bijna 26 weken en vloeistofachtig spul uit (.)(.)..normaal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by meisje1986, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje1986

Sep 18, 2008
    86
    0
    0
    ik ben nu bijna 26 weken en als ik iets aan me borsten kom of als ik slaap op me zij loopt er vloeistofachtig spul uit,vanochtend werd ik wakker en mijn dekbed was ook nat geworden helemaal soort plakkerig spul wat hard opdroogt,is dit al een soort van beginnend melk?is dit normaal?

voel me beetje ongemakkelijk erdoor
    :oops: weet iemand wat dit is?

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Heb ik ook hoor. Welliswaar geen nat matras ervan maar heb dan ook kleine borsten dus komen niet echt in 'verdrukking' als ik slaap. Maar als ik op mijn tepelhof duw stromen er ook echt druppels uit. Doorzichtig, plakkerig en beetje gelig soms. Is inderdaad begin van melk aanmaak. Dat dikke gele (weet niet of je dat ook hebt) is colostrum, de eerste melk.
    Heb ook allemaal opgedroogde velletjes in mijn bh dus moet die continu wassen :evil:
    Maar is dus absoluut niks raars, volgens mij hebben heel veel zwangere vrouwen dat. Vanaf vijf maanden zouden je borsten ook al klaar zijn om een baby te voeden las ik ergens. Vandaar waarschijnlijk...

3. meisje1986

Sep 18, 2008
    86
    0
    0

oohh gelukkig kreeg het ineens hihi :D
    en me borsten liggen inderdaad beetje gedrukt als ik op me zij slaap,
    schrok me rot dacht nu al kan toch niet :) dus wel
    dank je voor je reactie ;)

4. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Gelukkig is dit heel normaal! Heb het zelf ook, heb overdag wattenschijfjes in m'n bh, anders kan ik elke dag wel een nieuwe aantrekken. Tja en snachts kun je er weinig aan doen. Vind het zelf ook niet echt lekker, maar jah het hoort erbij :D

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tja en het zal ook niet overgaan ;)
    Heb t nog steeds hoor.
    Ben er wel blij mee. Teken dat het lichaam zich echt wel op voorbereid.
    Nu heb ik soms wel eens pijn in me borsten en weet ik meestal genoeg. Is zich lekker aan het klaar maken op de voeding. ;)

6. lion78

lion78 Lid

Jan 17, 2009
    29
    0
    0
    Heel normaal idd! Idd een soort van colostrum. Het is zelfs zo dat wanneer je kindje te vroeg geboren wordt, de melk anders van samenstelling is dan bij 40 weken. Het is precies afgestemd op de behoeftes van je kindje.

Stimuleer het niet teveel, hoe meer je bijv. in je borsten of tepels knijpt, hoe meer melk er aangemaakt wordt. Uiteraard prima als de baby er is, maar nu nog niet nodig ;) .

Je kunt bij de drogist uitwasbare zoogcompressen (van katoen) kopen, die zou je nu al in je bh kunnen doen zodat je niet de hele tijd hoeft te wassen. Van colostrum kun je behoorlijke vlekken krijgen, die soms moeilijk uit bijv. je beddegoed gaan.

In je bed kun je een hydrofielluier dubbel vouwen en ter hoogte van je borsten leggen. Ik deed dat toen mijn kinderen geboren waren, aangezien ik 's nachts behoorlijk lekte.

Ook kwam ik op sport een keer onder de douche vandaan met witte straaltjes die naar beneden liepen :oops: . Maar goed, toen was mijn dochter dus al geboren.

Share This Page