hallo dames, ik werk 32 uur in de week in een verzorgingshuis en ben dus verzorgende-ig. ik ben nu 15 weken zwanger en het valt me best zwaar. soms draai ik diensten van 07:45 tot 17:30uur en ben dan helemaal kapot. ik heb een proef periode tot 1 november en wil me hierin volledig inzetten. ik ben afgelopen vrijdag gevallen op mijn werk, door te snel willen opstaan uit mijn pauze. hierbij viel ik op mijn buik en heb direct een echo laten maken. er is gelukkig niets aan de hand met de kleine, maar heb me wel ziek gemeld, want op advies van de vk moest ik dit weekend rust houden. wie werkt er nog meer in de zorg en valt het erg zwaar? en hoeveel uur werken jullie? groetjes laffayette.
Hoi, Ik ben werkzaam als verzorgende in de thuiszorg. Ik moet zeggen dat ik het ook heel zwaar vond, zit sinds een week helemaal in de ziektewet door b.i. Kreeg daar al last van toen ik 16 weken zwanger was, toen ben ik ook al van 20 naar 12 uur gegaan. Vond het heel moeilijk om me helemaal ziek te melden maar iedereen raadde het me aan (vk en fysio) en nu ik thuis ben moet ik zeggen dat ik me ook veel fijner voel, minder pijn en meer rust. Denk aan jezelf! Jij en de baby zijn nu het belangrijkste! Groetjes
Hallo Ik werk als ziekenverzorgende in een verzorgingshuis, ben 22 w zwanger. Ik heb 0 uur contract, maar heb besloten om helemaal te stoppen, vanaf 1 oktober. Ik ben zo moe, en heb heel veel last van zwangerschap ischias. Het zijn dagen dat ik niet kan zitten, staan en laat maar staan lopen. Ik maag alleen ochtenddiensten doen, en dan liefs 4u\dag, maar ja, je weet het zijn zo veel mensen te kort, dat moet ik soms hele dagen werken, van 7-15.30. Als ik ik de auto zit jank ik bijna van de pijn in mijn billen, en als ik eindelijk aankom... zit ik half uur in de auto voordat ik uitkom, ik heb geen kracht meer om te uitstappen. Psychisch ben ik ook niet op mijn best, heel snel geprikkeld en chagerienig , heb geen gedoeld meer. Groetjes! Sima
Hier nog iemand die in de zorg werkt. Ik werk 32 uur als ziekenverzorgende in de thuiszorg. thuiszorg wordt geleverd in groot complex dus hoef de straat niet op. Ik loop veel de hele dag door , en heb ik vak periode ook veel ziekmeldingen opgevangen ipv proberen wat rustiger aan te doen wordt je belast met extra taken om te doen. Zo is de zorg op dit moment alles draait om geld en productie. Op mijn werk is alles strak gepland en zijn er zelfs personeels leden op de bezetting afgehaald omdat er te veel ruimte overbleef. ( ik had niet vaak ruimte over hoor) Maar goed zolang ik niet ziek gemeld sta en ingepland zal je, je voor de 100 % moeten inzetten anders krijg je, je werk niet klaar. Wel werk ik vanaf week 18 ongeveer tot 14.00 omdat ik vaak overprikkeld was door misselijkheid. De vieze klusjes in de zorg gaven mij veel al aanleiding tot kokhalzen en of braken door vermoeidheid werdt dit erger. Vanaf 14.00 rust ik nu uit en daar ben ik tot nu toe de zwangerschap mee doorgekomen. Echter nu ik bijna 32 weken ben gaan de dingen zwaar vallen en gaat het bukken enz allemaal niet meer zo. Ik heb geen 100 % werktempo meer en loop vaak achter op schema mijn maag draait om bij het openen van incoluiers enz. Kortom ik zie de lol er op moment niet meer van in om zorg te leveren. Ook gaan de spieren meespelen ben vaak zo stijf als een hark in de avond in de heup/bilspieren en heb er pijn aan in de nacht. Ik heb nu de keus gemaakt ( best lastig ) om mij na mijn vrije dagen heb weekende gewerkt om vanaf donderdag 100 % ziek te gaan. Ik ga dan andere klusjes doen die niets meer met ADL te maken hebben. maar ga mij richten op medicatie en bv eten en drinken. Start dan ook een uurtje later zodat ik niet om 6.00 op hoef. Zo ga ik mijn laatste werkdagen doorbrengen. Ws zal ik de laatste week niet meer werken, maar moet wel even goed bespreken dat dit mij geen vak dagen gaan kosten. Dat zal ik zonde vinden ( want het liefst werk je natuurlijk je dagen gewoon uit) Kortom hier nog een die werken in de zorg best zwaar vind als zwangere. Omdat er tegenwoordig geen ruimte meer is om dit te mogen zijn. vroeger heb ik mij ingezet voor zwangere colllega`s deed hun taken erbij en droeg dit samen als team zijnde zodat ze ontlast werden. Wie weet is en zal het ergens anders wel kunnen maar in mijn commerciele organisatie is daar geen ruimte voor. LIEK....
