Wie helpt me even. Wekelijkse boodschappenlijstje aanhet maken en betrap mezelf erop dat nu ik alleen met de kindjes ben het bijna elke week hetzelfde lijkt. Ik vind koken best leuk, maar de kids eten natuurlijk lang niet zo goed en veel dan wanneer er een man bij aan tafel zit. Die eet in zn uppie net zoveel als wij drieën bij elkaar. Wie helpt me aan recepten, kookinspiratie voor een alleenstaande mams . Iets wat zowel ik als de kids lusten.
Lekker lasagna? Ik maak vaak lasagna, ik maak dan de gewone saus ik doe er dan verse tomaat, spinazie en een fijne paprika door eventueel wat courgette erdoor. Of zelf een pizza maken met iedereen een Stukje van de bakplaat, je hebt kant en klaar deeg bij veel supermarkten en dan lekker ingrediënten halen zodat iedereen kan maken wat hij lekker vind, met groentes natuurlijk want dat is wel zo gezond en gezellig om samen te doen!
Quiche Is echt zo makkelijk en snel, je kunt er eindeloos mee variëren dus al maak je 3x per week quiche, met andere ingrediënten is het toch steeds iets heel anders. Verder alles wat pasta is, lekker makkelijk en snel, en niet te duur ook belangrijk. Wij eten vanavond pasta carbonara en mijn meiden smullen daar echt enorm van. En ook lekker makkelijk. Pasta, spekjes en crème. Iets wat ik vaak maak is een wok van blokjes kipfilet ingewreven met kurkuma, broccoli, spekjes en champignons. En rijst erbij serveren. Heerlijk en de meiden smullen er elke keer enorm van.
grote potten maken en invriezen balletjes in tomatensaus (puree dan het moment zelf) stoofvlees kip curry vol-au-vent hutsepot andere: fishsticks ovenschotel met broccoli
Wij eten elke week in elk geval dit: * 1 keer pasta (bolognaise of met spinazie/pesto) * 1 keer aardappels (meestal gebakken), 'vlees' (kunnen ook groentenballetjes zijn, daar zijn ze gek op) en groente (meestal broccoli of bloemkool) * 1 keer nasi/bami/curry * 1 keer 'zalmpakketje uit de oven' = voor iedereen een pakketje met een moot zalm en een berg groenten erbij (meestal wortels, peultjes, courgette, tomaat zoiets) Verder dingen die we vaak eten: * zelf pizza maken, meestal met paprika, ananas, olijf en champignons, en natuurlijk tomatensaus en kaas * lasagne * zelf hamburgers maken, tafel vol zetten met allemaal spullen om erop te doen (tomaat, kaas, komkommer, sla, uitjes etc.) * Taco's/burrito's/wraps --> bonenprutje maken, guacamole maken (meestal prak ik alleen avocado met tomaat, knoflook en citroensap) en dat allemaal op tafel zetten met sla, komkommer etc. erbij * soep (tomatensoep, pompoensoep, groentensoep etc.)
Wij aten op een gegeven moment ook best eenzijdig, daar let ik nu wel extra goed op meestal wisselen we de laatste tijd beetje tussen dit; aardappels/groente/vlees pasta/lasagne/rijst ovenschotel stoofpotjes soep/brood (in het weekend) in de zomer vaak een sla-salade/witlof-salade met gebakken aardappels en vlees Op dit moment is hier favoriet; stoofpeertjes met aardappels en vlees (vooral bij zoontje) en wij smullen de laatste tijd echt van verse sperzieboontjes met gebakken spekjes erover, gebakken aardappels en een stukje vlees
Dankjullie. Staan al weer een paar dingen bij die lang geleden zijn hier. Dus daar kan ik wel wat mee. Nog meer inspiratie altijd welkom natuurlijk