Kolven en of borst geven

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marleen3, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    HAllo,

Na mijn bevalling wil ik graag borstvoeding geven, ik had mijn werkgever gevraagd, om in plaats van kolven op werk, naar huis te gaan en borstvoeding geven.
    Mijn werkgever accepteert deze niet, wil dat ik op mijn werk moet gaan kolven, vind dat het veel te veel tijd kost om naar huis heen en terug te gaan.
    Maar ik ben er niet mee eens. Ik woon ongeveer 5 tot 10 minuutjes ver van mijn werk, en heb een collega die kolft op werk en telkens als zij gaat kolven dan is ze al 45 minuten bezig, ze zegt dat borstvoeding geven veel sneller gaat, kost zelfde veel tijd als je ook thuis gaat.
    Als mijn werkgever wel had gestuurt om thuis te kunnen geven, hoefde ik ook geen borstkolf te kopen.

Wat vinden jullie ervan? De werkgever mag toch niet bemoeien hoe ik het wil doen?

Groetjes Marleen

2. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Hallo Marleen,

Volgens mij heb je gewoon het recht je kindje thuis te voeden. Je kunt hiervoor 1/4 van je werktijd gebruiken tot 9 maanden na de bevalling.

Ik heb zelf gekolft op het werk, maar momenteel heb ik een collega en zij gaat naar het kdv om haar kindje te voeden. Mijn werkgever heeft zelf aangegeven dat ze daar recht op heeft.

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... nk_id=2105

Even googelen en je kunt een hoop info vinden over je rechten.

Succes!

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi

Volgens mij mag je werkgever je dit niet weigeren, ik werk in de zorg en mijn dochter wou alleen maar de borst en niet de fles, ik heb toen ook een tijdje op en neer gependeld om te voeden. Echt goed beviel mij dit ook niet hoor, omdat ik toch druk voelde om snel terug tekeren naar mijn werk, had ik niet echt de rust om rustig te voeden. Ik was blij toen ze de fles nam. Mijn collega's echter waren vol begrip en werkte volop mee, en dat terwijl ik in de zorg werk, avonddiensten en de collega met wie ik werkte alleen bleef met 30 bewoners en het was daardoor 's avonds ook wel drukker, omdat je die tijd bijna niet kunt missen.

Maar kom maar gewoon op voor wat je wilt, succes!

Groetjes Evelien

Deel Deze Pagina