pffff dames, zo zo er zijn er dus meerdere, die het echt te zwaar vinden Bij ons is de werkdruk erg hoog en word idd niet/tot weinig rekening met je gehouden. pffff ben bang dat ik het zo ook niet ga halen, maar ben erg bang om ziektewet in te gaan, ik heb me immers vandaag weer beter gemeld! was afgelopen vrijdag gevallen op het werk, had w.s. te lage bloeddruk, waardoor ik omgevallen ben, plat op mijn buik:S pffff gelukkig is alles oke met de kleine, ma vind het een te zwaar beroep voor een zwangere vrouw. ach ik zit met mn handen int haar, ik wil wel maar kan niet goed. heb vaak rugpijn en pijn aan mn bekken! hoe lossen jullie dit allemaal op? groetjes laffa
hoi meiden, Weet sinds 2 a 3 wkn dat ik zwanger ben, toen ik erachter kwam was net mijn vakantie begonnen dus weet nog niet hoe het dalijk met werken gaat. Ben ook werkzaam in de thuiszorg als verzorgende en ben sinds 2 wkn begonnen met de opleiding vig perfecte timing dus NOT , maar goed heb gelukkig een lieve vriend die me helpt en steunt en lieve ouders dus hoop dat t allemaal wel goed komt. Mijn vraagje is eigenlijk weet iemand iets van het gevaar van werken met mensen met kanker? ik heb t ooit ergens gelezen en gehoord maar kan er nix over vinden op t net en in mijn omgeving weet ook niemand hier iets van behalve dat ik vaak hoor dat t niet goed is maar mijn vraag is dan waarom niet? hoop dat iemand dit wel weet want wij hebben erg veel van dit soort mensen in de routes. En voor alle Ladies nog heel erg gefeliciteerd !
hoi hoi, ik werk ook in de zorg, in een verpleeghuis op een gesloten afdeling. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik er helemaal geen last van. toen vind ik het echt niet zwaar, ik werkte toen 24 uur. Nu ik weer zwanger ben, trek ik het echt niet. ik werk 15 uur en ben dood en dood moe als ik thuis ben. zorg dat je je niet overbelast en luister goed na je lichaam. als het teveel wordt, meteen met je VK overleggen en of minder werken of gewoon stoppen hoor.
Ik werk ook in de zorg. Ben verpleegkundige in de psychiatrie, ik werk 32 uur. Ben nog niet zwanger, maar ben heel benieuwd hoe het gaat als ik zwanger ben. De minimale arbeidsduur is 32 uur. Ik kan dus niet minder gaan werken, of ik moet een andere baan gaan zoeken, maar dat wil ik niet!
ja het is heavy hoor, en ben benieuwd wat het strakjes gaat brengen ben nog zo aan het twijfelen of ik 32 uur blijf werken of ga minderen. het financiele plaatje is nu wel leuk en dadelijk met een kleine erbij, zijn de uitgaven meer. dus ja denk dat 32 uur gehandhaaft blijft bij ons. groetjes laffa
ja het is heavy hoor, en ben benieuwd wat het strakjes gaat brengen ben nog zo aan het twijfelen of ik 32 uur blijf werken of ga minderen. het financiele plaatje is nu wel leuk en dadelijk met een kleine erbij, zijn de uitgaven meer. dus ja denk dat 32 uur gehandhaaft blijft bij ons. groetjes laffa
Hallo! Ik ben werkzaam als woonbegeleidster met verstandelijk gehandicapten bewoners die ook nog een gedragsstoornis of psychiatrische aandoening kunnen hebben. Afgelopen week heeft 1 van de bewoners me aangevallen! en dat was ook behoorlijk angstig. Is een risico wat er bij hoort, maar nu ik zwanger ben voelt dit wel heel anders moet ik zeggen. Verder valt het werk me nog niet zwaar, haha ben ook pas net zwanger. Maar kan me goed voorstellen dat het straks wel zwaarder wordt. Met verzorging, inco's enzo maar ook het huishouden wat je erbij draait. Want daar komt het soms wel op neer. Ook het geduld wat je moet hebben en de stemming die je moet hebben, (lage EE) lijkt me verder in de zwangerschap soms wat moeilijker. Maar we zullen het wel gaan zien.
hoi hoi, ik werk 24 tot 30 uur in de zorg heb dus een min/max contract er was mij beloofd dat ik dan na de zomer wel een 30/32 uren contract kon krijgen als ik alles goed kon combineren met school (volg sinds 3 wkn een opleiding vig) nou denk dat ik me contract nu toch maar zo laat en in t ergste geval weer terug draai naar de 24, mijn vriend is ook druk bezig met een nieuwe baan zoeken dus ik hoop maar dat het allemaal goed komt voor de babs er is maar ik ben een heel positief mens dus alles komt wel goed
hallo meiden, na gister een avonddienst gehad te hebben, ben ik weer in de ziektewet. het gaat gewoon echt niet! heb verschrikkelijke pijn in mijn bekken en mijn buik doet zeer dit is zo niet funny moet dadelijk mijn teamleidster bellen en zie er ongelooflijk tegenop groetjes laffayette
ik werk 36 uur in het ziekenhuis. Ik ben alleen heel erg moe, verder nog niet echt klachten maar ik ben dan ook nog heel pril zwanger.
