zwanger worden & depressie

Discussion in 'Zwanger worden' started by rockmom, Nov 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rockmom

rockmom Lid

Nov 14, 2007
    53
    0
    0
    Ondernemer
    Ik ben al jaren manisch depressief. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs straatvrees. Mijn straatvrees heb ik overwonnen. Ik ben nog wel officieel manisch depressief, maar weet nu hoe ik ermee om moet gaan. Het kan nl jaren duren voordat je de ziekte overwint. Maar het gaat goed. Ik kan weer genieten en ben erg actief (soms te veel hihihi).

Wij proberen nu zwanger te raken. Alleen vind ik het best wel eng. Ik slik nl nog wel medicijnen. Dit natuurlijk allemaal in overleg met mijn arts. Alleen loop je natuurlijk altijd wel een risico.

Ik was benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die met een psychische ziekte zwanger zijn/willen worden. Je kan er nl zo weinig informatie over vinden over wat je allemaal moet doen.

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi hoi, ik heb een zware depressie en straatfobie gehad in 1998 en 1998. Ik slik nog steeds Remereon (antidepressiva) en het gaat goed met me. werl al 7 jaar weer fulltime en heb een fantastische man leren kennen.
    We zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden en gelukkig hoef ik niet te stoppen met de remeron!
    Moet alleen wel in het ziekenhuis bevallen en mag geen borstvoeding geven! Het verschilt wel per medicijn of je moet tsoppen ja of nee! Ik ben apothekers assistente en kan globaal wel wat voor je nakijken. verder zou ik ja adviseren om met je behandelend arts/psycholoog te praten.

succes!

3. Niet meer actief

ik lijd al 7 jaar depressies en een persoonlijkheidsstoornis..(meer een emotiestoornis)...het enige waar ik nu tegenaan loop is dt ik geen medicijnen meer slik vanwege mijn zwangerschap,dat vind ik wel heel erg moeilijk,omda ik dus mijn eigen emoties heel lastig vind en daardoor snel in een depressie schiet

4. rockmom

rockmom Lid

Nov 14, 2007
    53
    0
    0
    Ondernemer
    Hi Miranda,

Wat knap dat je het zonder medicijnen doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu niet weet hoe je met je emoties om moet gaan. En dan niet te spreken over al die hormonen die nu door je lijf gieren.

Heb je wel iemand waar je erover mee kan praten?

5. Niet meer actief

een psychiater,daar ga ik nu eens in de 4 weken heen.de mensen om mij heen begrijpen het niet altijd...dus dat is wel zo prettig.
    ik slikte trouwens prozac,en de psych zei dat ik dat gewoon kon blijven slikken,maar ik heb toen ik zwanger was van mijn zoon ook niks geslikt en wil liever geen onderscheid maken.
    maar het valt me nu toch wel zwaar,ben nu een goede 5 weken gestopt.ik slikte ook benzodiazepiden,maar daar is nu ook geen sprake meer van

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    knap van je mirandakloppie. Ik durf niet zonder mn anti-depressiva. ben bang dat ik weer in zo'n gat val!

7. Niet meer actief

ik zal je vertellen,dat doe ik op dit moment ook.en mijn familie helpt niet echt mee....bezorgen mij alleen maar stress...
    ik voel me al een aantal weken best weer depri,maar ben zo bang dat ik het kind schaad als ik medicatie blijf slikken....
    dus ja ik weet er alles van,heb de hele dag zo'n rouwgevoel...
    gelukkig hebben wij een heel vrolijk zoontje,echt een zonneschijntje...
    die houd me op de been.

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed zo, volhouden hoor!

9. Niet meer actief

ik wil hiermee trouens niet zeggen dat het een schande of een misdaad is hoor als je wel zwanger raakt en medicati blijft slikken,...aan de ene kant is die stress net zo slecht voor een ongeboren kind...dus wie weet doe ik hier wel helemaal geen goed aan

10. rockmom

rockmom Lid

Nov 14, 2007
    53
    0
    0
    Ondernemer
    Miranda ik vind het echt heel knap hoe je hiermee omgaat. Ik begrijp je helemaal. Vooral als je familie en vrienden het niet begrijpen.

Gelukkig kan je wel genieten van je zoontje. En kan je natuurlijk altijd rekenen op steun van ons :)

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    i know! Ik heb er ook uitvoerend over gesproken met de huisarts en gyn. maar zei zeiden beide dat een gestressde moeder net zo slecht kan zijn als medicatie blijven slikken (in sommige gevallen dan).
    En omdat ik stress kikker kan zijn, heb ik er voor gekozen niet te stoppen. al droom ik er wel eens van om er klaar mee te zijn!

Succes he meid!

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    hier nog een heb gisteren mijn medicijnen weer omhoog moeten doen mijn straatvrees komt ineens weer terug d8 ervan af te zijn naar 2 jaar maar toch niet! dokter denkt winter depressie
    ik slik effexor en oxazapam de effexor hebben ze een alternatief voor als ik zwanger raak de oxa moet ik stoppen! als ik zwanger ben..
    heb straatvrees nu weer heel erg en depressie maar de medicijnen helpen gelukkig snel en goed dus hoop over een tijdje weer te minderen ben nu ook even niet bezig met zwanger worden moet eerst weer even mezelf onder comtrole hebben

succes allemaal!

grtjes

13. Niet meer actief

ik heb momenteel in de kast van wat ik slikte,prozac,lorazepam,terazepam en alprazolam...doosjes blijven al 5 weken dicht...

14. Niet meer actief

is vaak een taboe he depressieve moeders,of moeders-to-be...
    ik vind t fijn dat er een topic over geopend is

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    jah idd ik ook maar miranda waarom pak je ze dan niet gewoon maar dan mindere maten als jij je hele zwangerschap je eigen niet goed voelt is tog ook niks!
    je moet juist genieten!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik slik ook antidepresiva 1 pilletje prozac. In overleg met gyn, psycholoog en huisarts mag ik zwanger worden met dit medicijn. Inderdaad ook ziekenhuis bevalling en geen borstvoeding. Maar zonder medicijnen kan ik niet vaak genoeg geprobeerd. En stressende moeder is inderdaad net zo slecht of eigenlijk slechter dan 1 medicijntje.

gr vruchtje

17. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    ja idd dat werd mijn ook verteld!
    maar waarom moet je omdat je 1pilletje slikt een ziekenhuis bevalling hebben?

grtjess

18. Niet meer actief

weet ik,...ben er nog over aan het nadenken

19. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    maar waarom moet je een ziekehuis bevalling doen dan als je die medicijnen hebt?
    borstvoeding snap ik wel dat dat niet mag maar ziekehuis bevalling?
    en miranda is nu alles goed bij jou las pas dat het niet zo goed ging met je zwangerschap....

grtkess

20. Niet meer actief

ik weet donderdag meer,dan heb ik na 17 dagen weer een echo,zoas je in mijn album kan zien was er de vorige keer alleen een vruchtzakje te zien,maar mijn hcg was toen bijna 7000 dus dat zag er allemaal goed uit,ben benieuwd

Share This Page