ik heb eigenlijk een vraagje hoe dat je bloed uit kleding etc kan halen.ik heb vandemiddag een zeer hevige bloed neus gehad en heb het eerste wat ik kon pakken gepakt. een hydrofiele luier van de kleine die lag binnen hand bereik nu is tie echt niet wit meet helemaal rood. maar nu het probleem hoe krijg in die nu weer schoon? ben niet echt thuis op dat gebied
Zet het een nachtje in koud water. Warm water bindt de eiwitten aan de stof en dan krijg je de vlek er niet meer uit. Dus gewoon een nachtje laten weken in koud water (eventueel wat Oxi erbij in) en dan wassen. Groetjes Anita
idd, weken in koud water en dan gewoon meewassen. onze dochter heeft ook regelmatig grote bloedneuzen (meestal in bed), maar gelukkig krijg je het wel schoon, anders had ze al heel wat dekbedden en hoezen versleten.
Idd in koud water en je kunt evt ook nog een goedje bij de drogist kopen om het bloed eruit te krijgen mocht het nu zo niet lukken. (al denk ik dat het dan weer goedkoper is om nieuwe hydrofiel luiers te kopen haha)
dat deed de kraamzorg bij mij ook altijd in koud water met een flink scheut zout. Was altijd mooi schoon Als ik hetzelfde doe blijf ik vlekken houden, stom he
Weken in koud water met zout en dan gewoon wassen op max. 40 graden. Als je warmer wast zal de vlek er in blijven, er zitten eiwitten in bloed en die gaan bij warmere temperaturen uitzetten en dan is de kans groot dat je de vlek er nooit meer uitkrijgt.
Uurtje weken in koud water met keukenzout of ossengalzeep, daarna gewoon de wasmachine in! Succes. Liefs Esther
Ik maak dan meestal een badje van ijskoud water met een schepje inderdaad keuken zout of vanisch.... gewoon de vlek insmeren met dreft afwasmiddal kun je ook proberen, en daarna ( als het witgoed is ) wassen op 60 graden.
Ossegal zeep kan ook, maar is niet handig als alles er onder zit denk ik. Werkt wel prima voor vlekjes