Ik werk in de zorg (verzorgende IG) en heb sinds afgelopen week aangegeven dat ik het niet meer volledig volhoud. Dus nu werk in de laatste week nog therapeutisch (ben dus overgepland) en dan ga ik 6 weken van tevoren met verlof. Ik had het graag volgehouden tot de 35ste week, maar het werk kost me zoveel energie, dat ik dit samen met mijn leidinggevende besloten heb. Verder heb ik niet echt lichamelijke klachten (zoals BI of rugpijn). Wat zijn jullie ervaringen? En waarom heb je deze keuze gemaakt? Dat mag natuurlijk ook ingevuld worden als je niet in de zorg werkt! Groetjes Simone
Hoi, Ik deed de opleiding Verzorgende IG toen ik zwanger raakte. Ik heb het tot 26 weken volgehouden en daarna kon ik het niet meer opbrengen, ook door het feit dat ik op de zwaarste afdeling werkte. Ik ben gestopt met de opleiding, die ik overigens wel mag hervatten, ik heb tot 32 weken doorgewerkt als gastvrouw op de afdeling. Bij ons op de afdeling stopt iedere zwangere vrouw eerder, of ze werken halve dagen en draaien niet meer met de zorg.
Hoi, ik werk als psychiatrisch verpleegkundige op een gesloten afdeling. Ik moest met 3 mnd naar een open afdeling ivm de veiligheid. Ik ben 6 weken van te voren met verlof gegaan. Maar daarvoor nog 1 week vakantie gehad + daarvoor mocht ik al een maand mijn dagen inkorten ( 6-7 uur ipv 8,5) Het is gewoon zwaar. Niet alleen lichamelijk was het zwaar, maar ook geestelijk. Kon me steeds slechter concentreren......
ook ik werk in de zorg in een verpleeghuis op een gesloten afdeling. vind het nu al zwaar ik kan bepaalde bewoners niet alleen meer doen dus moeten we met z`n 2 doen. en ga ook echt niet meer tillen. pak gauw de tillift maar ondanks dat heb ik behoorlijk last van heupen en steken in mijn leizen. en ben aan de eind van de dag kapot. ik hoop dat ik het nog wel een poosje vol hou. ik ben nog bezig met mijn opleiding die heb ik in mei afgerond hopelijk. moet me scriptie nog maken. maar omdat ik sàvond zo moe ben heb ik er weinig energie voor. groetjes joepie
Ook ik ben erg benieuwd hoelang ik het ga volhouden Ik werk met meervoudig gehandicapten met lichte gedragsproblemen Ook zijn ze niet zindelijk maar ze zijn wel mobiel, maar vind het best wel zwaar soms. Dus zal wat worden nu met de zwangerschap. Ben al een rugpatient (niet slim in de gezondheidszorg) Dus we zullen zien.
Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige (open afdeling) en heb het tot 36 weken volgehouden. Heb een makkelijke zwangerschap gehad, dus had weinig problemen. Heb alleen maar 1 week van mn verlof voor de bevalling tot rust kunnen komen, aangezien hij zich bij 37 weken al meldde Het werken was echter goed te doen.
Ik ben thuishulp A, in de thuiszorg en zit nu al volledig in de ziektewet. Mijn zwangerschap verloopt helaas nog niet vlekkeloos. Ik kamp telkens met bloedverlies en mijn bloeddruk is aan de hoge kant. Vandaar dat ik rust moet houden. Geen idee, of ik voor het verlof nog weer aan het werk kom, en of het dan nog volledig is? Ik moet er op dit moment trouwens ook niet aandenken. Het is afwachten hoe het verder verloopt.
ik begeleid mensen met een verstandelijke beperking in hun thuissituatie, dus gelukkig niet veel tillen en sjouwen, maar toch best zwaar, voor geestelijk. en nu mijn lichaam ook niet zo mee wil werken wordt het nog zwaarder, ik heb een afspraak bij de fysio gemaakt ivm rug/bekken klachten. dus ik ben benieuwd hoe lang ik het nog volhou. ik hoop nog wel een tijdje want om zo vroeg al thuis te zitten?