Einde WW loopt samen met begin Zwangerschapsverlof. Hoe werkt het?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door vanesje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Eind december van dit jaar houdt mijn ww op.

Als alles goed gaat dan zou half december mijn zwangerschapsverlof ingaan. Dit zou 4 weken voor mijn uitgerekende datum zijn.

Weet iemand of je WW dan overgaat in 16 weken zwangerschapsverlof of eindigt je WW gewoon en heb je daarna geen recht op zwangerschapsverlof omdat je geen werkgever hebt?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kijk hier maar eens. Anders even bellen of contact opnemen met je werkcoach.
    Zoekresultaat

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Aha super, dank je wel!

4. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de site van werk.nl staat veel info.
    duurt nog ruim een half jaar, hopelijk heb je dan gewoon werk!

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Dat zou het mooiste zijn inderdaad!

6. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    hey meid

Ik ben zelf 16 weekjes zwanger en krijg ook ww.
    Naast je ww heb je recht op 13 weken zwangerschapsverlof dus als je nog gewoon ww hebt op moment dat je met verlof gaat word dit omgezet naar zwangerschapsverlof en word je ww stopgezet. Stel je zou voor je verlof nog recht hebben op 1 week ww dan krijg je deze als nog na dat je zwangerschapsverlof afgelopen is.
    Hoop dat je wat aan deze info hebt.

groetjes

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    @ Woez, ja daar heb ik veel aan!

Is het niet gewoon 16 weken zwangerschapsverlof zoals alle zwangere vrouwen in Nederland? Jij zegt 13 weken.

8. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Hey,

Mij is verteld door het uwv dat ik recht heb op 13weken verlof. Kan me haast niet voorstellen dat ze daar fout mee zijn maar kan altijd nog eens even bellen om het na te vragen.

9. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Je hebt recht op 16 weken WAZO. Als deze nog valt binnen de ww-termijn, dan heb je daar gewoon recht op. Na afloop van de WAZO, heb je nog recht op je resterende ww rechten.
    Overigens gaat de WAZO altijd 6 weken vóór uitgerekende datum in. Je zult zwangerschapsverklaring van VK moeten overleggen.
    Succes!

10. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    je mag ook 4 week voor de datum je "verlof" laten ingaan, ik weet alleen niet of je dan 12 week erna houd als je overtijd gaat..

11. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Als je eerst een WW of ziektewet uitkering krijgt voor je verlof MOET je 6 weken van tevoren opnemen en dan uiteraard 10 na de tijd.
    Omdat je al 'ziek' of niet werkend bent zou je ook niet in staat zijn die andere 2 weken werken dus gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in!

Deel Deze Pagina