Werken in het onderwijs

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door zeehondje, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een vraagje. Ik weet dat ik er vroeg bij ben maar zit er soms al over te piekeren.

Ik werk op een basisschool en mijn man is rond 6.00 uur al de deur uit.
    Nu breng ik onze dochter rond 7.30 uur naar opa en oma en rij daarna door naar school.
    Maar wat als ze over een paar jaar zelf naar school moet???
    Zijn er hier mensen in dezelfde situatie en hoe hebben jullie dit opgelost? Voorschoolse opvang? Opa's en oma's wonen niet in dezelfde stad dus zij kunnen haar niet wegbrengen straks, dat zou een beetje te omslachtig zijn.
    Of een andere oplossing???

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Bij ons mogen de kinderen al met ons mee en dan brengen wij ze rond 8 uur naar de klas.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan gaat in januari naar school. Werk dan zelf weer fulltime. Nathan gaat naar de bso die bij ons in hetzelfde gebouw zit (Brede school) Begin normaal gesproken om half 8 en wil hem dan niet nog bijna een uur in de klas hebben. Ben bang dat ik dan veel minder doe maar wil ook niet dat hij gesprekken met collega's enzo opvangt. Alleen op vrijdag denk ik dat ik hem 's ochtends mee neem en een half uurtje bij mij in de klas hou.. Dan ben ik namelijk de middag vrij en vind ik het onzin om voor de hele middag bso te betalen.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik werk op een school in een andere plaats en wil haar eigenlijk bij ons in de buurt naar school doen. Toch fijner qua vriendjes enzo denk ik. Anders had ik d'r ook gewoon meegenomen ja.
    Denk toch vso ofzo.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Vso lijkt me dan inderdaad het makkelijkst. Nathan gaat straks naar de school waar ik zelf werk dus dat is dan toch anders. Werk in het dorp waar ik woon.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier nog een juf en Sam gaat naar de vso. Hij begint tussen 8.30-8.45 en ik om 8.45 uur, maar niet in dezelfde plaats.

Hij neemt z'n ontbijtje mee naar de vso en eet daar met de leidsters. 's Morgens is het hier altijd erg rustig op de vso.

Deel Deze Pagina