Ha Meiden, Sinds eind januari zit ik dus ook zonder werk (wegens reorganisatie op het werk). Ik kreeg tot eind mrt uitbetaald en heb nu dus een ww en sta ingeschreven bij het werkbureau. Ben morgen 13 weekjes zwanger, en het is dus heel moeilijk om een baan te vinden.. . Nu loopt mijn ww in sept af, wat nou als ik nog geen baan heb gevonden?? Hoe gaat het dan verder, weet iemand dat?? Eind november ben ik uitgerekend en maak me toch wel een beetje zorgen. Wil sowieso wel heel graag werken, ook na mijn zwangerschap (part-time).
je hebt sowieso recht op zwangerschaps en bevallingsverlof, dat word geregeld via je oude werkgever. Gewoon solliciteren, er zijn ook bazen die zwangeren aannemen (weet niet welke branche je werkt) Je ww sluit niet aan op je zwangerschapsverlof je zou kunnen overleggen met het cwi wat t slimste is om te doen. 1 mogelijkheid (maar verdient geen schoonheidsprijs) is dat je je ziek meld als je tegen het eind van je ww geen baan hebt. Stel je krijgt last van iets waardoor je op het moment niet in staat bent een nieuwe baan aan te nemen, dan ben je ziek. Dan krijg je zw ipv ww, die gaat over in wazo (zwangerschapsuitkering) en daarna is het of zw als je nog niet hersteld bent of nog resterend ww. Dit alles is mij tijdens de vorige zwangerschap precies uitgelegd door een werknemer van het cwi. Heb me een uur lang alle mogelijkheden enz laten uitleggen want ik kon het me niet permiteren geen baan of uitkering te hebben. En na de ww zou het stoppen, bijstand kreeg ik niet omdat mn vriend gewoon een baan had enz.
volgens mij heb je gewoon recht op je zwangerschapsverlof (doorbetaald) mits dit binnen 10 weken na het eind van je WW is. Je kunt dit terug vinden op de UWV site. succes!
eh je hebt geen recht op WAZO want de zin is nl. dat je binnen 10 weken na een dienstverband dan in de wazo terecht moet komen. Op de uwv site wordt dit uitgebreid uitgelegd.
probeer te overleggen dat je nog iets langer ww krijgt iig tot aan je verlof, weet niet of het kan maar het valt te proberen! Succes!
NiekyN, ik heb het even nagekeken, maar wat je zegt klopt niet. de volgende dingen staan op de site van het UWV Wat verder nog van belang is Werkloos en zwanger Iemand die een WW-uitkering heeft en zwanger wordt, heeft recht op een zwangerschaps- en bevallings- uitkering gedurende zestien weken. In die periode hoeft ze niet te solliciteren. Bent u zwanger? Dan kunt u een zwangerschaps- en bevallingsuitkering krijgen als 1 van de onderstaande situaties voor u geldt: U heeft een baan. U krijgt een uitkering van UWV (WW, Ziektewet of loongerelateerde WGA-uitkering). Uw bevalling is binnen 10 weken na het einde van uw baan of uw uitkering bij UWV. TS. is je bevallign dus binnen 10 weken na het einde van je WW, dan zit je goed en heb je gewoon recht op een uitekring