wanneer bespreken met je baas?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door giraf, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Hai meiden,

Wanneer hebben jullie met jullie baas/leidinggevende overlegd hoeveel jullie na jullie zwangerschapsverlof gingen/gaan werken?

Hebben jullie dat al vroeg besproken? Of pas later in de zwangerschap?

Alvast bedankt!

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Tegelijk met het vertellen van m'n zwangerschap (12 weken) hebben we dit al besproken. Ik heb het definitief doorgegeven gelijk met het aanvragen van m'n verlof (per brief), ik geloof met zo'n 14-16 weken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

eh pfff toevallig een paar weken geleden tegelijk met mijn evaluatiegesprek. Vond het niet handig dat meteen met het nieuws van mijn zwangerschap te doen, mijn baas kon dan ook eerst even nadenken over hoe hij het ongeveer wilde oplossen.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Bij mij begon m'n baas erover en ik had er al wel een idee over hoe ik het wilde doen. Het ging er voornamelijk ook over óf ik na m'n bevalling weer wilde gaan werden en van het één kwam het ander. We hebben het dus even globaal besproken. Het ligt er dus net aan hoe het gesprek loopt.

In mijn vakgebied is het erg lastig om vervanging/nieuwe werknemer te vinden, dus ik snap wel dat m'n baas het prettig vond om gelijk te weten of ik door wilde gaan met werken en voor hoeveel uur ongeveer. De planningen voor het nieuwe schooljaar (werk in het VO) worden bij ons al vanaf ongeveer januari gemaakt, vandaar.

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ben blij dat ik nu op dit topic stuit, zat er vandaag op mijn werk over na te denken! Ben pas net zwanger maar dit onderwerp deed me al wel snel nadenken. Ik heb pas sinds kort een nieuwe baan ( 2 maanden) en ik wil dit wel goed aanpakken. Ik vroeg me al af wat de andere forummers ''normaal'' vonden. Ik volg dit topic even....

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Mijn baas wist het vanf 9 weken ivm rotgenfoto's die ik niet meer mocht maken....maar kwam pas met 20 weken met de vraag hoe of wat. Ik zou tot 12 weken wachten met vertellen en dan vragen wanneer hun willen weten hoe of wat.....

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb het met 12 weken aangegeven wat ik graag wilden na mijn zwangerschap verlof. Wel heb ik er 1 ontbindende voorwaarde ingezet, dat dit alleen door gaat mits ons kind levend ter wereld komt, en levend de zwangerschap verlof door komt.
    Klinkt heel negatief, maar heb ik mijn omgeving (o.a. bij mijn schoonmoeder en bij mijn vader op het werk gebeurd) al een paar keer het verhaal gehoord dat hun kind was komen te overlijden, maar dat ze niet meer in hun huidige functie (met bijbehorende uren) terug konden komen.

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wat Gwenolyn zegt heb ik inderdaad ook gedaan. Je weet tenslotte maar nooit...

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb bij 10 weken zwangerschap al aangegeven te stoppen met werken. Er stond een functioneringsgesprek gepland..
    Onder de noemer "toekomst" kon ik haar het nieuws en mn plan/wens vertellen. Heel grappig vond ik dat ze toen zei "nu verwacht ik iets.. waarop ik antwoorde " Ja, wij ook!!:D" 't kwartje viel meteen..

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik hoef het hier pas na de bevalling aan te geven. 'k Werk in de kraamzorg. Ik heb op een gegeven moment gevraagd wanneer ik het aan moest geven en toen gaf m'n leidinggevende dat ik eerst maar moest bevallen en dan kwam ze er wel op terug.
    Bij ons is het ook niet zo moeilijk en kan er makkelijk wat veranderd worden qua uren.

11. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het toevallig net besproken. Denk dat het niet veel uitmaakt wanneer je het doet, maar ik vind het een fijn idee om het nu geregeld te hebben. Kan ik dat ook weer van me lijstje afschrappen en me focussen op andere dingen :D babykleertjes ofzo

12. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik heb het ook net geregeld. het is voor je werkgever ook fijn dat hij het optijd weet. en het geeft toch onzekerheid en stress als je nog niets weet als alles geregeld is geeft het rust en kan je idd op babykleertjes richten

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb nog een week vakantie, maar volgende week hoop ik een afspraak met mijn leidinggevende te kunnen krijgen. Ik zal dan rond de 14-15 weken zijn en ik vind het zelf wel prettig om het op tijd geregeld te hebben. Er zal op mijn werk toch het één en ander geregeld moeten worden.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik wist gelijk dat ik wel 3 dagen wou blijven werken, dus heb ook gelijk aangegeven toen ik vertelde dat ik zwanger was dat ik graag voor 24 uren terug zou willen komen. en dat was, gelukkig, geen probleem

15. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    Ik ga het morgen bespreken (ben 7 en halve week). Mijn collega is namelijk 12 weken zwanger (die vertelde het al met 5 wk) en die wil met dagen gaan schuiven. Om nou niet over een paar weken weer te moeten schuiven is het makkelijker als ik het nu ook vertel denk ik zo...

Deel Deze Pagina