Ik heb het een paar jaar gedaan. Prima te doen als je jong bent, met name ook door de leuke collega's van de zelfde leeftijd. Ik heb vooral outbound gedaan. Het is wel oke als bij baantje, maar toen ik zwanger was heb ik heel veel gewerkt om zo te sparen voor de komst van de kleine. Nou dat wil je echt niet!! Wat verschrikkelijk is dat, als je van 9 tot 5 moet bellen. Ik weet niet of je het fulltime wil gaan doen, maar dat raad ik persoonlijk echt af! En over het algemeen zijn het veel jonge mensen die daar werken, ik weet niet wat jou leeftijd is maar ik kan me voor stellen dat als je al wat ouder bent het niet gezellig is om tussen de 16 jarige tutjes te zitten die de hele tijd over makeup en uitgaan lopen te kleppen.
Ik werk op een inbound callcenter. Of eigenlijk noemen ze het Klantenservice, wel rechtstreeks voor het bedrijf en niet ingehuurd via een externe partner. Moet zeggen het is pittig, het verdient matig en de eisen zijn extreem hoog. De nadelen : Alles gaat op tijd, tot op de minuut en zelfs seconde. Je voelt je echt een nummer, geen volwaardige medeweker. De targets zijn hoog. Ik doe het nu 6 maanden en ben zoekende naar een andere baan....
ik heb outbound gedaan voor uitvaartmaatschappijen. Ik haalde altijd dik mn score maar ik vond het vreselijk...heb het 3 maanden gedaan.
Bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag aangenomen op een andere baan dus ziet er naar uit dat ik ( gelukkig ) niet hoef terug te vallen op callcenter werk ( ik ben trouwens 25 )