Werken in een winkel verdiend slecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

Ik wil gaan solliciteren bij winkels ipv in de schoonmaak o.i.d
    Nu weet ik dat de schoonmaak goed verdiend, tenminste dat vind ik maar ik wil toch wel wat anders. Ik heb vroeger ook in een winkel gewerkt maar toen was ik een jaar of 16 dus dat is echt niet vergelijkbaar bij nu.
    Wie weet of die geruchten waar zijn en een winkel echt zo slecht verdiend?

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Licht volgens mij aan de winkel..

Ik ben zelf ook aan het soliciteren bij winkels en ik ga er niet op achteruit...( Gelukkig )

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd er is nogal verschil watvoor winkel. ;) Bij de supermarkt zal je minder verdienen dan bij een dure kledigwinkel bijvoorbeeld.

4. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb vroeger in een kledingzaak gewerkt en het was zeker geen vetpot...
    Krijg nu het dubbele en werk ook nog eens minder..

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Toen ik 17 was ben ik van een supermarkt overgestapt naar een kledingzaak.

Stom stom stom, moest meer werken en verdiende € 150,- minder!

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Even een goede tip....
    Soliciteer bij een Ah,alleen geen franchise filiaal!!
    Deze heeft aan het einde van het jaar nog een winstuitkering.
    Kan soms wel bijna een heel loon extra zijn!!

Succes,

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb eigenlijk alleen nog maar in een supermarkt gewerkt, dus geen idee wat je bij andere winkels/bedrijven verdiend...
    mijn vriend werkt ook in een supemarkt, en gister hebben we de belasting aangifte gedaan... ook voor het kindgebonden budget enz, nou.. we krijgen helemaal niks, dus zo slecht verdienen we dus kennelijk niet...

8. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    werk bij de zeeman (wel in belgie) werk 30 u per week en heb netto 1150 euro per maand (heb dit wel op moeten bouwen, werk er nu 6 jaar)

9. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    een vriendin van me.. heeft in meerdere winkels gewerkt en ik vond haar loon altijd erg laag.

Maar ja het is misschien ook wel net wat verdiende je ervoor...

@lalalindsey , dat doe je nog niet zo verkeerd bij zeeman, ik heb er ook 4 jaar gewerkt en was er maneger maar ik had niet veel meer. en dat voor 40 uur. weet natuurlijk jou functie ook niet.

Ik heb er ook een slechte ervaring mee hoor ben er op een niet leuke manier weggegaan slecht behandeld en kan zo 10 man opnoemen die het zelfde hebben gehad bij zeeman...

maar wie weet is belgie veel anders ;) en als je het maar naar je zin hebt....

liefs

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Mn moeder werkt bij primera en werkt daar nu (dacht ik) 10 jaar en verdient netto 7.50 per uur..
    Ze werkt 32 uur per week en dat is echt geen vetpot wat ze heeft.

11. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    eigen is het ook belachelijk ook he...
    je moet nog kijken waar je gaat soliciteren want anders is misschien weer niet haalbaar financieel...

duh wij hebben toch niet om die rot euro gevraagt!!!!

die gene die het bedenken die hebben wel een goed salaris!!!

vroeger had een gezin ik weet niet hoeveel kinderen tegenwoordig kun je niet meer altijd kiezen. Sommige gezinnen hebben gewoon niet het geld voor meer kinderen...

tja sorry voo mijn reactie tussendoor maar het zit zo krom in elkaar soms bah bah.... en dan vinden ze het raar dat de criminaliteit zo erg is tegen woordig... maar ze hebben niet in de gaten dat ze sommige mensen gewoon dwingen om dat pad op te gaan............

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb ook bij Zeeman gewerkt (is alweer ruim 12 jaar geleden). Was assistent manager en ik verdiende ook geen vetpot. Toen ik ergens anders ging solliciteren, vroegen ze naar mijn toenmalig huidige werk. Ik vertelde dat ik assistent manager was bij Zeeman. De man waar ik het sollicitatie gesprek had, vroeg zich af of het loon dan geen probleem zou worden en vroeg wat ik verdiende. Zijn monde zakte open van dat bedrag. Hij pakte meteen de boeken erbij en er werd al snel duidelijk dat ik bij dat bedrijf dik op vooruit ging en dan kreeg ik geen leidinggevende functie (laboratorium van een orchideeënkwekerij)...

In een winkel krijg je over het algemeen betaald volgens het cao van de detailhandel. Of je nu in bij een Zeeman werkt of een leuke kledingboetiek, de cao voorwaarden zijn hetzelfde. Dan moet je dus mazzel hebben dat een winkel boven het cao gaat betalen...

13. Aura

Aura Niet meer actief

Heb ook bij de zeeman gewerkt als vakantiebaantje....verdiende voor toen wel leuk....daarna nog gewerkt bij de Miss Etam...zeker geen vetpot....kreeg 9 euro per uur ofzo.

1150 euro pm voor 30 uur werk? poeh dat vind ik zeker niet veel ook als je er al 6 jar werkt maar ja dat is detailhandel....

14. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ loetje,

dat was dan een verrassing bij je nieuwe baas!!!
    En je hebt gelijk de cao blijft daarin wel hetzelfde...
    mijn reactie heeft ook wel te maken met hoe ze met het personeel omgaan bij zeeman denk ik. Ik vind dat namelijk bar slecht!!!

maar het gaat bij veel winkel ketens zo... wil je niet hogerop dan moet je wieberen... een vriendin van me had dit laatst ze mocht maneger worden maar dat was minder uren en dus ging ze er fnancieel op achteruit dus het was helaas geen optie en na 2 weken kreeg ze te horen dat haar contract niet werd verlengt...

ik vind het gewoon krom dat bedrijven er zo mee o\m kunnen gaan eerst mag je maneger worden en vervolgens moet je er 2 weken later uit vanwege economische redenen ... maar ze blijven wel filialen openen..........

15. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja als vakantie baantje is het misschien beter ;)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    :$:$:$

17. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ik ben gewoon verkoopster, maar geloof dat in belgie de lonen bij zeeman een beetje hoger liggen...
    heb vorig jaar op het punt gestaan om op te stappen, dreigen met overplaatsingen en al die onzin en pesterijen van de regiomanagers pfff... nu is het weer een jaar heel goed gegaan, maar juist vandaag heeft een collega te horen gekregen dat ze wordt overgeplaatst..

het is niet meer wat het geweest is bij zeeman sinds jan zeeman de boel heeft overgedragen... vroeger was ik lindsay, nu ben ik 963016 ;)

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb bij een duurdere kledingzaak gewerkt en ik verdiende voor 32 uur werken tussen de 1400 en de 1500 euro .... vond het niet echt slecht hoefde ook alleen de koopavond en soms een zondag te werken maar daar kreeg ik dan ook weer extra voor betaald

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik werkte drie jaar geleden als filiaalmanager bij een vanHaren en verdiende 1350 netto, voor 45 uur werken en de verantwoordelijkheid voor een hut van 6 ton. Never nooit meer detailhandel voor mij!!

Overigens ben ik ook jaren verkoopmanager geweest bij AH en dat verdiende wel heel goed, maar daar had ik de verantwoordelijkheid over een team van 40 man en weet dus niet meer precies wat een verkoopfunctie betaalde...

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt (verhuisd en wilde eerst goed nadenken dat ik nu wel wilde) maar vond het salaris echt wel slecht te noemen hoor!

Heb nu een administratieve baan, werk een stuk minder maar verdien een stuk meer :D

Deel Deze Pagina