Werken in het weekend...?

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hi dames. Door omstandigheden bij mijn huidige werk kan ik daar helaas niet blijven. Contract loopt af eind deze maand, dus ik ben inmiddels wel een beetje in de stress om wat nieuws te vinden :)

Nu heb ik een vacature gezien die me op zich best aanspreekt, maar waar gevraagd wordt om veel in weekenden te werken. Zijn hier andere meiden die dat ook doen? Hoe combineer je dat met je kind/relatie? Mijn man werkt gewoon 'normale kantoordagen', dus als ik elke week of om de week in het weekend zou werken, zou dat best een hap uit onze tijd als gezin zijn. Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe dat zou zijn, dus ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen :)

Alvast bedankt!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik werk eens per twee weken op zaterdag van 8.30 tot 17.00 (Horeca) Man blijft dan thuis bij de kinderen.. Hij brengt me weg en haalt me op.. Tja, het neemt idd een hap uit je tijd als gezin, maar hier werkt het prima..

3. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik werk om het weekend, verschillende tijden. Het scheelt een hoop opvangkosten, dat is fijn. Wanneer ik elke keer overdag zou werken in de weekenden dat ik werk zou ik dat niet leuk vinden, maar nu dus afwisseling daarin. Vind het prima te doen en mijn man vind het ook wel lekker een dag alleen met onze dochter.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik werk onregelmatig en de weekenden wisselen hier wel. Nu laatst een reeks van 3 weekenden achter elkaar maar dan ook rustig weer niet. Het hangt er denk ik ook vanaf hoeveel uur je gaat werken. Ik werk er zelf 24 dus dan heb je minder weekenden als bij 36 uur.
    Mijn man die is zelf altijd bijna de hele zaterdag weg met de voetbal. Dus voor ons is het dan alleen maar de zondag eigenlijk. Ik vind niet dat dat nou echt lastig is of zo. Je bent door de week vaker thuis waarin je dus meer tijd hebt voor kind en huishouden e.d. en qua relatie. Tja daar ondervind ik ook geen problemen aan maar goed zolang wij samenwonen doe ik dit al dus weet ook niet beter. Voordeel is misschien dat je man dan ook af en toe een dag alleen heeft met de kleine. Is voor hem en de kleine misschien ook wel leuk.
    Pff, eind deze maand al dat is al wel snel. Ik moet er eind juni uit... :(

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik werk al sinds mijn 21 in de weekenden (om het weekend) en het wend. Toen der tijd vond ik het niets... maarja, dan heb je ook andere dingen die belangrijk zijn zoals stappen.

Nu vind ik het helemaal niet erg meer. Soms 2 hele dagen, dan weer 1,5 dagen of 2 halve dagen of een avonddienst. En mijn vriend is dan thuis.
    Dus alle uitstapjes proberen we te plannen in de weekenden dat ik vrij ben.
    Ik vind het van de andere kant ook wel weer leuk dat het dan echt papa-weekend is... mannen weekend ;)

Ik werk in de zorg en dan hebben we dus ook nog de extra toeslag omdat het weekend is.

Succes met je beslissing!

6. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik werk al 12 jaar om het weekend. Het bevalt mij prima, althans voor mijn huidige werkgever. Ik weet niet of ik weer een baan zou aannemen waar het van me gevraagd werd.
    Zo heb ik doordeweeks 2 dagen vrij dat ik het huis aan kant kan maken zonder dat hij in de weg loopt :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik werkte altijd in het weekend. was zo makkelijk geregeld met de oppas sem hoefde maar halve dag naar mijn moeder in de week. Voor ons werkte dit prima..

