Mijn vriend wil proberen om straks 1 of 2 dagen thuis te gaan werken. (tekenaar achter de pc) Maar zou dat wel te combineren zijn met zo'n kleintje die rond loopt?
ik ga ook één dag thuis werken met de kleine erbij. Mailen, documenten schrijven, bellen etc. Natuurlijk is je productiviteit lager , maar dat kun je oplossen door ook 's avonds wat te werken. Mooie oplossing zodat ik niet 5 dagen van huis ben. Ik doe het nu ook ( onregelmatig ) maar mijn andere kind is al een stuk ouder. Toen ze jonger was deed ik het wel als ze ziek was en dat ging eigenlijk prima.
Het eerste jaar lopen ze sowiezo nog niet, en soms 's avonds wat meer doen als de andere partner weer thuis is, lijkt mij een prima oplossing als je het zo kunt regelen doen!
Het hangt ervan af wat voor werk je doet. Maar over het algemeen hoor je toch dat je met kleine kinderen thuis niet echt kan werken. Dan weer verschonen, dan weer een flesje, dan gaat-ie weer huilen... Je kunt dat niet als 8 uur werk rekenen.
Nee uiteraard kan je geen 8 uur achter elkaar maken. Maar als je rond 8 uur ' ochtends begint, en tot een uur of zes doorgaat , vervolgens 's avonds nog een uurtje. Dan kom je echt aan genoeg uren hoor. Ik haal het makkelijk, sterker nog ik werk meer uren als ik thuis werk denk ik ( bij mij gaat het overigens niet om uren, iedereen werkt meer dan 40 uur)
Het is zeker te doen! Ik voelde me er zelf alleen niet zo prettig bij en vaak zelfs schuldig als ik zo nodig weer een mail moest sturen en mijn dochter wilde aandacht..
Mijn man doet dat ook vaak, gaat prima.Je kan het inderdaad verdelen, s'avonds doorwerken, zodat je toch je uurtjes hebt. Mijn man zit niet vast aan tijden, moet gewoon bepaalde dingen af hebben.
he patries, zo is het bij mij, ik miet gewoon dingen afhebben of op mensen reageren, en een urutje eerder of later is niet zo erg. Dan gaat dat volgens mij prima samen.
ik merk nu met het klussen in ons nieuwe huis dat ik niet echt veel kan meehelpen omdat mijn zoontje mee gaat. Je kunt wel een paar uurtjes per dag iets doen, tussen door, maar echt 8 uur werken gaat niet lukken. Of moet je moet 's avonds nog een paar uurtjes werken.