Werken in Nederland vs België

Discussie in 'De lounge' gestart door 40plusmama, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Het is gewoon heel moeilijk om te vergelijken. Ik zou het echt niet kunnen zeggen wat nou het meest voordelige is: NL of B. Het ene is in NL beter en het andere in B.

Ja bijna iedereen heeft nog een privé-hospitalisatieverzekering.

Wat wil je juist weten ELif?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hoe zou ik zoiets moeten aanpakken zelf navragen bij een baan of eerst school en dan zoeken voor werk?

3. bereke

bereke Niet meer actief

Leercontract is normaal voor tieners volgens mij. Ik weet niet of je dit nog kan doen als volwassene eigenlijk. Wat er wel bestaat is bv. een IBO-opleiding. Da's een opleiding binnen een bedrijf. Je krijgt dan een deel loon en een deel werkloosheidsvergoedingen. Misschien eens informeren bij een VDAB in de buurt wat er allemaal bestaat?

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah oke dat is een goede tip:D dank je wel.

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    dussss.. heb ff berekend wat ik in belgie aan kinderbijslag zou ontvangen..

713 euro.. MAAR DAN WEL IEDERE MAAND!!!.. dat tegen ruim 800 euro hier (NL) in de driemaanden.. pfffff.. waar gaat t in NL mis???? of juist in Belgie..whahaha... ik lach wel, maar ben niet blij..ihihihi...

Dat zou hier betekenen dat ik kon stoppen met werken.. het is zelfs meer dan mijn loon nu... zou als ik zou stoppen met werken nog meer overhouden..whahaha.. te stom voor woorden..

Nou dees.. ik wist t wel..hihihi

6. bereke

bereke Niet meer actief

Ja maar je moet wel alles vergelijken. Er zullen wel véééééél meer verschillen zijn dan enkel die kinderbijslag. En zoals ik al zei, sommige dingen zijn beter/goedkoper in B en sommige in NL.

7. Female

Female Niet meer actief

idd boodschappen en autoverzekering zijn in B bijv. een stuk duurder.
    Maar bergen met dingen zijn in NL weer duurder.

Deel Deze Pagina