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ook ik werk om het weeken een ochtend en een avond dienst.. En daar komt nog eens bij dat de dagen die ik doordeweeks werk (2 of 3 dagen) afgewisseld is met de tijden dat mijn man werkt.. Dus dat houd in dat we elkaar soms 3 dagen helemaal niet zien (als hij thuis komt ga ik direct in de auto naar mijn werk of andersom) dit is voor ons ideaal omdat wij dus geen oppas nodig hebben.. Wel ms ik mijn man soms, maar als we dan samen zijn dan is het ook altijd fijn!

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Leuk om te lezen!

Mijn man heeft nu om de week al een dag met de kleine man, dus op zich zit dat al wel goed. De baan in kwestie wordt gevraagd om de helft van alle zaterdagen en ongeveer 3/4 van alle zondagen in het jaar te werken, dus das best pittig. Aan de andere kant bespaar je daarmee inderdaad erg veel op opvang, dus dat is wel het overwegen waard, denk ik...

Ik ga het toch maar eens in de groep gooien. Ik zou het toch ook niet vervelend vinden om meer doordeweekse dagen lekker samen met mijn zoon thuis te zijn... Dat wordt immers steeds gezelliger. Hoe ik dat dan vind als hij straks naar school gaat zien we dan wel weer :p

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik werk iedere zaterdag en van de 10 zondagen zo'n 7. Het is niet leuk om weinig tijd samen te hebben, maar het scheelt gigantisch in kinderopvang. Als de kleinste volgend jaar naar school gaat, ga ik m'n rooster weer aan laten passen.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik heb ook altijd om de week een weekend gewerkt, in de zorg.
    Had er niets op tegen.
    Meestal is het in het weekend wat rustiger, veel bezoek en geen bezoeken van een arts ofzo.
    En het levert ook onregelmatigheidstoeslag op.
    En het is wat betreft opvang voor de kinderen ook makkelijk, scheelt door de week weer een dan of 2 oppas.

Maar nu werk ik geen weekenden meer en dat went ook wel heel snel moet ik zeggen.

Succes met het maken van je keuze.

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn man werkt in het weekend, max 1 dag. Wij hebben per week dus maar 1 dag samen. In het begin moest ik hier heel erg aan wennen, ik doe een hoop alleen, verjaardagen etc.
    Voordeel is wel dat hij doordeweeks een dag vrij is en de kindjes dan dus lekker bij pappa zijn.
    Het went, maar ik vind het persoonlijk niet ideaal...

13. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik werkte fulltime nachtdiensten in de zorg al voor dat ik iets met mijn man kreeg. Werkte ook 2 weekenden achtereen. Wist niet beter. In het begin ging het wel, maakte dan tijd door de weeks. Toen we gingen samenwonen vond hij het steeds minder leuk en vroeg of ik minder wilde werken.

Na de geboorte van ons zoontje werkte ik nog 20 uur maar dat ging voor geen meter. Ben volledig nu gestopt.
    Soms heb ik het er weleens over om in het weekend te werken, maar mijn man wil dat echt niet. Hij wil het liefst zo veel mogelijk bij mij zijn.

Hij snapt het wel dat als je in de zorg werkt, je ook weekenden moet werken, dat laat hij dan wel toe maar als ik hem eerlijk vraag wat hij er werkelijk van vindt, vindt hij het vreselijk.

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik ga in de weekenden werken..
    mijn man heeft wisseldiensten dus maar 2 weekenden in de 5 weken vrij..
    Dochter blijft die 2 weekenden + het weekend dat hij nachtdienst heeft bij mijn man en de andere 2 naar de opa's en oma's..

wij hebben dus geluk dat hij wisseldiensten draait waardoor we maar 2x in de 5 weekenden géén vrije dagen tegelijk hebben.. voor de rest is hij doordeweeks een paar dagen vrij en ik dus ook..

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk sinds mijn 15/16 al in de zorg en sindsdien ook om het weekend heerlijk!
    Mijn man (toen vriend) weet niet beter en vind het helemaal niet erg! Ik werk nu nog maar 16uur en wij hebben bijna geen opvang nodig omdat ik in de thuiszorg werk en mijn avonden beginnen pas rond 18.30 dan is mijn man al een uur thuis.
    Als ik in het weekend overdag moet werken is het maar van 07.30 tot 11.30 dan heb je nog een hele dag over om leuke dingen te doen...