hallo allemaal, ook ik werk in de zorg. 32 uur op een gp afdeling (nee geen pg!) na 14 weken hield ik het al niet meer vol, ivm mijn rug. ik ben toen eerst 4 uur per dag gaan werken en na 6 weken weer 8 uur maar dan wel 24 uur in de week. en ik werk niet meer in de zorg, heb aangepast werk gekregen wat goed vol te houden is, ook heb ik aangepaste tijden. ik werk ook geen avonden en nachten meer, dit is ook niet meer verplicht na 3 maanden zwangerschap. al met al heeft mijn werkgever erg haar best gedaan om het mij zo gemakkelijk mogelijk te maken!
hallo dames, ik heb een gesprek gehad met mijn teamleidster en de volgende dag kon ik al weer komen, maar dan wel aangepast werk. nu heb ik een weekje vakantie gehad en dat deedt me erg goed. a.s zaterdag moet ik weer gaan werken van 11:00/17:30uur, ben benieuwd hoe het gaat. 8 okt. heb ik een afspraak bij de arboarts en ben benieuwd wat hij er van vind. ben vanaf a.s. zaterdag 50% in de ziekte wet. betekend dat ik nog 16 uur van de 32 moet werken, maar toch laat de teamleidster me meer werken naja tot 8 okt. en dan zien we het verder wel. heb nog erg last van mijn bekken en kom niet goed vooruit, waar ik echt van baal. maar mijn kindje gaat voor alles. groetjes laffa
Hoi Lafayette, misschien heb je hier wat aan: Aanpassing werktijden bij zwangerschap Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken hebt u recht maar overleg wel altijd met uw werkgever: regelmatige werktijden en rusttijden extra pauzes (maximaal 1/8 van uw werktijd) een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank) geen overwerk en nachtdiensten zwangerschapsonderzoek onder werktijd U hebt hier tot zes maanden na de bevalling recht op (met uitzondering van de onderzoeken). Regels voor tillen tijdens de zwangerschap Als u in uw werk moet tillen, zijn er de volgende regels: Tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag u niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillen. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag u niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen. Andere zaken waar u op moet letten als u zwanger bent Stress kan ook schadelijk zijn voor u en uw ongeboren kind. Overleg met uw werkgever over het verminderen van de werkdruk. Het is niet verstandig om tijdens de zwangerschap en periode van borstvoeding onder extreme kou of hitte te werken. Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80dB maximaal gedurende acht uur per dag). Tijdens de zwangerschap bent u niet verplicht om onder overdruk te werken (bijvoorbeeld duikarbeid en caissonarbeid). U mag tijdens de zwangerschap niet worden blootgesteld aan sterke lichaamstrillingen of schokken. Dit staat op de site van het ministerie van SWZ. Als je goed op de hoogte bent van de wetgeving kun je ook beter voor je zelf opkomen. Ik werk zelf op een PG- afedeling, alleen de avonddiensten, ik vind het ook zwaar. Bij mijn vorige twee zwangerschappen zat ik al vroeg in de ziektewet. Ben benieuwd hoe het nu gaat, want ik heb een diastase, ( gespleten buikspieren). Als je op je vuist blaast krijg je een uitstulping ter hoogte van je middenrif. Dit kan zich niet herstellen, alleen door een operatie. Maar hierdoor heb ik wel zwakke buikspieren . Het is eeeerrug pijnlijk bovendien krijg ik omdat ik mijn buik dan ga ontzien weer last van mijn rug. Tot nu toe gaat het goed maar mijn zwangerschap is nog erg pril. Afwachten maar hoelang ik het deze keer volhoud. Sterkte, en zorg goed voor je zelf want zorgwerkgevers zorgen meestal erg slecht voor hun personeel, dus moet je het zelf doen. Groetjes Evelien
Hoi meiden, Ik maak gelijk ff gebruik van dit topic om een paar vragen te stellen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik werk in de kinderopvang, 16 uur. Ik ben al 4 uur ziek gemeld, en mijn fysio heeft me eigenlijk gemeld dat ik nog maar 2 keer 4 uur mag werken, de ochtenden. Nu moest ik naar de arbo en die heeft in 5 minuten even medegedeeld dat zij daar geen boodschap aan had. Ik moet nu dus 3 halve dagen werken van haar op ma,wo,vrij, terwijl mij werkdagen ma en di zijn. Wie weet of ik hiertoe verplicht ben. Mijn fysio heeft immers iets anders aangeraden. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap zoveel last gehad, dat ik na mijn bevalling de eerste 8 weken mijn eigen kindje niet eens in bad kon doen. En heb na de bevalling nog 8 maanden fysio gehad, 2 keer in de week. Ik wil dit dus niet nog een keer. Heb me wel voorgenomen als ik er met de werkgever niet uit ga komen, ik ga voor een second opinion. Jullie ook allemaal succes meiden. Weet hoe zwaar het is pffff. Groetjes