Werken in de zorg, hoe kan het beter?

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vraag aan dames die werken in de zorg.

Waarom is het zo zwaar?

En wat kan er beter naar je idee?

2. gimena

gimena Niet meer actief

heeeey hier een dame uit de zorg!.
    niet dat je alles vluch bij mensen moet doen..
    * meer tijd bij je clienten
    * andere contrackte.
    * opfris curses (hoe je met situaties moet om gaan)

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    wat er moet verbeteren: ( bij ons dan)

* meer invalkrachten die zijn ingewerkt
    * meer gekeken worden naar de zorg die ze echt nodig hebben
    * meer bescherming tegen agressie

4. gimena

gimena Niet meer actief

hellemaal meej eens !

*meer invalkrachten die zijn ingewerkt
    * meer gekeken worden naar de zorg die ze echt nodig hebben
    * meer bescherming tegen agressie
    xxx

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik mag eigenlijk niet reageren omdat ik geen dame ben ;) , maar ik doe het lekker toch want ik werk wel in de zorg

Inderdaad meer handen aan het bed (dooddoener, maar ja)
    Andere indeling van werkzaamheden. Niet iedereen voor een bepaalde tijd uit bed moeten hebben. Meer aandacht voor de cliënten die ze nodig hebben, dus niet allemaal hetzelfde.
    Oh ja, daar is een term voor: zorg op maat!
    Beter overleg tussen mensen aan het bed en het management.
    Minder eigenwijze mensen in de zorg : dat doe ik wel even alleen (terwijl je best weet dat het eigenlijk te zwaar is en je het met z'n tweeën moet doen)

Groetjes, Didier

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heren mogen natuurlijk ook reageren.

Sorry, ;)

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat beter kan,
    De financien beter op orde hebben....

Dat betekend al die dure managers eruit en dat gebeurt al wel op veel plaatsen, maar zie het alleen nog op geen enkele manier terug op de werkvloer. :(

Waarom vind ik het zwaar....
    Omdat we tot half 12 aan het wassen zijn, met het eten bezig zijn tot 14.00 en een toiletronde hebben van een uur. Mijn dienst zit er dan onderhand alweer op!

Thuis vraag ik me dan af wat ik gedaan heb, ik heb voor m'n gevoel alleen produktiewerk geleverd, maar geen bewoner daarbij gezien..... Te erg gewoon. [-(
    Maar goed, dit is de (toekomstige) realiteit, dus feace it! ;)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    - beter salaris. Ik ben HBO opgeleid, maar verdien geen drol, haha. zit in schaal 40 en dat vind ik écht te laag. (ok, ik koos er zelf voor om van setting te veranderen, maar toch)
    - meer waardering. Ik zorg voor verst. bep. kinderen. En zowel van de ouders, als van de buitenwereld weinig waardering voor t werk wat ik doe. Ik bedoel ik hoef geen applaus of gejuich als ik langs kom lopen, maar een beetje zou toch leuk zijn;)
    - betere op maat indicaties. Wij hebben namelijk kinderen die 1 op 1 begeleiding nodig hebben, maar vanwege de indicatie dat niet kunnen krijgen en dan weer vanwege hun gedrag niet kunnen komen logeren..:(

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Meer en beter opgeleide en ingewerkte invalkrachten..

S'morgens is het erg hectische, s'avonds valt het wel mee.. 4-1 ;)

Voor de rest mag ik eigenlijk niet klagen.. De stichting waar ik werk is voor zorg op maat.. werkt vraaggericht en er zijn verschillende cursussen die je per jaar krijgt.. :D

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Werk op een woning in de gehandicaptenzorg.

- Minder personeelswisselingen. Je hebt het gevoel alsof je constant aan het inwerken bent.
    - Meer geld beschikbaar voor clienten
    - Meer tijd om 1 op 1 te werken met clienten zodat aan hun zorgplannen gewerkt kan worden
    - Betere communicatie zowel mondeling als via schrift
    - Meer tijd beschikbaar voor werknemers die stagiaires en leerlingen begeleiden
    - Betere verdeling van taken; ik heb nu het gevoel alsof ik meer bezig ben met hun huishouden regelen dan met de zorgplannen
    - Meer luisteren naar de wensen van clienten zelf en minder naar hun ouders (volwassene verst. bep. clienten)
    - Tenslotte betere roostering en planning rondom vakantieperioden. Dat is altijd een gekkenhuis bij de flexpool.

Verder zijn ze bij ons wel heel erg op de indicaties gaan zitten en dat wordt allemaal goed geupdate. Dat vind ik heel positief. En er worden ook veel nieuwe woningen gebouwd, want een aantal (waaronder die van mijn werk) zijn flink verouderd. Clienten krijgen een eigen apartementje en dat vind ik een heel positieve zaak.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Weet je wat ik nou vind... dat ze het geld dat gaat naar bijv. gevangenissen moeten stopzetten en in de zorg moeten investeren... hogere salarissen, meer personeel, minder werkdruk, minder overhead maar meer (op maat) zorg!

