afscheidscadeau leidsters

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by guppie81, Jul 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter neem vrijdag afscheid van haar kdv, en ik ben mijn hersens aan het breken op een ludiek afscheidscadeau. Liefst goedkoop, want het gaat me ook weer niet zo ontzettend aan het hart.
    Ik kom al op
    - een ajuparaplu (paraplu tekenen met textielstift) maar duur
    - helaas pindakaas (pot pindakaas met kaartje, helaas pindakaas ik ga er vandoor)
    - een rozet (zelf maken) met de tekst lieve leidster.

Laatste vind ik mwah, omdat ik niet weet of ik het zo kan maken en omdat ik ze niet alle 3 even lief vind...

Mijn man vind ik de pindakaas niks, dus die valt dan af. Hoop dat jullie met me mee willen denken!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Moet het perse origineel? Want je kan ook een doosje bonbons geven. Een boeket zelfgemaakte bloemen (van rietjes en uitgeprikte bloemen). Elk een grote geurkaars (kost weinig bij de action).

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een stroopwafel? ;)

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    #4 Nientjje, Jul 26, 2009
    Last edited: Jul 26, 2009
    Ik werk zelf op een kdv, er zijn maar weinig ouders die iets origineels geven als hun kind weggaat. Het leukste tot nu toe is een mok met de foto van het kindje er op en snoepjes er in. Die mok kunnen ze gewoon blijven gebruiken op het kdv, dat is een leuke herinnering. Nog wel iets leuks: je koopt een schildersdoek bij action en laat je kindje met stiften of verf tekenen en plakt er een foto op en een leuke tekst (bedankt voor de leuke tijd, ofzo).
    Een leesboekje is ook altijd leuk (mijn favoriet, want dat is heel bruikbaar)! Plak er een foto in en een leuke tekst.

Ik zou sowieso wel iets geven wat ze op het kdv kunnen houden, niet iets wat de leidsters mee naar huis moeten nemen (zoals een kaars).

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Een leesboekje had ik zelf ook al bedacht. Ik denk dat ik er dan gewoon een stukje tekst in schrijf voorin.
    Probleem is alleen, welk boekje hebben ze daar nog niet?
    Mijn dochter vind bommes heel erg leuk, maar hebben ze dat niet op elk kdv liggen?

6. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

toen florian afscheid nam omdat we gingen verhuizen had ik bij de action allemaal plastic bootjes gekocht en kaartjes voor eraan geschreven "ik vaar uit....ik vond het fijn om met je te spelen!" in de mast een doosje rozijntjes en klaar is klara. voor de leidsters had ik een persoonlijk cadeautje extra omdat ik hen superlief vond en ik ze daarvoor extra wilde bedanken.

heb leuke reacties gekregen en het waren geen dure traktaties.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ts zou het gewoon even vragen of ze die hebben. en zo ie zo is een boekje super. (werk zelf op het kdv en vindt dat het leukste )

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb voor de leidsters een kaart geknutseld: dubbelgevouwen kartonnen kaart met op de buitenkant een heel mooie foto van ons jochie geplakt. En aan de binnenkant heeft hij met vingerverf een mooie handafdruk achtergelaten om ze uit te zwaaien. Verder had ik er een speciaal afscheidstekstje in geschreven.
    Ik dacht dat ze niet echt zaten te wachten op allerlei goedbedoelde prullaria, en heb het zo heel persoonlijk gemaakt.
    Voor de kindjes geen afzonderlijke cadeaus maar een leuke cd met kindermuziek van over de hele wereld - ons mannetje is gek op muziek en danst altijd graag, ook op de groep.

Share This Page