Reisverzekering vergoed wel reis voor huisdieren maar niet voor kinderen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuidriem, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

In de voorjaarsvakantie heeft mijn man tijdens het skien een 5 voudige beenbreuk opgelopen.
    Ellende dus....;)
    Het gebeurde op donderdag, dezelfde dag is mijn man nog geopereerd.
    Vrijdag op zaterdagnacht zouden wij naar huis gaan.
    Er was op die vrijdag nog niets bekend over mijn man, we wisten niet wanneer hij naar huis mocht, we wisten niet hoe de operatie gegaan was enz.
    Ik wilde dus absoluut niet naar Nederland gaan en hem daar achter laten.
    De kinderen konden niet blijven omdat ik in het hoogseizoen niet binnen een dag een accommodatie kon vinden voor 6 personen.
    De kinderen moesten dus naar Nederland.
    De 2 kleinsten van 1 en 3 reden met onze vrienden mee, de 3 oudsten pasten niet in de auto en moesten opgehaald worden door familie.
    Zie maar eens iemand te vinden die even 1800km gaat rijden in 1 dag.
    De enigste optie was dus om een familielid met het vliegtuig te laten komen en de kinderen zo ook mee terug te nemen.

Volgens onze reisverzekering was het logisch dat de kinderen niet bleven en ik wel.
    Last minute nog tickets weten te regelen en alles leek goed geregeld.

Belt de reisverzekering nu op dat ze volgens hen niet gezegd hebben dat de kinderen per vliegtuig het land mochten verlaten...
    Terwijl er in hun polisvoorwaarden staat dat er voor huisdieren een vergoeding van 500€ wordt uitgekeerd als er voor hen vervoer naar huis moet worden geregeld.

Krijg een beetje het gevoel dat huisdieren in de ogen van de reisverzekering 'belangrijker' zijn als kinderen...

Wat vinden jullie?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vind dat je heel logisch gehandeld heb en de reisverzekering maar heel vreemd! Zou toch raar zijn als ze huisdieren boven kinderen zetten??? Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en dat je toch nog een beetje vergoeding terug krijgt. Hoe is het nu met je man?

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Belachelijk! Alsof je kinderen wel even zelf naar huis hadden kunnen lopen?!
    Als ik jou was zou ik bezwaar aantekenen of desnoods je rechtsbijstand verzekering inschakelen.

4. Zuidriem

M'n man zit nu al 8 weken thuis en heeft nog zo'n 5 tot 6 weken te gaan.
    't Is een zeer ernstige breuk en de genezing duurt heel lang.
    Al met al een heel vervelend verhaal.... Voor ons voorlopig geen wintersport meer. De lol is er van af. 't Is 10 jaar goed gegaan, maar het kan dus ook verkeerd gaan...;) Je weet dat het kan gebeuren, maar als het jezelf treft is het een heel ander verhaal.
    't Ligt er misschien ook aan dat het op een heel lullige manier is gebeurd. Hij viel gewoon om toen hij bijna stilstond. :$

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Echt zwaar ruk. Heb je echter van de verzekeraar vóóraf zwart op wit toestemmng gekregen dat je kindjes per vliegtuig opgehaald mochten worden? Zo niet kan het lastig worden omdat het blijkbaar niet heel duidelijk is omschreven in de polisvoorwaarden.

Wat je het beste kunt doen is een aangetekende brief en/of e-mail naar de verzekeraar sturen en het hele verhaal uiteenzetten zodat duidelijk wordt dat vliegen de enige keus was....het enige 'redelijke' gezien de omstandigheden. Verzoek hen dan uit coulance toch de kosten te vergoeden.

Mocht dit niet werken, dan rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    He bah, nee ik zou ook even niet meer gaan dan. Beterschap voor je man en hoop dat je er met je verzekering uitkomt. Misschien idd even het juridisch loket ofzo bellen.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmmmmmmmmmmmm, als jij vooraf goedkeuring gekregen hebt dat je ze op het vliegtuig mocht zetten, dan ist goed, als dat niet zo is... tja, dat had je eerst even met hun moeten overleggen, op het vliegtuig zettten of met de auto gaan is nogal een kostenverschil....

8. Zuidriem

Ik heb ze gemeld dat de oudste 3 met het vliegtuig zouden gaan. Ze hebben mij toen niet gemeld dat ze dat niet gingen vergoeden. Ik had op dat moment zoveel aan mijn hoofd dat ik dat niet gevraagd heb. Ik was allang blij dat de kinderen naar huis konden. Ze met de auto op laten halen was geen optie. Een familielid wilde dat wel doen maar pas na het weekend. En ik had geen slaapplaats voor hen. Ik heb alles al uitgelegd aan de reisverzekering. Als ik de kosten terugkrijg is dat een leuke meevaller. ' t Gaat me er meer om dat ik het krom vindt dat er voor huisdieren wel kosten worden vergoed.