16. Mams255

Mams255 Actief lid

10 apr 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Ik werk ook in de zorg en werk om het weekend vind ik wel fijn
    want dat scheeld ons aan idd opvangkosten en ik hoef maar halve dag en of nacht in het weekend dus valt erg mee.

Gr

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik werk (ook in de zorg) ongeveer 1 weekend in de maand, en dan vaak ook nog maar een half weekend.

In mijn vorige werk was het wel om het weekend, maar toen werkte in nog 32 uur en had ik nog geen kinderen. Op zich heb ik er nooit problemen mee gehad, je moet alleen wel met alles rekening houden. Zoals verjaardagen in de familie bijvoorbeeld. Ik moet er echt aan denken om dan vrij te vragen, anders zul je net zien dat ik een late dienst heb... Wat dus ook prompt gebeurt, ik geloof dat ik al op 3 verjaardag verstek heb moeten laten gaan, omdat ik moest werken. Dan gaat mijn man wel met de kinderen, maar zelf vind ik het ook wel leuk om erbij te zijn... ;)

En sinterklaas, kerst en dat soort dagen is ook altijd lastig. Mijn schoonzus en schoonmoeder werken ook beide in de zorg, dus het is altijd lastig plannen.

En wat bij ons gebeurde toen ik nog om het weekend werkte was dat je dan alles gaat plannen in je vrije weekenden. Mijn familie woont ver weg, dus ik ben zo een dag kwijt om even bij oma op bezoek te gaan. Dan had je eigenlijk dus nog geen rust, want je bent de hele tijd van hot naar haar aan het rennen.

Het heeft dus zijn voor en nadelen... ;)

Edit: Mijn man heeft er trouwens geen problemen mee, zijn moeder werkt al haar hele leven onregelmatig, dus hij is niet anders gewend. Ik denk dat hij gillend gek zou worden als hij niet af en toe een dagje heeft met de kinderen zonder mij... :D

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier is het andersom. Mijn vriend werkt elke zaterdag en is dan doordeweeks een dag vrij. Als hij ma-vrij had gewerkt dan had ik waarschijnlijk elke zaterdag gewerkt (werk in een supermarkt).
    Tja we hebben als gezin weinig tijd met z'n 3en. Ma-zat is er altijd iemand van ons aan het werk. En zondag staat in het teken van voetbal (Vriend speelt en ik kijk altijd ajax met de buren). Tja je went eraan. Voor ons speelde de opvang van Robyn ook een rol. Doordat we het zo geregeld hebben scheelt het een dag aan opvang (ik werk 4 dagen waarvan vriend 1 dag thuis is, ze 2 dagen naar kdv gaat en 1 dag naar opa). En je raakt er aan gewend. Ik weet eigenlijk niet beter, en Robyn al helemaal niet. Toen we nog geen kinderen hadden werkte ik eerst elke zaterdag en daarna een aantal jaar om de zaterdag. Vriend werkte altijd elke zaterdag.

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het echt zou willen, maar met een beetje mazzel is het ook niet meer nodig, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf met 'gewone' werkdagen ;)

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik werk ook in de zorg en werk alleen maar de weekeinden. Draai om en om(vrij - werk- vrij- werk) en ik vind het heerlijk!

Heb altijd doordeweeks gewerkt en ben sinds een half jaar overgestapt. Manlief vond het niks mja, zo komt er geld binnen en onregelmatigheidstoeslag en gaat er geen kinderopvang vanaf! Werk nu helaas niet ivm bekken maar ik mis het enorm!

Manlief is er trouwens wel aan gewend nu, hij vindt het wel oke maar leuker als ik thuis ben.

Deel Deze Pagina