Hulde voor alle mensen die in de zorg werken hoor!

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Werk op een actviteiten centrum voor meervoudig gehandicapten

Beter matriaal om clienten te kunnen begeleiden en actviteiten mee te doen

Betere invalkrachten, als we die al mogen inzetten :rolleyes:

Zal waarschijnlijk nog wel veel meer zijn, maar kom er zo even niet op

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw en de directeuren mogen van mij ook wel wat minder verdienen.
    Die komen (ja we hebben er 2) in auto's aan rijden waar je U tegen zegt, en ik kom met het ov omdat ik geen rijlessen kan betalen

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat is toch wel heel erg. :eek:

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zat op kantoor bij een groot ziekenhuis.
    - Ongeveer 1/3 van het personeel op kantoor kun je per direct ontslaan, doen werkelijk geen ruk en zijn totaal niet geschikt voor het werk dat ze doen.
    - Geld komt duidelijk op de verkeerde plaatsen terecht. Dure hotels, dure etentjes, wekelijkse luxe lunches die geheel betaald worden (en nog kunnen ze alleen maar zeiken over teveel brie, te weinig zalm, blablabla).
    Feestjes met allerlei onzintoestanden er omheen die vreselijk veel geld kosten.
    - Management nemen dat uit het bedrijfsleven komt, van aanpakken weet, knopen door kan hakken en zorgt dat de juiste mensen op de juiste plek zitten voor het juiste salaris.

Kortom, het geld is er wel, alleen wordt het vaak niet aan de juiste dingen besteed.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Laat ik bij het begin beginnen ;)
    - Betere begeleiding leerlingen en stagaires ( langere inwerkperiode, meer met stage begeleidster/der tegelijk inplannen, meer tijd voor begeleiding)
    - Meer ondersteuning van familie zoals urine wegbrengen, boodschapjes, afspraken pedicure/kapper, aanvraag hoog-laag bedden enz. Bij onze bewoners is 2/3e van de familie (kinderen) te lui en te krenterig om iets voor vader of moeder te moeten doen of aanschaffen. En dan heb ik het echt over families die er wel degelijk de tijd voor hebben!
    - Betere ondersteuning voor ons door ergo coaches. Niet eerst alles op zijn beloop laten gaan maar direct actie ondernemen (we wachten nu inmiddels 2 dagen op antwoord van een ergo ivm zorg zwaarte (transfers) client)
    - Inderdaad de tijd krijgen die een client behoort te krijgen aan zorguren.
    - Meer ondersteuning voor ons bij moeilijk/vervelend gedrag van clienten en hun familie.
    - Meer personeel op de vloer tijdens spitsuren (ochtend zorg en avond zorg!)
    - Meer vakantie krachten bv werving op MBO (verzorgingsopleiding) scholen. En deze bereidwillige meiden en jongens hier ook voor belonen!

Dit zijn punten die ik verbeterd wil zien bij ons in het verzorgingshuis.

Groetjes Cynthia

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.882
    5.174
    113
    Home
    - meer personeel op de werkvloer
    - goede begeleiding voor agressie en handtastelijkheid
    - meer tijd voor de clienten
    - directeuren die alleen maar koffie drinken en een beetje vergaderen maar tonnen verdienen mogen er snel uit!
    - geld moet naar de werkvloer!
    - families die meer zouden moeten doen
    - hier in het ziekenhuis wordt gekeken hoe snel mogelijk iemand plaats kan maken voor een ander kan me daar iedere keer weer zoooo boos over maken hier ben je dan ook gewoon een "nummertje"in hun ogen
    - betere begeleiding staigaires/leerlingen en ze niet meetellen als personeel

en het erge is het wordt alleen maar zwaarder in de zorg :(

18. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb in de zorg op de financiële afdeling gewerkt. De laatste jaren moet er steeds enorm bezuinigd worden. We moeten beneden de kostprijs werken willen we zowiezo mensen mogen verplegen van het zorgkantoor.

Dus aan de ene kant is het een inkomsten kwestie em moet er naar mijn mening veel meer geld naar de zorg en zeker niet bezuinigen daarop.

Verder vind ik dat er veel minder managers kunnen rondlopen. En de kwaliteit van de managers houdt ook vaak te wensen over.

En minder overleggen zorgt dat er meer tijd voor de client over is.

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk ook in de zorg maar heb echt helemaal niks te klagen wij hebben tijd zat voor de mensen.
    Dit is dan in de thuiszorg. Maar ik vind wel dat er in verpleeghuizen enz meer tijd en mensen moeten komen.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik werk trouwens in woonvoorziening voor jongeren met een verstandelijke beperking /autistische of aanverwantestoornis.. Het doel is ze zo zelfstandig mogelijk te maken en de 1ste cliënt ( waar ik persoonlijk begeleider van ben) gaat van het zomer naar een begeleid wonen traject! :D

Deel Deze Pagina