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Is er tijdens het telefoongesprek gesproken over op welke manier ze naar huis mochten gaan?
    Je zou kunnen vragen of ze het telefoongesprek willen terug luisteren.
    Jij belt netjes om te overleggen en dan verwacht je van hun het juiste advies, dus als zij alleen een autorit zouden vergoeden en geen vliegreis dan zouden ze dat ook moeten melden.
    En er zou best wat in de polisvoorwaarden over geschreven staan (mochten ze daar over beginnen) maar die kennen zij toch beter dan jij vooral op zo'n moment.
    Ik zou er toch een klacht van laten maken en kijken of zij je toch in kosten tegemoet kunnen komen.

10. Zuidriem

Er is niet gezegd wat wel of niet mocht qua vervoer. Ik heb ze continu op de hoogte gehouden en eerlijk verteld waarom we voor deze optie gekozen hebben . Toen is er geen commentaar gegeven. Ze gaan nu idd de gesprekken terug luisteren om te horen of ze toestemming hebben gegeven. Dat hebben ze niet letterlijk gedaan, maar ook niet letterlijk gezegd dat ze deze vorm van vervoer niet gingen vergoeden.

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik had jouw bericht voor de mijne niet gelezen
    Fijn dat ze die gesprekken gaan terug luisteren, ben benieuwd wat er uit gaat komen.
    En het is inderdaad vreemd dat er voor huisdieren een andere of hogere vergoeding zou zijn dan voor kinderen.
    Wat zeggen ze daar zelf eigenlijk over?

12. Zuidriem

Over het verschil tussen kinderen en huisdieren zeggen ze niks. Ze hebben overigens wel een aantal maal gevraagd of ik het wel zag zitten om alleen naar huis te rijden toen mijn man ontslagen werd uit het ziekenhuis. Hij ging met het vliegtuig en ik moest die 900km alleen doen. Dat was echt zwaar. Maar ik wilde de verzekering niet extra kosten voor mij laten maken. Niet wetende dat ze moeilijk zouden gaan doen over dit.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heb je zelf de vlucht geregeld of heeft de verzekering dit gedaan? In het eerste geval is het natuurlijk veel lastiger.

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hebben jullie eigenlijk een vaste verzekerings man/vrouw of heb je meerdere mensen hierover gesproken?
    Als er meerdere mensen niet over de kostenvergoeding hebben gesproken zijn ze zelf helemaal niet correct geweest in hun informatie verstrekking.
    Maakt jouw "zaak" alleen maar sterker.
    Maar goed, het meest vervelend is natuurlijk dat je er nu weer achteraan moet terwijl je denkt dat je het goed geregeld hebt en ook nog in overleg.
    Na alle stress, zorgen en geregel mag het nu klaar zijn.
    Beterschap nog voor je man trouwens.
    Gaat het herstel goed en houdt hij er niet aan over?

15. Zuidriem

Gisteren bericht gehad van de reisverzekering. Ze vergoeden alles. Ook de vluchtkosten en hotelkosten van het familielid die onze kinderen is op komen halen. Zelfs zijn taxikosten krijgen we terug. Na het terug luisteren van de gesprekken zagen ze wel dat er geen andere oplossing was.Applaus voor Unive! Toch een leuke meevaller. Nu mijn man nog helemaal genezen, dan kunnen we deze ellende snel vergeten.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik begrijp de voorwaarden wel. Het gebeurt bijna niet, dat kinderen niet met een ouder mee terug kunnen, maar wel als dit met een huisdier gebeurt. Daarnaast zijn de kosten van het vervoeren van een kind hoger dan die van een huisdier.
    Dit is dus puur op de voorwaarden berust!

Ik weet ook dat verzekeringen de voorwaarden op de letter nauwkeurig volgen. Heel stom, maar zo is het. Je kunt wel blijven proberen. Bijvoorbeeld door te vragen, hoe jullie het dan hadden moeten doen. En dat zij daar duidelijker over hadden moeten zijn aan de telefoon. Dat zij de indruk hadden gewekt, dat de wijze van vervoer niet uitmaakte en dat, gezien de vakantiebestemming, het vliegtuig de meest voordehandliggende keuze was. Soms krijg je het voor elkaar om het dan uit een coulancepotje betaald te krijgen. Maar dat woord niet noemen, hoor! ;)

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Fijn om te horen!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk.. Dat het vooral minder vaak voorkomt dat mensen hun hierdoor naar huis laten sturen dan een kind.
    En dat het puur een financiële kwestie is.
    Die verzekering heeft net zo veel interesse in je kind als in je huisdier: namelijk geen.

Vind het wel vreemd dat ze niet even de moeite hebben gedaan om dat te melden als je er toch over gebeld hebt.
    Niet dat je het anders had gedaan als je het had geweten waarschijnlijk... Maar dat zijn nou net de dingen die je WEL graag weet.

Beterschap voor de man!
    En inderdaad... Vriend van mij kostte het ooit zijn mogelijk-professionele danscarriere (was 16 en hard op weg richting de top) puur omdat er voor hem iemand uit de skilift viel.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ah fijn!

Nogmaals: beterschap!
    Gecompliceerde breuken kunnen... Gecompliceerd lang nawerken :/

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh stom, ik had niet gelezen dat het opgelost was....
    Fijn voor jullie! :D

Deel Deze Pagina