorte datum onze nummers.

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wellicht nog een tip. Als je een kidsos neemt, kun je de gegevens steeds veranderen. Dus iedere keer dat je op vakantie gaat, kun je het adres wijzigen. Of als jullie tel.nr. verandert, kun je dat ook direct veranderen. Of als opa en oma een dagje met hem op stap gaan, kun je de tel.nrs. van opa en oma invullen. Etc.

redDog - travel support - kidSOS

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Die had ik ook gezien maar wilde eigenlijk toch iets waar ons nummer meteen op staat. Vind ik een prettiger idee dan dat er een centrale gebeld moet worden.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    weet je wat ik zo'n eng idee vind bij deze dingen
    (en daarom heb ik er niet 1)
    dat een idioot die mijn meisje mee zou willen nemen gelijk weet hoe ze heet en dat ze daardoor eerder reageert. omdat hij haar naam zou kunnen gebruiken.
    Maar goed.. Dat is gewoon een gevoel hoor....

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb vandaag een sos armbandje besteld, want zoonlief is nogal een ondernemend mannetje. Ik heb er zijn voornaam en achternaam en onze telefoonnummers op gezet. We zullen het bandje gaan gebruiken bij dagjes uit maar ook op vakantie.

@nanette77: ik denk (maar mijn zoontje is daar nog te jong voor) dat de meeste kinderen toch wel zullen reageren als een vreemde hun naam vraagt.. blijft natuurlijk belangrijk om je kind te leren om niet met vreemden mee te gaan. En zijn naam staat ook in zijn schoenen, zijn jas, etc. Maar je kunt natuurlijk ook een sos bandje of kettinkje maken zonder zijn naam erop..

Alternatief is (voor mij) om telkens mn telefoonnummer op zn arm of hand te schrijven, en dat vind ik zo'n gedoe!

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Als je je telefoonnummer erop zet vergeet er dan niet +31 voor te zetten..

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nou heb ze besteld via goedgemerkt.
    Heb zijn naam, land en onze nummers erop gezet.
    Iedereen bedankt voor het meedenken.

Deel Deze Pagina